اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/1/31    کد خبر: 15727524   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 17  دقیقه

امام‌جمعه تودشک:

عملیات وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان علیه رژیم صهیونیستی بود

عملیات وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان علیه رژیم صهیونیستی بود

  امام‌جمعه تودشک گفت: عملیات وعده صادق؛ تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان علیه رژیم غاصب و فاسد صهیونیستی بود.

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الإسلام محمدرضا نریمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تودشک با تأکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از راه‌های دستیابی به تقوای الهی ارتباط با دعا و از همه مهم‌تر ارتباط با دعاهایی است که مختص به امام عصر (عج) است.


وی با بیان اینکه اللهم کن لولیک... ارتباط قلبی با امام‌زمان، عیدی بزرگ ماه رمضان است. زیرا اعظم نعم الهی، ولایت امام‌زمان (عجل‌الله فرجه الشریف)، افزود: ماه شوال المکرم، اولین ماه شکرانه ماه رمضان‌المبارک است. در ماه شوال باید از شُکوه و عظمت عنایات حضرت حق‌تعالی به بندگانش در ماه مبارک رمضان گفت و شنید.

خطیب نمازجمعه‌های تودشک ادامه داد: ماه شوال المکرم که ماه شروع عبودیت است، ماه شکرِ نعمت‌های الهی است. به فرمایش امام صادق علیه‌السلام: «اگر نزد خداوند عبادتی بهتر از شکرگزاری بود، آن کلمه را درباره همه خلقش به کار می‏برد؛ اما چون عبادتی بهتر از آن نبود از میان عبادات آن را خاص قرارداد و صاحبان آن را ویژه گردانید و در قرآن فرمود: و اندکی از بندگان من سپاسگزارند» شکرگزاری یکی از نشانه‌های تقوی است.
وی با بیان تبیینی از ابعاد عظمت عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: اقدام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ترور دمشق چند گام فراتر از عملیات رژیم صهیونیستی بود. ابعاد عملیاتی ایران در بُرد: پنج برابر، در جغرافیا: ۲۷ برابر، تعداد سلاح‌های پرتابی: ۵۰ برابر و آسیب مالی: 1350 برابر بزرگ‌تر از ابعاد عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق بوده است.

حجت الاسلام نریمانی با تاکید بر اینکه عملیات اخیر ایران علیه رژیم جعلی صهیونیستی از چند جهت بهت‌آور بود، تصریح کرد: این جهت مهم عبارت اند از: ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران، عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران، این فقط نمایش قدرت بود نه اِعمال قدرت، مقایسه عظمت عملیات وعده صادق با عملیات صهیونیست‌ها در دمشق؛ عظمت ۲۷ برابری جغرافیای عملیات ایران، عظمت عملیات در ناکام گذاردن پدافند ۳مرحله‌ای غرب ده کشور صهیونیست هارا کمک می‌نمودند، عظمت عملیات در شفافیت عمل و اقدام، عظمت وعده صادق در ابعاد ژئوپولتیکیدومیلیون متر مکعب را احاطه کرده بود، عظمت اقدام ایران از نظر زمان عملیات، عظمت عملیات در نمایش بخشی از اقتدار دفاعی ایران، عظمت در بُعد پیوند میدان و دیپلماسی، عظمت در ابعاد بازی روانی و فرسایشی و عظمت در موفقیت در القاء ناتوانی دشمن بود.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق؛ تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان علیه رژیم غاصب صهیونیستی بود، بیان داشت: در علم سیاست، صیانت از سه‌گانه «کیان»، «حریم» و «منافع» از مهم‌ترین دستور کارهای نظام و حاکمیت هر کشوری است. کشورها برای موفقیت در حفظ و حراست از این سه، از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده می‌کنند که مهم‌ترین این ظرفیت‌ها، دو ظرفیت قدرت سخت «میدان» (عرصه عملیات نظامی) و قدرت نرم «دیپلماسی» است.

امام جمعه تودشک گفت: در حماسه وعده صادق، در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل‌کُش صهیونیستی، تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی، جلوه این پیروزی را صد چندان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی به افتخار ملی برای همه ایرانیان منجر شد و شکستی فضاحت‌بار برای آمریکا و اسرائیل در نشست اضطراری شورای امنیت به بار آورد.

حجت الاسلام نریمانی تصریح کرد: در این حماسه، هماهنگی میدان و دیپلماسی، به عنایت امام زمان علیه السلام، ضلع سومی هم داشت و آن اقدامات خوب و به موقع رسانه ملی در همراهی با این عملیات ظفرمندانه بود. پوشش سراسری و بهنگام اخبار این حماسه توسط رسانه ملی، قرار گرفتن در جایگاه مرجعیت خبری برای دنیا و تسلط و غلبه در میدان تصاحب روایت اول، انصافاً جای تقدیر و سپاس دارد.

