اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/14    کد خبر: 15711673   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

کمک ۶۵۰ میلیاردی دولت به واحدهای صنعتی استان اصفهان/هنوز ۳۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل هستند

کمک ۶۵۰ میلیاردی دولت به واحدهای صنعتی استان اصفهان/هنوز ۳۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل هستند

  کمک ۶۵۰ میلیاردی دولت به واحدهای صنعتی استان اصفهان/هنوز ۳۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل هستند

به گزارش جویا آنلاین، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز پس از ادای ادب به مقام شامخ ۴۷۹ شهید شهرستان برخوار در آئین تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان شرکت و اظهار کرد: ۱۶ سردار بزرگ دوران ۸ سال دفاع مقدس از شهرستان پرافتخار برخوار بوده‌اند که در جبهه‌های حق علیه باطل ایثارگری کرده‌اند.


وی افزود: نزدیک به ۳ سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد و همه در حال آماده شدن برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هستیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به آنچه در بالا مطرح شد بد نیست که به‌ صورت واقع‌بینانه و خارج از تفریط‌ها و حاشیه‌سازی‌های سیاسی، گذری بر فعالیت‌ها و آنچه دولت تدبیر و امید در ۳ سال و نیم پیش به مردم وعده داده بود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید زمانی دولت را تحویل گرفت که تورم رسماً ۴۵ درصد اعلام‌شده بود؛ در حالی‌ که کارشناسان بر این اعتقاد بودند که تورم موجود به نزدیک ۶۰ درصد نیز رسیده بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تورم ۴۵ درصدی علل و عوامل مختلفی داشت، گفت: امروزه هم‌ مرکز آمار ایران و بانک مرکزی در یک آمار کاملاً رسمی میزان تورم موجود را ۷٫۲ دهم درصد اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی با مطرح کردن این سؤال عنوان می‌کنند که مردم در سر سفرهای خود کاهش تورم را حس نمی‌کنند، بیان داشت: مطرح کردن این سؤال درست است، درحالی‌که مردم انتظار دارند کاهش تورم مساوی باشد با کاهش قیمت‌ها درحالی‌که تعریف تورم کاهش قیمت‌ها نیست بلکه معنی آن کاهش افزایش قیمت‌ها است.

زرگرپور اظهار کرد: زمانی که این دولت زمام امور را به دست گرفت رشد اقتصادی ۵٫۶- درصد بود، اما امروزه بر اساس آمارهای رسمی رشد اقتصادی کشور با نفت ۶٫۴ درصد با نفت و ۴٫۳ درصد بدون نفت اعلام‌شده است، هرچند هم‌اکنون رکود اقتصادی داریم و به‌طور کامل نتوانسته‌ایم از رکود اقتصادی خارج شویم.

وی ادامه داد: در استان اصفهان که به‌عنوان اقتصادی‌ترین استان کشور که بیش‌ترین واحدهای صنعتی و صنایع بزرگ در آن مستقر است، نزدیک به ۳۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل هستند که ۲۶ درصد آن‌ها در سال ۹۲ و قبل از آن بوده است؛ سایر واحدها هم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خودکار می‌کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دولت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با دادن تسهیلات به واحدهای کوچک و سایر آن‌ها جلوی این تعطیلی و کاهش تولید را بگیرد؛ چراکه ظرف ۸ ماه گذشته به ۷۵۰ واحد صنعتی بحران‌زده استان اصفهان نزدیک به ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره پایین تزریق کرده‌ایم.

زرگرپور بیان داشت: بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی که درگذشته تسهیلات با بهره ۳۰ درصد دریافت کرده بودند با رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که شد بهره بانکی آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۸ درصد کاهش یافت.

وی با تأکید بر اینکه در کارگروه تسهیل اشتغال استان نزدیک به ۲۶ هزار فرصت شغلی که داشت از دست می‌رفت دوباره توانستیم آن‌ها را تثبیت و احیاء کنیم، تصریح کرد: نمی‌گوییم همه‌جا بهشت شده است ولی ۱۲ کارخانه تولیدی که اخیراً توسط سیستم بانکی در حال مصادر شدن بود جلوی آن گرفته شد.

استاندار اصفهان با اشاره به حوزه درمان گفت: بر اساس آمارهای رسمی ۴۰ درصد هزینه‌های درمانی مردم کاهش پیداکرده است، یعنی هزینه‌های درمان در حوزه شهری به کمتر از ۱۰ درصد و در حوزه روستایی به کمتر از ۵ درصد کاهش‌یافته است هرچند ممکن است برای دولت هزینه‌بردار بوده باشد.

وی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته ۵ هزار پروژه عمرانی با هزینه ۵ هزار میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید که نزدیک به ۸۵ درصد آن‌ها با مشارکت بخش خصوص بوده است، ادامه داد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه یک حکومت عبارت از فراهم ساختن امنیت و آرامش در جامعه خود، به برکت رهبری و تلاش دولت و نیروهای امنیتی باید قدر و شکرگزار این امنیت بود.

زرگرپور به ویژگی‌های انتخاب فرمانداران پرداخت و بیان کرد: هر فرمانداری که چهار ویژگی امنیت و آرامش، همدلی و هم‌زبانی، اجرای دقیق سیاست‌های نظام و دولت و همچنین در جهت پیشرفت و توسعه منطقه حرکت کند فارغ از حزب و جناح سیاسی خود می‌تواند در دولت تدبیر و امید جای داشته باشد.

در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا عبدانی فرماندار سابق برخوار تقدیر و اسفندیار تاجمیری به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان برخوار منصوب شد.

انتهای پیام/

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+