اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/11/20    کد خبر: 15717957   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت در حوزه جذب نیروی انسانی است

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت در حوزه جذب نیروی انسانی است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از ایلام، کریم همتی در جلسه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با علی ابزاره مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت عنوان بررسی مسائل و چالش‌های حوزه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و تبریک دهه فجر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت در حوزه جذب نیروی انسانی است.


وی با بیان اینکه در یک سال اخیر اقدامات بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان و سایر بخش‌ها در استان ایلام انجام‌شده است، افزود: در رایزنی‌ها و دیدارهایی که با مسئولان وزارت کشور و وزارت بهداشت داشتیم، خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی اخذ گردیده که ماحصل آن تبدیل استان ایلام به یک کارگاه بزرگ کار و فعالیت بوده و نمونه‌ای از این تلاش‌ها احیا و در حال احداث بودن ۶۳ پروژه بهداشتی درمانی در سطح استان ایلام می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با ابراز امیدواری از اینکه سفر روزهای آتی دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان منشأ خیر و برکت برای استان ایلام باشد، تصریح کرد: ما در سفر مقامات کشوری و وزارت بهداشت بنا را بر آن گذاشته‌ایم که محروم‌ترین نقاط استان ایلام را به این عزیزان نشان دهیم تا میزان واقعی محرومیت برای مسئولان عینی و مشهود باشد.

 وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت در استان ایلام متأسفانه انتظارات را برآورده نکرد و در حوزه زیرساخت‌ها، استخدام نیرو، استفاده از امکانات وزارتی و تخت‌های بیمارستانی استان ایلام تقریباً هیچ عایدی از این طرح عظیم نداشته است.

همتی تأکید کرد: در طول یک سال گذشته با رایزنی‌های بسیار توانسته‌ایم تعداد ۴۸ تخته‌ای سی‌سی‌یو، آی سی یو و ان آی سی یو به تختهای بیمارستانی استان اضافه نماییم.

 وی بیان داشت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام به عنوان بزرگ‌ترین طرح درمانی در استان می‌باشد که پیشرفت فیزیکی آن از یک سال گذشته تاکنون از ۵۵ درصد به ۸۵ درصد رسیده است درحالی‌که از سال ۹۱ تا ۹۶ فقط ۵۵ درصد رشد فیزیکی داشته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: تعداد ۶۳ پروژه بهداشتی درمانی در سطح استان در حال احداث و بهره‌برداری هست، لذا این تعداد پروژه نیازمند امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خواهند بود که توجه ویژه و جدی وزارت بهداشت را در این راستا می‌طلبد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد نیروهای دانشگاه طرحی می‌باشند که دانشگاه اعتبار زیادی برای این تعداد در حال حاضر هزینه می‌کند. همچنین ۷۰۰ نفر نیز در چند سال اخیر از دانشگاه بازنشسته شده‌اند. بنابراین کمبود نیروی انسانی از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه ارائه خدمات هر چه‌بهتر بهداشت و درمان به مردم است و جایگزینی این رقم امری حتمی خواهد بود.

همتی در پایان یادآور شد: در سال‌های اخیر ۴۱۲ نفر مجوز استخدام به دانشگاه علوم پزشکی ایلام از سوی وزارت بهداشت اعطا شده بود که متأسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده این نشد، که امیدواریم مسئولان وزارتخانه بهداشت و درمان در این راستا بازنگری نمایند و دانشگاه علوم پزشکی ایلام را در حوزه جذب نیرو یاری کنند.

در ادامه این جلسه نیز علی ابزاره مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ضمن تقدیر از فعالیت‌های کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: بالغ‌بر ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کشور در تمامی حوزه‌های دولتی و خصوصی سالانه هزینه می‌شود که یک‌صد هزار میلیارد از این رقم مربوط به نیروی انسانی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه نیروی انسانی اقدامات ارزنده و ماندگاری در سطح وزارت بهداشت انجام‌شده و نشانگر آن است که در حوزه منابع انسانی باید توجه بیشتری انجام گیرد.

 مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت بیان داشت: استان ایلام یکی از مناطقی است که به‌واسطه محرومیت و میزان کم برخورداری، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و قطعاً از سوی وزارت بهداشت این امر محقق خواهد شد.

در ادامه این جلسه معاونین آموزشی، توسعه، بهداشتی، درمان، غذا و دارو، فرهنگی دانشجویی، تحقیقات و فناوری و اجتماعی پیرامون وضعیت کمیت و ترکیب و مشکلات نیروی انسانی حوزه خود مطالبی را عنوان کردند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+