اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/9/24    کد خبر: 15717295   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

وجود ۲۵ مدرسه کانکسی و کپری در روستاهای اهر

وجود ۲۵ مدرسه کانکسی و کپری در روستاهای اهر

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از تسنیم ، قادر رمضان پور در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تبریک هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امسال 42 درصد دانش‌آموزان پایه دهم به رشته‌های کاردانش و فنی هدایت‌شده‌اند، اظهار داشت: در سطح استان میانگین دانش‌آموزان هدایت‌شده به رشته‌های کاردانش و فنی 37 درصد بوده که در این زمینه شهرستان اهر عملکرد موفقی داشته است.


وی افزود: متأسفانه در مقطع نظری و توزیع متوازن مشکلات متعددی داریم به‌طوری که 54.5 درصد دانش‌آموزان شهرستان اهر این مقطع به سمت رشته تجربی رفته‌اند و اگر این آمار را در سطح کشور مقایسه کنیم 63 درصد دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در رشته تجربی بوده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به پایش توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) گفت: متأسفانه مدارس غیردولتی به‌صورت قارچ گونه افزایش‌یافته و این مهم برای آموزش و پرورش چالش‌های بسیاری به وجود آورده این در حالی است که گاهاً این مدارس حتی به‌اندازه مدارس دولتی از لحاظ آموزشی نمی‌توانند تأثیرگذار باشند لذا تصمیم گرفته‌شده تا در صدور مجوزها محدودیت قائل شوند.

رمضان پور در ادامه با تأکید بر مشارکت خیرین در کاهش مشکلات دانش‌آموزان نیازمند و مدارس افزود: خانواده مرحوم سیدرضا مقیمی اصل با پرداخت 200 میلیون ریال در جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند اهری قدمی در راه خیر برداشتند و همچنین خانواده مرحومه عباسیان (رویگری) 500 میلیون ریال هزینه مراسمات ترحیم را صرف امور جهاد مدرسه‌سازی کرده‌اند و جعفر سرقینی معاون وزیر صمت نیز 600 میلیون ریال را صرف تأمین و تجهیز مدارس اهر کردند که جای دارد از اقدام این خانواده‌ها قدردانی کنیم.

وی از احداث 2 باب مدرسه تک کلاسه با همراهی خیّرین در روستاهای شهرستان اهر خبر داد و گفت: این مدارس عمدتاً در روستاهایی که فاقد مدرسه هستند و نیاز به احداث است با مشارکت خیرین احداث می‌کنیم و در این بین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعلام آمادگی کرده تا در مسیر آموزش و پرورش اهر را همراهی کند.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه 35 مدرسه شهرستان اهر به‌صورت دو شیفته اداره می‌شود، گفت: وجود 25 مدرسه کانکسی و کپری در روستاها و عدم تجهیز هنرستان‌ها به امکانات و تجهیزات به‌روز از جمله مشکلات آموزش و پرورش اهر بوده که تقاضا داریم با توجه به محدودیت منابع دولت برای تأمین نیازهای ضروری آموزش و پرورش اهر، خیّرین همانند گذشته به یاری این مجموعه بیایند.

رمضان پور با ذکر اینکه دانشگاه فرهنگیان با نظر مساعد دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی و کشور در شهرستان اهر راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: فضای آموزشی مورد نیاز برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در اهر فراهم بوده و آموزش و پرورش اهر بر این مبنا و در صورت صدور مجوز آمادگی پذیرش دانشجویان تربیت‌معلم را دارد.

وی اضافه کرد: در طول یک سال گذشته مسابقات فرهنگی و هنری در بیش از 70 رشته برگزار و بیش از 23 هزار و 300 دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کرده بودند که موجب شد در این شاخص بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی رتبه نخست را کسب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر بر لزوم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در ارتقاء شاخص‌های پوشش تحصیلی مقطع دوره اول و دوم پیش‌دبستانی تأکید کرد و گفت: اخیراً 260 نوآموز در پیش‌دبستانی‌ها ثبت‌نام کردند و در این بخش آن‌طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم در استان رتبه مطلوبی کسب کنیم لذا انتظار می‌رود سپاه ناحیه اهر از طریق پایگاه‌های بسیج روستایی و اداره بهزیستی با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

رمضان پور با تأکید بر اینکه برخی خانواده‌ها به لحاظ آن‌که توان مالی خوبی ندارند از ثبت‌نام فرزندانشان در پیش‌دبستانی‌ها امتناع می‌کنند، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی در مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر هستند که حتی قادر به تأمین تغذیه کودکانشان هم نیستند و معتقدند اگر فرزندانشان رایگان هم ثبت‌نام شوند از نظر روحیه کودکی که نمی‌توانند تغذیه مطلوبی داشته باشند آسیب روحی می‌بینند.

وی تصریح کرد: در گذشته امکان ثبت‌نام کودکان بی‌بضاعت در مدارس دولتی وجود داشت ولی اکنون چنین امکانی نداریم وگر نه بسیار علاقه‌مندیم تا هیچ کودکی از تحصیلات مقطع پیش‌دبستانی محروم نشود به همین منظور با تعدادی از مدارس غیردولتی رایزنی کرده‌ایم تا این کودکان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهند.

انتهای پیام/ش

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+