اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/9    کد خبر: 15718144   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

صاحب کرسی حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس یازدهم چه کسی می‌شود

صاحب کرسی حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس یازدهم چه کسی می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا فعال سیاسی و اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «صاحب کرسی حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس یازدهم چه کسی می‌شود» آورده است: سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور ظهر امروز 8 اسفندماه 1397 در گفت‌وگو با رسانه ها با بیان اینکه مقدمات و فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات سال ۹۸ آغاز شده است، اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی وزارت کشور برای بخشداران، فرمانداران و سایر دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده و طبق جدول زمان‌بندی انجام خواهد شد.


وی با اشاره به مکاتبات وزارت کشور با شورای نگهبان پیرامون تعیین زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وزارت کشور در مکاتبه‌ای، تاریخ پیشنهادی برگزاری این انتخابات را ارائه کرده بود که در جلسه اخیر شورای نگهبان این تاریخ مورد بررسی قرار گرفت و تاریخ برگزاری انتخابات مشخص شد.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها، گفت: براساس تأیید شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲ اسفند سال آینده برگزار خواهد شد.

بله؛ امروز توسط سخنگوی وزارت کشور زنگ انتخابات 98 به صدا درآمد، در واقع انتخابات سال آینده کشور به دلایل مسائل مختلف بین‌المللی، داخلی و سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار مهم، حساس و دارای حائز اهمیت است و این حساسیت در حوزه انتخابیه شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه به خاطر وجود اقوام مختلف دو چندان است.

قبل از نگارش مطلب باید بگوییم، اوایل این هفته که گذشت (4 و 5 اسفند) به عنوان یک خبرنگار از اصفهان جهت روند بررسی بودجه سال آینده کشور از نزدیک در صحن علنی مجلس حاضر شدم و در جریان روند فعالیت‌های نمایندگان قرار گرفتم.

این حضور من باعث شد که چیزهای گران قیمتی آیدم شود، ابتدا اینکه جز چند تن از نمایندگان محترم که فعال بودند و اظهار نظر می‌کردند و یا انگشتی تکان می دادند و یا اخطاری می‌دادند و یا فریادی می کشیدند، مابقی از همان ساعت هشت صبح تا زمانی که اذان ظهر زد در سر جای خود جزء بازی با گوشی موبایل ندیدم فعالیت دیگری داشته باشند و بعضا می‌دیدم به تبصرهای مطرح شده بودجه همین طوری، رای (موافق یا مخالف) می‌دادند، بدون اینکه اصلا در جریان ماده واحد یا تبصره ارائه شده باشند.

در این حضور، تقابل بین دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب(فاقد اتحاد) را به‌خوبی در مجلس نظاره کردم. و برخی از نمایندگانی که توسط حمایت‌های دولت به مجلس دهم راه پیدا کرده بودند، هنگامی که در راهروهای مجلس برای مصاحبه به سراغ آن‌ها رفتم تا از اوضاع و احوال این روزهای مشکلات معیشتی مردم از آن‌ها سوال کنم، تنها و تنها چه خوب و چه بد از سیاست های دولت به شدت حمایت می‌کردند.

بعد پایان جلسه همان لحظه که از صحن علنی مجلس خارج شدم، برای آن فاتحه‌ای خواندم و به خودم قول دادم اگر زنده ماندم و خواستم در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان یک ایرانی که حق رای دارم، شرکت کنم. خوب، خوب به حرف‌های مقام معظم رهبری عمل نماییم و بر اساس میزان تخصص، تقوا، تجربه، مردمی بودن و داشتن دانش لازم نماینده مورد نظر را انتخاب کنم. چراکه روایت هست پیامبر (ص) گرامی اسلام فرمودند: یک مومن واقعی از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