وی با مطرح کردن این پرسش که هدف اصلی عملیات وعد صادق چه بود؟ ادامه داد: دو روی سکه‌ی هدف اصلی این عملیات را، «تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی» و «نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونسیتی» دانست که در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

امام جمعه تودشک گفت: در واقعیت میدانی، ساعت چهار صبح، سیستم پدافند رژیم جعلی اسرائیل از کار افتاد، حالا وقت آن بود که آتش سنگین‌تری حواله رژیم کنیم، اما عملیات را متوقف شد چون به خواسته خود یعنی تفهیم قدرت بازدارندگی به رژیم و اربابش رسیدیم.

وی با بیان اینکه البته آمریکا این پیام را بهتر و زودتر درک کرد و قلاده به سگ هارش زد. اظهار کرد: «پاسخ» ایران به حمله ابتدایی رژیم صهیونیستی، منطبق بر ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است. این ماده «حق طبیعی دفاع مشروع» را برای کشوری که مورد حمله واقع شده، به رسمیت شناخته است.

خطیب نماز جمعه‌های تودشک بیان داشت: دفاع مشـروع در حقوق بیـن الملل حدود و ثغوری دارد: رعایت اصول «ضرورت» و «تناسب» در دفاع مشروع ضروری است. «وعده صادق» با هدف جلوگیری از استمرار اقدامات جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، تعیین اهداف نظامی و اجتناب از حمله به منازل مسکونی، مراکز درمانی و... دو اصل «ضرورت» و «تناسب» را رعایت کرده و به ملاحظات بشردوستانه در مداخلات نظامی هم توجه کامل داشته است.

وی با بیان بحران‌های چند گانه صهیونیست‌ها گفت: بحران‌های کنونی رژیم صهیونیستی را می‌توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد. در سایه سیاست‌های جنگی کابینه نتانیاهو، اراضی اشغالی با معضل ناامنی گسترده مواجه شده است و بخاطر ناامنی و ناکارآمدی، اینک ناامیدی به آینده و بی‌اعتمادی مهاجرت معکوس از مهم‌ترین نمودهای آن است.

حجت الاسلام نریمانی ادامه داد: در سطح خارجی، دو بحران مهم مشهود است: ناکامی در دستیابی به اهداف نظامی در جنگ غزه و افزایش انزجار جهانی علیه رژیم صهیونیستی که از تبعات نسل کشی در غزه محسوب می‌شود. صهیونیست‌ها اکنون اگرچه سعی می‌کنند بیان نکنند، اما در درون خود باور دارند که نبرد را به جمهوری اسلامی ایران باخته اند. لذا از مرگ پیش از رسیدن به ۸۰ سالگی هراس دارند.

وی به فروپاشی ناتو و دغذغه‌های بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا اشاره کرد و گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با ابراز نگرانی از وضعیت نظامی متحدانش در اروپا، فروپاشی احتمالی ناتو در شرایط دشوار کنونی اوکراین در جنگ با روسیه را فاجعه‌آمیز خواند. اکنون اختلافات بین اعضای اروپایی ناتو در باره رویکرد این سازمان نظامی در قبال جنگ اوکراین و چگونگی کمک‌های نظامی به کی یف تشدید شده است.

امام جمعه تودشک به فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام (ره) راحل بود، امروز بحمدالله به مثابه «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» است.

وی عنوان داشت: هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی، قوام می‌یابد. اگرچه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی‌گری در واقع یک بُعد از ابعاد این نهاد مکتبی است. سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد.

حجت الاسلام نریمانی به فرا رسیدن روز شهدای ورزشکار در ابتدای اردیبشهت ماه اشاره کرد و گفت: اول اردیبهشت ماه، روز تولد شهید ابراهیم هادی، پهلوانی از جامعه‌ی ورزش و به عنوان نمادی از غیرت جامعه‌ی ورزش ایران اسلامی و پنج هزار شهید ورزشکاری است که مدالشان پلاکشان شد.

وی اضافه کرد: تقدیم 100 شهید مدافع حرم در سال‌های اخیر نشان از این دارد که جوانان ورزشکار ایران اسلامی از شهدای دفاع مقدس الگو می‌گیرند و فرهنگ پهلوانی، ایثار و شهادت هنوز در کشور زنده و بالنده است. پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تأثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد. در گذشته محیط ورزشی ما همیشه به نام خدا و ائمه معصومین و جنبه‌های دینی و اخلاقی آراسته بود؛ اما غربی‌ها سعی کردند همراه با ورزش‌های جدید، فرهنگ خود را نیز وارد کنند که باید ضمن فراگیری و پیشرفت در ورزش‌های جدید، فرهنگ خود را غالب کنیم و نگذاریم ورزش به پلی برای ورود فرهنگ غربی تبدیل شود.

امام جمعه تودشک در پایان در مناسبت‌های هفته پیش رو از جمله؛ روز بزرگداشت سعدی، روز نثر فارسی، سالروز اعلام انقلاب فرهنگی (1359ش)، روز زمین پاک، شهادت امیر سپهبد قرنی (1358ش)، روز بزرگداشت شیخ بهایی، روز معماری و شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس (1359ش) نیز اشاره کرد.

 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #ایران #اسرائیل #فلسطین #مردم #جویا #جنگ #اسلام #یهودی
ما را دنبال کنید:
+