اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/17    کد خبر: 15718162   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

رکود تورمی قابل‌توجهی بر اصناف شاهین‌شهر و میمه حاکم است/ مسئولین تدبیر نکنند اوضاع اقتصادی بدتر خواهد شد

رکود تورمی قابل‌توجهی بر اصناف شاهین‌شهر و میمه حاکم است/ مسئولین تدبیر نکنند اوضاع اقتصادی بدتر خواهد شد

 

اکبر برندگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در شاهین‌شهر اصفهان اظهار کرد: نزدیک به 24 اتحادیه در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه فعالیت دارند که در حال حاضر بیش از 5 هزار واحد صنفی پروانه دار زیر مجموعه آن‌ها هستند.


وی به برنامه‌های اتاق اصناف با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال جهت تنظیم بازار و تأمین رفاه و آسایش مردم پرداخت و افزود: ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه و رسته‌های صنفی، بازرسی و نظارت کامل و مستمر بر بازار (کنترل قیمت‌ها و رسیدگی به شکایات) ازجمله برنامه‌های در دستور اتاق اصناف شهرستان شاهین‌شهر و میمه هست که از ابتدای اسفندماه جاری شروع‌شده و تا اواسط فرودین ماه ۱۳۹7 حتی در روزهای تعطیل نیز ادامه خواهد داشت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه متأسفانه همانند سایر اقصا نقاط کشور رکورد تورمی قابل‌توجهی بر اصناف شهرستان شاهین‌شهر و میمه سایه انداخته است و مردم نیز مانند سالیان گذشته چندان قدرت خرید کافی را ندارند، ادامه داد: این شرایط اقتصادی به‌شدت فعالیت کردن را برای کسبه ما سخت کرده است.

وی با ابراز گلایه از ایجاد و تأسیس چندین فروشگاه بزرگ در شهر شاهین‌شهر، آن‌هم بدون کار کارشناسی شده و بیشتر از سرانه جمعیت که موجب گردیده است، فعالیت بسیاری از کسبه را در تحت شعاع خود قرار دهد، بیان داشت: اتاق اصناف شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اصل ایجاد فروشگاه‌های بزرگ آن‌هم به‌صورت کار کارشناسی شده مخالف نیست.

برندگی تصریح کرد: به خاطر رغبت مردم به سمت فروشگاه‌های بزرگ و در ادامه کاهش فروش کسبه کوچک به همین خاطر هر روز شاهد مراجعه جهت ابطال پروانه کسب هستیم و این اتفاق به‌شدت نگران‌کننده است چراکه هر مغازه‌داری روزی‌آور یک خانواده چهار تا پنج نفره است.

وی متذکر شد: در حال حاضر رکود تورمی حاکم بر اصناف به‌خصوص اتحادیه خواروبارفروشی‌های شاهین‌شهر و میمه باعث شده است، برخی از کسبه که از قدرت و پشتوانه لازم برخوردار نیستند از مدار بازار خارج شوند.

رئیس اتاق اصناف شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه سیاست‌هایی که به کاهش تورم منجر می‌شوند، تشدید رکود را به دنبال می‌آورند و آن‌هایی که به مبارزه با رکود و بیکاری می‌روند، با پیامد تورمی روبه رو می‌شوند، گفت: اگر مسئولین در خصوص این اوضاع و احوال اقتصادی کشور تدبیر نکنند، وضعیت از این‌که هست بدتر خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه بهاره در 20 اسفندماه به مدت یک هفته با حضور اصناف مختلف جهت ارائه اقلام مختلف به مردم با قیمت مناسب در شاهین‌شهر خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با برپایی نمایشگاه‌های بهاره نقش تأثیرگذاری در فراهم ساختن مایحتاج مردم آن‌هم با قیمت مناسب و کیفیت بالا داشته باشیم که مردم با آرامش خاطر بیشتری سال جدید را آغاز کنند.

برندگی خاطرنشان کرد: مردم فهیم شاهین‌شهر و میمه می‌تواند با شماره تلفن ۰۳۱-۴۵۲۷۸۲۸۳ یا سامانه 124 تماس حاصل فرمایند و شکایت خود را در خصوص نظارت بر گران‌فروشی و یا تخلفات صنفی مطرح نمایند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+