ملت ایران از هم‌اکنون باید خوب دقت کنند و هوشیار باشند، نماینده‌ای که به صورت قوم و قبیله گرایی، لیستی یا حزبی یا خرید و فروش آرا و دادن شام به هر دری می کوبد که به مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کند، طبعا به فکر تنها چیزی که نخواهد بود مردم هست و اگر در این رابطه مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور ایران اسلامی می‌خواهند به آینده انقلاب و نظام اعتبار ببخشند و زمینه‌های پیشرفت در بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم سازند. باید از رای دادن به چنین افرادی که فقط به دنبال منافع حزبی و سیاسی خود هستند به شدت خودداری کنند، چراکه آسیب‌های این انتخاب را بعدا در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به چشم خواهند دید، کما اینکه هم‌اکنون در جامعه به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

اما در ادامه حوزه انتخابیه شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در استان اصفهان بر حسب جمعیت دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی که نزدیک دو دوره هست (نهم و دهم) که حسینعلی حاجی دلیگانی بر آن تکیه زده است و بعید می‌دانم به این راحتی نیز از آن پیاده شود، مگر اینکه اسفندماه سال آینده مهره قدرتمند و جوانی جلوی او بی ایستد و بتواند صاحب کرسی مجلس یازدهم شود و یا اینکه خود او بخواهد فرصت و تجربه را در اختیار جوانان بگذارد که این راه هم با توجه به دلچسب بودن این صندلی سبز مجلس دوباره بعید می‌بینم.

حسینعلی حاجی دلیگانی با 58 سال سن در کارنامه خود مناسب مختلفی از جمله فرماندهی سپاه اصفهان و فرماندار کاشان را دارد، از حق و انصاف نگذریم نسبت به سید محمود حسینی دولت‌آبادی نماینده سابق این حوزه انتخابیه فعال‌تر ظاهر شده است و به‌خوبی توانسته از فضای رسانه ای (خبرنگاران، تلویزیون، خبرگزاری‌ها، کانال های اجتماعی و...) به نفع منافع خویش و گاهی اوقات مردم استفاده کند و بازیگر نسبتا خوبی در عرصه سیاست باشد.

در واقع حاجی دلیگانی به عنوان یک نماینده اصولگرا به‌خوبی کارش را یاد گرفته است و می‌داند کجا لبخند بزند یا گریه کند، ملاقات‌های مردمی را چگونه برگزار کند، در مسائل روز سیاسی کشور کجا مصاحبه کند یا نکند، از حوزه انتخابیه‌اش کدام مسؤول را پیش وزیر ببرد یا او را در برنامه مناظره تلویزیونی شرکت دهد و هزاران مطلب دیگر، خلاصه آقای حاجی دلیگانی کارش را بلد شده و به این سادگی‌ها هم نمی‌توان او را کنار زد.

اما فراموش نکنیم گل بی‌عیب خداست و قطعا این مهره قدرتمند ضعف‌های هم دارد که می‌توان به یکی از آن‌ها از جمله؛ نزدیکان درجه اول و یا حلقه اصلی او که حصارهای امنیتی برای او کشیده اند اشاره کرد، که هزاران مطلب و حرف و حدیث، پشت سر آن‌ها است و نگارنده نیز تجربه آن را داشته‌ام.

حال کاندیداهایی که هم‌اکنون از این حوزه انتخابیه حرف آمدنشان برای رقابت با این مهره قدرتمند هست عبارت اند؛ دکتر محمدرضا عرب یارمحمدی، دکتر حسین ابراهیمی ناغانی، دکتر علی بابایی خورزوقی، دکتر امیر باقریان، دکتر امیر یعقوبی و چند نفر دیگر که باید به نظاره نشست در این میدان رقابت چه کسی می تواند صاحب کرسی یازدهم از حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه شود.

 اما در پایان باید گفت؛ کاندیداهای انتخاباتی (اصولگرا-اصلاح طلب) در این حوزه کار بسیار سختی را در پیش دارند، ما نیز مامور به انجام وظیفه‌ایم و تنها می توانیم دعا کنیم هر کسی در این میدان رقابت پیروز می‌شود، فقط و فقط برای خدمت صادقانه به مردم و حفظ این انقلاب که حاصل خون پاک هزاران شهید گلگون کفن هست قدم بردارد در ضمن، طی یادداشت‌های بعدی فضای سیاسی این حوزه انتخابیه را برای انتخاب بهتر و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تا جایی که بتوانیم شفاف‌سازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+