اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15718113   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

پروژه میدان نمادین شهر شاهین‌شهر اصفهان

پروژه میدان نمادین شهر شاهین‌شهر اصفهان

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، داریوش اسدی سردبیر هفته‌نامه پُل در شاهین‌شهر طی یادداشتی با عنوان «پروژه میدان نمادین شهر شاهین‌شهر اصفهان» آورده است؛ طبق رسالت رسانه‌ای خود و بر اساس منشور حقوق شهروندی، قانون گردش آزاد اطلاعات، مبارزه با فساد و ارتقا سلامت اداری در شاهین‌شهر طی دو نامه مکتوب و در راستای شفاف‌سازی خواستار توضیحاتی از سوی مجموعه شهرداری شاهین‌شهر شدم.


۱) ابتدا اینکه کلیه مدارک و مستندات پروژه‌های شهری از قبیل شرح نیاز، شرح کار، اسناد مناقصه، قرارداد و برنامه زمان‌بندی آن‌ها جهت روشن گری در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گیرد.

۲) و بعد حمید عشقی شهردار محترم شاهین‌شهر جهت پاسخگویی به افکار عمومی در خصوص عملکرد خود خصوصاً در مورد انتصابات اخیر در شهرداری در یک مصاحبه حضوری پاسخگو باشند.

که متأسفانه با گذشت حدود دو ماه از مطرح کردن این سؤالات مسئولان شهرداری شاهین‌شهر از پاسخگویی به هر دو نامه ما خودداری کرده‌اند.

در همین راستا بنده چند سؤال واضح و روشن دارم و خوشحال خواهم شد مسئولان شهرداری و واحد مربوطه جهت روشن شدن افکار عمومی پاسخگو باشند.

از میدان امام حسین (ع) شاهین‌شهر تا جاده ورودی هتل اطلس چندین پروژه در کنار هم در حال اجرا می‌باشد که عبارت‌اند از یک مجتمع تجاری ۷ هزار متری، یک مجتمع تجاری ۳ هزار متری، ساختمان مرکزی شهرداری و ساختمان فروشگاه رفاه!

*آیا در شهر کوچکی چون شاهین‌شهر برای انجام این پروژه‌ها کار کارشناسی و ظرفیت سنجی‌های لازم انجام‌شده است؟

*آیا شهر شاهین‌شهر گنجایش این‌همه مجتمع تجاری بزرگ را دارد؟

*آیا به فاصله کمتر از هزار متر از فروشگاه میلاد ساخت فروشگاه رفاه توجیه اقتصادی دارد؟

*آیا در گلوگاه ورودی شهر در یک مسیر کمتر از ۵۰۰ متر، ایجاد این‌همه مرکز تجاری، با توجه به عرض جاده موجود باعث ایجاد گره و مشکلات ترافیکی نمی‌شود؟

*آیا در جانمایی پروژه‌های فوق‌الذکر از پلیس راهنمایی و رانندگی استعلام سلامت ترافیک گرفته شده است؟

*در صورت بروز بحران ترافیکی در منطقه مذکور آیا طرح جایگزین پیش‌بینی‌شده است؟

آیا بهتر نیست در طراحی و اجرا چنین پروژه‌های که بار مالی بسیار زیادی برای مردم شهر دارد همه جنبه‌های طرح مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد تا فجایعی چون طرح میدان امام حسین (ع) رخ ندهد.

خاطرنشان می‌کنم؛ در پروژه میدان امام حسین بعد از آن‌که ۴۰۰ میلیون تومان برای طراحی و اجرای پروژه هزینه شد، بعد از مدتی اعلام شد که این میدان قرار است برداشته شود و در آن محل یک زیرگذر احداث شود و اقدام به تخریب میدان نمودند.

سپس گفته شد با توجه به اینکه لوله اصلی فاضلاب شهر از آنجا می‌گذرد و جابجای آن ۴ میلیارد هزینه خواهد داشت درحالی‌که شورای عالی ترافیک استانداری اصفهان با این طرح مخالفت کرد و دوباره با هزینه‌ای ۳۰۰ میلیون تومانی همان میدان قبلی در حال ساخت است؛ و در ادامه 700 میلیون تومان بودجه شهر به خاطر یک سهل‌انگاری و تصمیمات غیر کارشناسی بر مردم شهر تحمیل شد.

*آیا با توجه به مسائل مطرح‌شده باز شهردار محترم قصد دارند به‌جای پاسخگویی به افکار عمومی طرح شکایت دیگری را بر علیه بنده کلید بزنند؟

صادقانه بگویم با شکایت از بنده نخواهید توانست کنشگری و مطالبه گری بنده را سرکوب کنید.

*مراد از زنده ماندن، امتداد خورد و خوابم نیست/ توان دیدن دنیای ره گم‌کرده در رنج و عذابم نیست

*هوای هم‌نشینی با گل و ساز و شرابم نیست/ جهان بیمار و رنجور است

*دو روزی را که بر بالین این بیمار باید زیست/ اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

*نمی‌خواهم بمیرم تا محبت را به انسان‌ها بیاموزم/ بمانم تا عدالت را برافرازم، بیفروزم

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+