اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/9/25    کد خبر: 15717357   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

توزیع 5 هزار و ۲۵۰ حلقه لاستیک در سطح استان توزیع خراسان شمالی

توزیع 5 هزار و ۲۵۰ حلقه لاستیک در سطح استان توزیع خراسان شمالی

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از بجنورد به نقل از فارس علی‌اصغر بدیعی مقدم در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: ۶ هزار و ۵ کیلومتر راه در استان وجود دارد که از این مقدار ۴ هزار و ۶۵۲ کیلومتر روستایی است که از این میزان راه روستایی حدود ۲ هزار ۱۵۰ کیلومتر راه آسفالت و الباقی شن است.


وی در ادامه افزود: شاخص درصد برخورداری راه‌های آسفالت روستایی در کشور ۵۲ است که و در خراسان شمالی درصد برخورداری آسفالت راه‌های روستایی تقریباً ۴۴ درصد است و با میانگین کشوری فاصله‌داریم و البته آن به این دلیل است که هم در منطقه کوهستانی هستیم و هم تعداد مسیرهای روستایی استان زیاد است.

*تقاطع به سمت تهران به‌شرط نصب تابلو علائم آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی همچنین گفت: کمربند شمالی یک باند را چند سال قبل بهره‌برداری کردیم و باند دوم آن نیز در بحث آسفالت آماده است و تقاطع بابا امان تکمیل است و همچنین تقاطع به سمت تهران مقداری کار دارد و با شرایطی که ایجادشده قابل بهره‌برداری است به شرطی که تابلو علائم نصب شود.

بدیعی مقدم افزود: استفاده از کنارگذر شمالی به‌صورت چهار خطه را سعی می‌کنیم تا ایام نوروز محقق کنیم.

وی با اشاره به باند بجنورد به سمت جنگل گلستان بیان کرد: با توجه به مسئولیتی که داریم سعی می‌کنیم برای تکمیل باند دوم محور بجنورد جنگل گلستان کمک کنیم و از ۶۶ کیلومتری که از این محور استفاده می‌شود احداث ۱۵ کیلومتر را انجام دادیم و از ۷۰ درصد آسفالت باقی‌مانده روکش آسفالت آن را راهداری انجام داده است.

*بیش از ۹۰ درصد محورهای اصلی خراسان شمالی روکش آسفالت مجدد شده‌اند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی بابیان اینکه حدود ۴۷۰ کیلومتر محور اصلی در استان داریم گفت: بالغ‌بر ۹۰ درصد این محورها روکش‌های آسفالت مجدد انجام‌شده است و چند نقطه باقی‌مانده که پیمانکار وجود دارد و با تأمین منابع مستمر امید است روکش آسفالت مقدار باقی‌مانده نیز انجام بشود.

بدیعی مقدم در خصوص تجهیزات موجود بیان داشت: حدود ۲۵ سوله راهداری در استان ایجاد کردیم که به لحاظ مقاومت و ارزش، بسیار بالا هستند و امن‌ترین نقاط در شرایط فعلی محسوب می‌شوند و این سوله‌ها را به‌عنوان جایگاه شن، نمک و ماشین‌آلات در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: رسیدن به ۳۰ سوله شن و نمک در برنامه‌ریزی‌ها است و اگر به این تعداد سوله برسیم نگرانی بابت شن، نمک و ماشین‌آلات نخواهیم داشت و در کل در بحث سوله خراسان شمالی نسبت به کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی تعداد نمک‌پاش‌های مکانیزه ثابت و سیار را ۴۷ دستگاه، ۱۰۵ دستگاه سنگین و تعداد گشت‌های سواری راهداری مستمر را ۶۱ دستگاه عنوان کرد که ۱۸ دستگاه نیمه سنگین نیز در گشت‌های راهداری زمستانه فعالیت می‌کنند.

۹۵۰۰ کیسه شن و نمک برای گردنه‌ها فراهم‌شده

بدیعی مقدم در ادامه تصریح کرد: حدود ۹۵۰۰ کیسه شن و نمک برای نقاط گردنه‌ها فراهم کردیم، حدود ۳۱۹۰ تن نمک امسال خریداری‌شده، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب شن داده بندی شده نیز تهیه‌شده است و در طرح راهداری زمستانه ۳۳۰ نفر از پرسنل راهداری فعالیت می‌کنند.

