«برند» به‌عنوان کلیتی واحد تضمین‌کننده هویت یک شرکت!

«برند» به‌عنوان کلیتی واحد تضمین‌کننده هویت یک شرکت!

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، یکی از نقش‌های اصلی «برند» یا «تأثیر سازمانی» هر شرکتی را هویت آن شرکت بازی می‌کند. در بیشتر موارد، طراحی هویت بر اساس مصالح بصری که در شرکت، کاربرد داخلی دارد به همراه مجموعه‌ای از قواعد (در یک دفترچه‌ی راهنما) انجام می‌شود.

این قواعد که هویت را می‌سازند معمولاً مشخص می‌کنند که هویت شرکت باید چگونه در رسانه‌های گوناگون اجرا شود؛ مثلاً از راه تعریف پالت رنگ‌های تأییدشده، فونت‌ها، لی‌آوت ها، اندازه‌ها و یا مواردی از این دست.

این قواعد تضمین‌کننده‌ی پایدار ماندن هویت شرکت است که در عوض، برند را به‌عنوان کلیتی واحد، قابل بازشناسی می‌کند.

هویت یا «تصویر» شرکت از مواد بصری متعددی ساخته می‌شود: لوگو (نماد کل هویت و برند). اوراق اداری (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت، غیره). ابزار بازاریابی (بروشور، تراکت، کتاب و وب‌سایت). محصول و بسته‌بندی (محصول فروشی و بسته‌بندیای که با محصول ارائه می‌شود). طراحی پوشاک (لباس‌های واقعی که کارمندان به تن می‌کنند). طراحی تابلوها (برای فضای داخلی و خارجی). پیام‌ها و اقدام‌ها (پیام‌هایی که از طریق راهه‌ای ارتباطی مستقیم یا غیر مستقیم مخابره می‌شوند). سایر انواع ارتباطات (صدا، بو، لمس کردنی‌ها و …). هر چیز تصویری که در حکم نماینده‌ی شرکت باشد. (مثلاً تقویم، ساعت، قلم و …)

همه‌ی این چیزها هویت را می‌سازند و باید کلیت برند را پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/ج

موضوعات مرتبط

شما هم می توانیددیدگاه خود را ثبت کنید.

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است.

- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد.

Top