اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/6    کد خبر: 15718107   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

لایحه بودجه سال آینده کشور امیدوار کننده نیست/ اراده‌ای در نمایندگان مجلس برای برخورد قاطع با وزرای دولت وجود ندارد/ بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس کار اشتباهی است

لایحه بودجه سال آینده کشور امیدوار کننده نیست/ اراده‌ای در نمایندگان مجلس برای برخورد قاطع با وزرای دولت وجود ندارد/ بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس کار اشتباهی است

 

سید قاسم جاسمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری صدای جویا در تهران با تبریک فرا رسیدن ولادت با بركت حضرت زهرا (س) روز زن و روز مادر و همچنین ولادت بنیان‌گذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) اظهار کرد: لایحه بودجه سال آینده کشور چندان امیدوار کنند نیست.


وی با بیان اینکه در کشور ما ایران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در بخش معدن، صنعت و کشاورزی نهفته است، افزود: چرا باید کشوری همچون ایران که صاحب رتبه 18 اقتصاد جهان هست و نزدیک به 9 درصد منابع طبیعی دنیا در آن قرار گرفته است دچار چنین تنش‌ها و مشکلات اقتصادی باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان به‌خصوص دولت‌مردان باید بپذیرند از ظرفیت و استعدادهای نخبگان و جوانان کشور در راستای برون رفت از مشکلات به‌درستی استفاده نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است، تأکید کرد: نمایندگان مجلس دهم نه در حوزه قانون‌گذاری و نه در حوزه نظارت بر عملکرد دولت‌مردان تاکنون کارنامه قبولی از خود نشان نداده‌اند.

جاسمی با بیان اینکه اراده‌ای در نمایندگان مجلس دهم برای برخورد قاطع و سریع با وزرای مختلف دولت در خصوص حل مسائل و مشکلات مردم از بیکاری گرفته تا گرانی و ... وجود ندارد، گفت: تا مادامی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه او، این ضعف بی‌ارادگی را در نمایندگان مجلس به‌خوبی مشاهده و احساس می‌کنند، چندان به نقطه نظرات آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند و برای حل مسائل و مشکلات مردم آستینی هم بالا نمی‌زنند.

وی به سفر اخیر حجت‌الاسلام روحانی به هرمزگان و تذکرات امام‌جمعه این استان به وی در خصوص گرانی و مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: هم شخص آقای رئیس‌جمهور و هم اعضای کابینه او در دولت به‌خوبی در جریان دغدغه‌های مردم هستند اما برنامه خاصی برای رفع این مسائل و مشکلات به‌جز تزریق چند مسکن برای کاهش درد آن‌ها را ندارند.

جاسمی با بیان اینکه بررسی کردن لایحه بودجه آن‌هم در صحن علنی مجلس کار اشتباهی است، تصریح کرد: این لایحه ابتدا باید توسط نخبگان کشور و با مشارکت نمایندگان در کمسیون تلفیق و با حضور 3 تن از نمایندگان هر کمیسیون مجلس مورد بحث و بررسی و در آخر کلیات آن‌که به تصویب رسید، جهت برطرف کردن ایرادات احتمالی در اختیار همه نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از 100 درصد بررسی الحاقات و تبصره های لایحه بودجه تنها 5 درصد آن‌ها اجرایی می‌شود، تأکید کرد: وقت مجلس را نباید با بررسی این الحاقات و تبصره‌ها گرفت چراکه الآن پرداختن به مسائل تحریمی دشمن، برنامه‌ریزی جهت تقویت زیر ساخت‌های اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم و بیکاری جوانان مهم‌تر از بررسی بودجه و الحاقات آن در صحن علنی مجلس است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+