*رتبه ۲ کشوری در افزایش ناوگان

وی بابیان اینکه در بحث افزایش ناوگان نسبت به سال ۹۶ رتبه ۲ کشور را داریم، گفت: ۳ دستگاه نمک‌پاش، ۱۰ دستگاه توئیتا و یک دستگاه جاروب مکانیکی با تجهیزات کامل ۶ تن شن خریداری‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی ادامه داد: دو دستگاه ۱۰ چرخ کامل با تجهیزات کامل شن و نمک با بهمن ریزر قرارداد بستیم و اما هنوز بحث تأمین منابع اعتباری وجود دارد و امید است بتوان این دو دستگاه را به ناوگان اضافه کنیم و نزدیک ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه این دو دستگاه است.

۴ هزار دستگاه کامیون استان سالانه ۳ میلیون بار جابه‌جا می‌کنند

بدیعی مقدم در ادامه با اشاره به ناوگان حمل‌ونقل بیان داشت: ۱۵۷ دستگاه اتوبوس داریم که بیشتر در مسیر تهران، کرج و مشهد تردد می‌کنند و شرایط مناسب است همچنین ۴ هزار کامیون در سطح استان داریم که حدود ۳ میلیون تومان بار در طول سال جابه‌جا می‌کنند.

*به هر دستگاه یک جفت لاستیک تحویل می‌شود

وی با اشاره به مشکلات حمل‌ونقل و کامیون دارها بیان کرد: با پیگیری‌ها از سطح کشور بیمه تکمیلی رانندگان کامیون دایر می‌شود و همچنین ۵ هزار و ۲۵۰ حلقه لاستیک را در سطح استان توزیع کردیم که به هر دستگاه در وهله اول یک جفت لاستیک داده می‌شود تا ۴ هزار کامیون تمام شود و تاکنون ۶۵ درصد توزیع لاستیک در مرحله اول انجام‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که با ورود صنعت، معدن و تجارت به هر دستگاه کامیون یک جفت لاستیک تحویل شود و دور دوم توزیع را شروع کنیم.

بدیعی مقدم اولویت‌بندی برای تحویل لاستیک را طبق دستور کشوری بر مبنای پیمایش بیشتر عنوان کرد.

امسال ۵۲.۵ کیلومتر روکش‌های آسفالت انجام‌شده

 وی در ادامه میزان روکش‌های آسفالت انجام‌شده در طول سال ۹۷ تا به الآن را ۵۲.۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: که به لحاظ هزینه‌ای از هزینه بسیار بالایی برخوردار است و خراسان شمالی در کشور بیشترین قیر را اخذ کرده است.

۱۲ دوربین ثبت تخلفات به استان اضافه می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی بابیان اینکه میانگین سرعت در خراسان شمالی ۷۶ کیلومتر بر ساعت است افزود: که این میانگین بالاست و جا دارد بیشتر در این خصوص کار بشود، در استان ۲۱ دوربین نظارت تصویری داریم که به‌منظور رصد شرایط آب و هوایی و ترافیک حجیم در محورهای اصلی و شریانی قرار دارند.

بدیعی مقدم افزود: ۲۲ دوربین برای ثبت تخلفات و کنترل سرعت نصب‌شده است که ۱۲ دوربین دیگر نیز در دست اجراست و ثبت تخلفات را انجام خواهد داد که دقت بسیار بالایی دارند و برای محل‌های نصب اولویت با مسیرهای اصلی و پرخطر است.

وی بابیان اینکه در تصادفات عامل انسانی بیشترین تأثیر را دارد تصریح کرد: بایستی به عاملان انسانی در تصادفات بیشترین توجه را بشود چراکه تلاش در جهت ساختار راه‌ها، ایمنی راه‌ها و کنترل ترافیک با توجه به ظرفیت‌ها اتفاق می‌افتد اما چیزی که اهمیت دارد عامل انسانی است که به نظر بنده به این حوزه بایستی توجه بیشتری بشود تا کاهش تصادفات را شاهد باشیم و این همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد.

*باند دوم سایت ارکان نیاز به تأمین منابع اعتبار دارد/ محور قدیم بهسازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی با اشاره به مسیر بیمارستان ارکان اظهار داشت: در سایت ارکان فعلاً یک باند و تا دوراهی دانشگاه حکیمان انجام‌شده و باند دوم با پیشرفت فیزیکی است و نیاز به تأمین منابع اعتبار دارد و پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری پیشنهاد دادیم که محور قدیم روکش آسفالت و بهسازی شود تا به‌صورت یک‌طرفه بشود استفاده کرد تا زمانی که محور اصلی تأمین اعتبار شود.

بدیعی مقدم ادامه داد: هم‌اکنون شرایط جوی اگر اجازه بدهد بهسازی باند محور قدیم را قرارداد بستیم و انجام خواهیم داد تا موقتاً استفاده شود تا زمانی که شرایط منابع اعتباری بهتر شود.

انتهای پیام/د

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+