اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/10/27    کد خبر: 15717741   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

از ابتدای انقلاب تاکنون 46 مسجد در شاهین‌شهر و میمه ایجاد شده است

از ابتدای انقلاب تاکنون 46 مسجد در شاهین‌شهر و میمه ایجاد شده است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان صبح امروز در نشست مسؤولان کمیته‌های دهه فجر با اصحاب رسانه که با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» در سالن جلسات فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در سال 1357 تا هم‌اکنون نزدیک به 46 مسجد در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح 5 شهر از شهرستان شاهین‌شهر و میمه هر هفته نماز جمعه بر پا می‌شود، افزود: از زمان احداث حوزه علمیه برادران شاهین‌شهر نزدیک به 20 سال می‌گذرد که این حوزه علمیه تاکنون بیش 200 طلبه خروجی داشته است.

امام‌جمعه شهر شاهین‌شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران شاهین‌شهر با وجود قدمت کم آن توانسته است در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیش از 400 طلبه خواهر خروجی داشته باشد، گفت: زیرساخت‌های اولیه جهت ایجاد ساختمان جدید حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شاهین‌شهر در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه روزانه بیش 120 نماز جماعت برپا می‌شود که 55 مورد از این نماز جماعت‌ها آن در نهاد و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی است و 65 مورد دیگر در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ملکیان دستجردی با تأکید بر اینکه تحولات خوب فرهنگی در جوانان شهر شاهین‌شهر ایجادشده است، متذکر شد: هرساله در شاهین‌شهر 8 مسجد میزبان معتکفین جوان برای ادعای فریضه مهم و اساسی اعتکاف هستند.

وی با بیان اینکه وجود 130 هیات مذهبی فعال در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به برنامه‌های عزاداری و میلاد اهل‌بیت (ع) رونق خاصی بخشیده‌اند، گفت: همه این نتایج و دستاوردهای به برکت حاکمیت ولایت‌فقیه و خون شهداست.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+