اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15718139   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

حواشی ایجاد شده توسط گروه عدالت‌خواه شاهین‌شهر برعلیه حسین ابراهیمی ناغانی

حواشی ایجاد شده توسط گروه عدالت‌خواه شاهین‌شهر برعلیه حسین ابراهیمی ناغانی

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، داریوش اسدی سردبیر هفته‌نامه پل شاهین‌شهر طی یادداشتی با عنوان حواشی ایجاد شده توسط گروه عدالت‌خواه بر علیه حسین ابراهیمی ناغانی رئیس شورای شهر شاهین‌شهر آورده است؛ شنبه ۴ اسفندماه ۹۷ در صحن شورای شهر شاهین‌شهر جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه در این خصوص برگزار شد.


گروه عدالت‌خواه با انتشار یک نامه غیر رسمی از دکتر ابراهیمی ناغانی سعی بر آن داشتند به مردم شاهین‌شهر القاء کنند که دکتر ابراهیمی ناغانی از پست و مقام خود در شورای شهر برای استخدام یک نفر از همتباران خود سوء استفاده کرده و به همین دلیل حقوق مردم این شهر را نادیده گرفته است.

در این جلسه دو بحث مهم مطرح شد؛ ابتدا طایفه گری و قوم‌گرایی و دوم چشم‌پوشی از منافع شهر در مطالبات پالایشگاه نفت اصفهان!

باید به اطلاع جریان موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر رساند که مکاتبات دو دسته هستند؛ مکاتبات رسمی و مکاتبات غیر رسمی؛ در مکاتبات رسمی طبق قانون آیین‌نامه اجرایی شورا ماده ۶ بند ۱۳ کلیه مکاتبات رسمی باید ثبت شود ولی در مکاتبات غیر رسمی نیاز به ثبت در دبیرخانه شورا نیست.

جناب آقای ابراهیمی ناغانی با تصمیم شخصی جهت مستندسازی عملکرد خود اقدام به ثبت مکاتبات غیر رسمی نموده است که به واسطه ایشان تهیه و اقدام می‌شد. در اینجا این پرسش به ذهن خواننده متبادر می‌شود، اگر واقعا تخلفی صورت گرفته چرا باید شخص متخلف این سند را به ثبت برساند؟

 در بررسی‌های انجام‌شده و مشاهدات عینی مکاتبات غیر رسمی که توسط دکتر ابراهیمی ناغانی در جلسه امروز ارائه شد، یک نکته کاملا مشخص و واضح بود؛ کلیه مکاتبات با پالایشگاه نفت اصفهان یک مینوت مشخص و ثابت را دارا بود به جز خط اول که مشخصات فردی متقاضیان بود، سایر موارد عینا تکرار شده بود.

 برای نمونه بدون ذکر نام بر اساس قومیت‌های مختلف ساکن شاهین‌شهر، کُرد، اصفهانی، عرب و لر از جمله؛ «ایشان مورد وثوق اینجانب جهت جذب در پالایشگاه نیاز حمایت جناب عالی را دارد» استفاده شده بود و عینا چند خط آخر «لازم به ذکر است اینجانب در شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم در خصوص تسریع پرونده‌های پالایشگاه و رفع و رجوع موارد مورد اختلاف با شهرداری به اعتبار جنابعالی برادر همتبارم تشریک مساعی لازم را دشته ام که خوشحال خواهم شد جلسه‌ای حضوری در خدمت جناب عالی داشته باشم» تکرار شده است.

نامه‌ای که توسط جریان موسوم به عدالت‌خواهان منتشرشده است؛ اولین نامه از این سری نامه‌ها بوده است که کاملا مشخص است دارای غلط املایی بوده و بعد از تصحیح به عنوان پایه اولیه سایر نامه‌ها استفاده شده است.

مبحث دوم اینکه؛ آیا حسین ابراهیمی ناغانی در پرونده پالایشگاه از منافع مردم شاهین‌شهر به نفع پالایشگاه گذشته است؟ کلیه پرونده‌های پالایشگاه در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ تجدید نظر بررسی می‌شود.

دکتر ابراهیمی ناغانی بر اساس مدارک موجود در شورا در زمان ارسال نامه مذکور عضو کمیسیونهای مورد نظر نبوده و از زمان عضویت ایشان در کمیسیون تجدید نظر دو پرونده از پالایشگاه در کمیسیون مذکور مورد بررسی قرار گرفته (به شماره ۱/۹۶/۲۰۳۳ و ۱/۹۶/۳۲۸۳) است.

طبق ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تبصره ۳ در صورت تخلف ساختمانی کمیسیون می تواند حداقل ۲ درصد و حداکثر ۴ درصد ضریب تخلف در نظر بگیرد که در دو پرونده مذکور ماده ۱۰۰ با توجه به اختیارات قانونی که دارد ۲ درصد را منظور کرده بود ولی در کمیسیون تجدید نظر آقای ابراهیمی ناغانی مخالفت کرده بود و حداکثر ضریب ۴ درصد را درخواست کرده اند و دکتر ابراهیمی ناغانی دلیل مخالفت خود را عدم پایبندی پالایشگاه در جذب نیروی‌های بومی شهر عنوان کرده اند.

در پایان هفته‌نامه پل در راستای رسالت خبرنگاری و آگاهی بخشی به مردم به عنوان نمایندگان جامعه همچون چشمی بینا و وجدانی اگاه بدون هر گونه گرایش حزبی و جناحی اقدام به بررسی موضوع فوق نموده و گزارش جلسه را جهت اگاهی مردم فهیم شاهین‌شهر ارائه نموده‌ایم، امید است که در این راه توانسته باشیم به رسالت خود عمل کنیم.

در پایان این مطلب پایگاه خبری صدای جویا منتظر پاسخ چند سوال مطرح‌شده از جریان موسوم به عدالت‌خواهی در خصوص موضوعات زیر هست؛

پایگاه خبری صدای جویا در راستای رسالت رسانه ای خویش با حفظ امانت‌داری مطالب ارسالی از سوی جریان به ظاهر عدالت‌خواهی شاهین‌شهر را جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد کرد. انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+