اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/9/25    کد خبر: 15717360   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 2  دقیقه

مهم‌ترین ویژگی امامت امام حسن عسکری(ع) آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت است

مهم‌ترین ویژگی امامت امام حسن عسکری(ع) آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع‌الثانی سال 232 متولد شدند و دوران امامت ایشان از سال 254 تا 260 هجری و به مدت شش سال بود.
وی تصریح کرد: دوران امامت امام حسن عسکری(ع) در سامرا گذشت که از دیرباز مرکز دشمنان بود، با این وجود ایشان توانستند شیعیان را رهبری کنند.
حسن‌زاده با اشاره به ویژگی‌هاب دوران امامت امام حسن عسکری(ع) گفت: آماده‌سازی شیعییان برای ورود به دوران غیبت صغری و کبری مهم‌ترین رسالت ایشان بود.
حسن‌زاده ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در این زمینه ارتباطشان را با شیعیان کم کردند تا شیعیان بتوانند در عین اینکه به امام معصوم دسترسی ندارند، اعتقادات خود را حفظ و وظایفشان را انجام دهند.
امام جمعه موقت اهواز افزود: همچنین امام حسن عسکری(ع) سازمان وکالت را  تاسیس کردند و در نقاط مختلف نماینده‌ای قرار دادند تا پیام شیعیان را به امام و پیام ایشان را به شیعیان برسانند. از طرف دیگر نیز حفظ شعییان از انحرافات به این وسیله انجام می‌شد.
وی گفت: شیعیان به امام عسکری(ع) دسترسی نداشتند. دوره امانت ایشان، دوران سختی بود و در عین حال باید اعتقادات شیعیان حفظ می‌شد و به معارف دست می‌یافتند.
حسن‌زاده بیان کرد: هر چند فرمایشات امام حسن عسکری(ع) چندان حفظ نشده است اما امیدواریم به معارفی که از ایشان به ما رسیده است، عمل شود و شیعه خوبی برای ائمه اطهار باشیم.

انتهای پیام/د



مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+