اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/13    کد خبر: 15711373   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد: ۲میلیون و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در کشور تحت پوشش بهزیستی اند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد: ۲میلیون و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در کشور تحت پوشش بهزیستی اند

  نرخ شیوع اعتیاد در استان کرمان ۴.۷ درصد است

به گزارش پایگاه خبری جویا، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق‌زاده در نشست شورای اداری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان بم نگاه خوبی به مسائل اجتماعی دارد، اظهار داشت: امیدواریم مصوبات شورای اداری بهزیستی استان دستاورد خوبی برای کاهش دغدغه مسئولان این شهرستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.


وی یکی از وظایف بهزیستی را شناسایی آسیب‌ها دانست و گفت: بهزیستی باید نسخه‌ای برای کنترل و هدایت آسیب‌ها طراحی کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح‌های اجتماع‌محور از قبیل «BR توانبخشی مبتنی بر جامعه» تأثیرات ارزنده‌ای بر جامعه داشته است تصریح کرد: باید برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کاهش آسیب از ظرفیت مردم استفاده شود.

*مرکز جامع روانشناسی و مشاوره‌ای در شهرستان بم راه‌اندازی می شود

صادق‌زاده راه‌اندازی مرکز جامع روانشناسی و مشاوره‌ای در شهرستان بم را از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار خبرداد و گفت: پیش‌نویس طرح راه‌اندازی این مرکز تدوین شده و به زودی نسخه نهایی تولید و به بهزیستی شهرستان بم برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان بهزیستی در سال ۹۴ به استان کرمان و بررسی مسائل و مشکلات شرق استان تصریح کرد: اعتبارات ویژه به شرق استان تخصیص یافته که به محض ابلاغ به بهزیستی استان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه مردم نگاهی متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌ها به بهزیستی دارند و خطاب به روسای شهرستان‌ها گفت: اعتماد مردم به سازمان بهزیستی نتیجه خدمات شایسته و صادقانه کارکنان این سازمان حمایتی است.

صادق‌زاده با قدرانی از خدمات مجموعه اعضای شورای اداری استان یادآورشد: باید نگاه مدیریتی، علمی و قابل سنجش به مسئولیت‌ها و مأموریت‌های بهزیستی داشته باشیم.

وی باتأکید براینکه مسئولان بهزستی باید ارتباط سازنده با جامعه داشته باشند، گفت: کارشناسان در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها باید در راستای خدمات بهتر به مردم سازماندهی شوند.

*هفت هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نرخ شیوع اعتیاد در کشور را ۱.۶ درصد عنوان کرد و افزود: نرخ شیوع اعتیاد در استان کرمان ۴.۷ درصد است که از نرخ کشوری بالاتر و سن اعتیاد و آسیب در جامعه کاهش یافته است.

صادق‌زاده از وجود دو میلیون و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در کشور خبرداد و گفت: از این تعداد هفت هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد فرزندان پذیرش شده در مراکز بهزیستی ناشی از خانواده‌های بدسرپرستی است، تصریح کرد: باید برنامه‌ای برای کاهش میزان طلاق توسط مسئولان مربوط ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: بهزیستی استان کرمان در سطح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از علمی‌ترین و با برنامه‌ترین مراکز بهزیستی استانی است که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های نوین موفق به ارتقا آمار پیشگیری از معلولیت‌ها شده است.

صادق‌زاده از رشد ۲۸ درصدی بهزیستی استان کرمان در زمینه سنجش بینایی خبرداد و گفت: در زمینه غربالگری شنوایی نیز ۱۳ درصد رشد و در زمینه آگاه‌سازی ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر داشتن برنامه و تسلط در حوزه‌های مختلف کاری تصریح کرد: باید در راستای جذب خیرین و تدوین برنامه‌های علمی با شرکای کاری در دو بخش دولتی و غیردولتی اهتمام ورزید.

نشست شورای اداری بهزیستی استان کرمان به مدت دو روز با حضور معاونین اداره کل بهزیستی استان و روسای شهرستان‌ها در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+