اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/7    کد خبر: 15718121   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

بازار میوه و تره‌بار تعطیلی که با هزینه‌های گزاف از جیب مردم شاهین‌شهر تأسیس شد

بازار میوه و تره‌بار تعطیلی که با هزینه‌های گزاف از جیب مردم شاهین‌شهر تأسیس شد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، داریوش اسدی سردبیر هفته‌نامه پُل در شاهین‌شهر طی یادداشتی با عنوان «بازار میوه و تره‌بار تعطیلی که با هزینه‌های گزاف از جیب مردم شاهین‌شهر تأسیس شد» آورده است؛ شب عید نزدیک است و یکی از دغدغه‌های اصلی طبقه متوسط و ضعیف جامعه شاهین‌شهر همچون سایر اقصی نقاط کشور خرید میوه شب عید است.


به خاطر گرانی‌های افسار گسیخته‌ای که این روزها بر بازار آجیل، شیرینی، گوشت و پوشاک حاکم شده است، قطعاً تنها مهمان سفره عید امسال طبقه محروم مقدار اندکی میوه خواهد بود که با وضعیت موجود بازار و عدم قدرت خرید مردم، تهیه همان میوه هم برای قشر محروم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شهرداری شاهین‌شهر چند سال پیش با هزینه‌های گزاف از جیب مردم این شهر اقدام به احداث بازار میوه و تره‌بار نمود. هدف اصلی احداث این بازار تأمین میوه و تره‌بار شهر با کیفیت خوب و قیمت مناسب بود ولی متأسفانه بعد از افتتاح بازار، به خاطر مدیریت غلط و عدم نظارت کافی این امر به سرانجام نرسید و بنا به دلایل مختلف بازار تعطیل شد.

ساختمانی که با آن هزینه گزاف ساخته شد و قرار بود بخشی از مشکلات مردم شهر شاهین‌شهر را حل کند، حالا تبدیل به یک مکان بدون استفاده‌شده است. بحث نیازسنجی و ایجاد زیرساخت های لازم شهری یک‌طرف موضوع است و بحث استفاده درست و بهینه و نگهداری مطلوب از زیرساخت های موجود طرف دیگر ماجراست. شهرداری شاهین‌شهر نشان داده است که یک شهرداری هزینه محور و بیشتر ساخت‌وساز محور است تا هر چیز دیگری!

 در بخش ساخت‌وساز دو اصل اولیه و اساسی توسط شهرداری شاهین‌شهر رعایت نمی‌شود؛

اول؛ امکان‌سنجی و ظرفیت سنجی شهر که جانمایی مناسب هم بخشی از آن محسوب می‌شود.

و دوم؛ مدیریت سازه، استفاده مطلوب و نظارت مناسب که در این بخش اصولاً رها شده است.

لذا از نهادهای نظارتی و همچنین اعضای محترم شورای شهر شاهین‌شهر انتظار داریم در بحث نظارت بر عملکرد شهرداری شاهین‌شهر به‌خصوص در بخش پروژه‌های شهری که عموماً با هزینه‌های گزاف از جیب مردم شهر ایجاد می‌شوند نظارت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+