اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/13    کد خبر: 15711151   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

جذب ۱۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای پروژه‌های شهرستان برخوار/ تعطیلی ۱۷ کارخانه گچ در منطقه حبیب‌آباد

جذب ۱۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای پروژه‌های شهرستان برخوار/ تعطیلی ۱۷ کارخانه گچ در منطقه حبیب‌آباد

  فرماندار شهرستان برخوار با اشاره به جذب اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی برای پروژه‌های عمرانی گفت: ۱۷ کارخانه گچ در به دلیل آلاینده بودن در منطقه حبیب‌آباد تعطیل شدند.

به گزارش صدای جویا به نقل از فارس محمدرضا عبدانی ظهر امروز در حاشیه‌ چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی با موضوع مشکلات کشاورزی که در فرمانداری برخوار تشکیل شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخوار به دلیل داشتن ۱۲ امامزاده و وجود علمای بزرگی همچون آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی یکی از شهرستان‌های مهم و غنی اصفهان در حوزه فرهنگ است.


وی از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان برخوار در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری با وجود اینکه همه شهرستان‌های کشور در حدود ۱۰ تا ۱۴ درصد افزایش اعتبار عمرانی داشتند اما ما موفق به جذب ۱۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای پروژه‌های شهرستان شدیم.

فرماندار برخوار در ادامه به موضوع آلایندگی کارخانه‌های گچ در شهرستان اشاره کرد و گفت: به‌ منظور کاهش آلایندگی ۱۷ کارخانه گچ در منطقه حبیب‌آباد تعطیل و به‌ این‌ ترتیب از ورود روزانه ۱۷ تن گچ به هوای برخوار جلوگیری شد.

وی بیان کرد: مهلت پروانه کارخانه گچ انشقاق منطقه کمشچه یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید گچ و آلاینده در شهرستان برخوار تا پایان سال جاری است و تمدید مجدد آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

عبدانی با بیان اینکه ۱۸۷ کوره آجرپزی پلاک و سفال در شهرستان برخوار وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس آخرین کارهای کارشناسی تعداد ۴۸ واحد از این ۱۸۷ کوره آجرپزی به دلیل رعایت نکردن استانداردهای آلایندگی باید تعطیل شوند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود واحدهای صنعتی بسیار زیاد در شهرستان برخوار و وجود بیش از هزار و۵۰۰ سرپرست بیمه‌گزار تأمین اجتماعی در برخوار، مجوز احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در این شهرستان صادر شده و در تلاشیم فعلا در ساختمان موجود تأمین اجتماعی شهرستان، کار را به‌ صورت درمانگاه آغاز تا بعد اعتبارات لازم برای ساخت بیمارستان را کسب می‌کنیم.

فرماندار برخوار در ادامه به نحوه چگونگی اجرای طرح اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن پرداخت و اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن گامی نو در مسیر توسعه کشور، استان و شهرستان برخوار است.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی و کاملا رایگان در ادارات و نهادها، مدارس، دهیاری‌ها و پایگاه‌های بسیج فعال کرده‌ایم، بیان داشت: اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم نیز در این زمینه نیز داده‌شده است.

عبدانی با بیان مشارکت مردم شهرستان برخوار در طرح اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال جاری چندان رضایت‌بخش نبوده است، گفت: از مردم برخوار می‌خواهم با خیال راحت از این فرصت استفاده کرده و در این طرح برای توسعه و پیشرفت کشور، استان و شهرستان حضور چشم‌گیر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مهرماه امسال با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان اصفهان مدرسه ۶ کلاسه در زمینی با ۳ هزار مترمربع مساحت و ۵۵۰ مترمربع زیربنا در یک طبقه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال در شاپورآباد ساخته و به واحدهای آموزشی شهرستان برخوار اضافه شد در ضمن ۲ واحد آموزشی دیگر نیز در دست‌ ساخت است.

فرماندار برخوار با اشاره به مراسم کلنگ زنی مصلای نماز جمعه شهر دستگرد با حضور مسؤول شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اخیرا با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان مرکز خرید سیتی سنتر واقع در شهرک سیمرغ شهر خورزوق با ۳ هزار مترمربع و در ۵ طبقه افتتاح شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+