اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/12    کد خبر: 15713941   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

۹۰ درصد مردم اصفهان مسئله زاینده‌رود را مطرح‌ می‌کنند/آمار بیکاری در اصفهان ۳ درصد از میانگین کشور بیشتر است

۹۰ درصد مردم اصفهان مسئله زاینده‌رود را مطرح‌ می‌کنند/آمار بیکاری در اصفهان ۳ درصد از میانگین کشور بیشتر است

  رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم اصفهان مسئله زاینده‌رود را مطرح‌ می‌کنند، گفت: استان اصفهان گنجایش سیاست‌بازی و سیاست زدگی را ندارد.

به گزارش صدای جویا از اصفهان به نقل از تسنیم حجت‌‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار جدید اصفهان که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یک "نه" بزرگ و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویی‌هایی است که این روزها ایران مقتدر و ایران اسلامی را تهدید کردند.


وی بیان کرد: استان اصفهان مهد علم، فرهنگ، تمدن و شهادت است، تاریخ پر افتخار استان مملو از رشادت جوانانی مانند شهید محسن حججی است که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی از جان و مال خود گذشته‌اند، خون ۲۳ هزار شهید استان سند افتخاری است که نشان می‌دهد که مردم استان برای حفظ عزت ایران از همه‌چیز خود می‌گذرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: از طرف مردم استان از خدمات شبانه‌روزی و ارزنده رسول زرگرپور در ۴ سال خدمت در استان اصفهان تقدیر می‌کنم، این برادر جهادی از ابتدای انقلاب خدمت می‌کرده و مردم در سراسر کشور از خدمات ایشان بهره‌مند بودند.

وی با بیان اینکه در مدت استانداری زرگرپور تعاملاتی در استان اصفهان وجود داشت، گفت: اگر مدیریت ایشان نبود مشکلات گذشته درباره کشاورزی و آب که در گذشته رخ داده بود، تکرار می‌شد اما با مدیریت ایشان این اتفاق رخ نداد.

موسوی لارگانی بیان کرد: حدود ۱۰ سال است که به‌عنوان خدمتگزار مردم شریف استان اصفهان در مجلس هستم، در هیچ دوره‌ای مانند این دوره تعاملی با این مطلوبیت بین مجمع نمایندگان و مدیریت استان نداشتیم و جا دارد که از زحمات این برادر ارزنده تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از وزیر کشور درخواست می‌کنیم که از وجود ایشان در دولت و وزارت نیرو استفاده شود، گفت: از دولت محترم که توجه ویژه‌ای به استان اصفهان داشتند و استاندار مقتدر و ملی را برای استان اصفهان انتخاب کردند، تشکر می‌کنیم، زیرا بحث درباره افرادی بود که شاید توان مدیریت این استان پهناور را نداشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: این استان گنجایش سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی را ندارد و به عنوان درخواستی از استاندار منصوب شده می‌خواهیم این شعار تحقق پیدا کند، چون نیاز به تغییر جدی در مدیریت‌ها و در بدنه استانداری است.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان اگر در کوچه بازار و در بین مردم عامی افرادی را بگذارید که سئوال کنند متوجه می‌شوید که در گوشت و پوست و استخوانشان محبت ولی امر مومنین نهفته است، اما متأسفانه یکی از منتصبان به شما مطرح کردند که چرا مقام معظم رهبری را مطرح کردید، از شما می‌خواهیم اقداماتی کنید که این موضوع از نطفه خفه شود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم مسئله زاینده‌رود را مطرح‌ می‌کنند، زاینده‌رود دغدغه همه مردم اصفهان، کشاورزان، جوانان است که باید با احیای زاینده رود این معضل مهم زیست محیطی را حل کنیم.

وی افزود: زاینده رود حق مردم اصفهان است، مردم استان منتظر ایفای تعهد و وعده رئیس جمهور در اردیبهشت ماه در اصفهان هستند، رئیس جمهور قول داد که این بار نوبت به احیای زاینده رود است، درخواست می‌کنیم به عنوان نماینده عالی دولت در اصفهان پیگیر این موضوع باشید.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: همانطور که ستادی برای احیای دریاچه ارومیه در دولت تشکیل شد و بودجه‌های میلیاردی در نظر گرفته شد، برای زاینده رود نیز باید این اقدامات صورت گیرد.

وی ادامه داد: استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است اما صنعت این استان اکنون در حالت رکود و ۴۰ درصد آن تعطیل است و مابقی نیز فقط با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، درخواست داریم که در دولت این موضوع را مطرح کنند، زمانی که رکود وجود دارد باید از تولیدکننده و صنعت حمایت شود نه اینکه فشارهای مضاعف سبب شود صنعتگر ما کسب و کار خود را تعطیل کند.

موسوی لارگانی با اشاره به بیکاری جوانان اصفهان گفت: براساس آمار دولتی‌ها میانگین بیکاری در اصفهان ۳ درصد از میانگین کشور بیشتر است و باید دقت ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت نخبگان، بیان کرد: دولت برای اشتغال نمی‌تواند کاری کند و باید به سراغ بخش خصوصی بیایید، به دلیل بروکراسی اداری در اصفهان سرمایه گذاران استان از اصفهان رفته‌اند، خواهش ما این است که از این فرصت استفاده کرده و به بخش خصوصی بها داده شود تا مشکل اشتغال، تولید، و مشکل وابستگی‌های برطرف شود.

صدای جویا، یکشنبه هفته جاری و با تصمیم هیئت دولت محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار جدید اصفهان انتخاب شد تا دوره مدیریت ۴ ساله رسول زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان پایان یابد. زرگرپور در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۲ به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شده بود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+