اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/1/13    کد خبر: 15719053   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

دستور امام خامنه‌ای در جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده؛ همه اقدامات لازم تا رفع مشکلات مردم سیل‌زده با جدیت ادامه یابد

دستور امام خامنه‌ای در جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده؛ همه اقدامات لازم تا رفع مشکلات مردم سیل‌زده با جدیت ادامه یابد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، جلسه‌ی ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده‌ی کشور با حضور حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد. در این جلسه که معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، راه، مسکن و شهرسازی، بهداشت، رئیس سازمان هلال احمر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی، رؤسای بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد امام خمینی حضور داشتند.


رهبر معظم انقلاب در جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده دستور دادند؛ همه اقدامات لازم تا رفع مشکلات مردم سیل‌زده با جدیت ادامه یابد. خدمات انجام گرفته و هماهنگی میان دستگاهها و حضور مسئولان رده بالا و فرماندهان نظامی در دل حادثه و در مناطق آسیب دیده، از نکات قابل توجه این حادثه بود. در کنار این نکات اما موضوع مهمتری نیز وجود دارد که آن هم مسئله پیشگیری از ویرانی ها و خسارات است که باید از قبل پیش بینی می شد.

جدای از خسارات، موضوع صدمات روحی و روانی ناشی از حوادثی همچون سیل، بلندمدت و تأثیرگذار است، بنابراین باید به‌گونه ای برنامه ریزی و آینده نگری شود که صدمات و خسارات ناشی از اینگونه حوادث به کمترین میزان ممکن برسد. رهبر انقلاب «لایروبی رودخانه ها»، «لایروبی سدها»، «آزاد سازی حریم رودخانه ها»، «آبخیزداری» و «حفظ مراتع و جنگل ها» را از موضوعات بسیار مهم برشمردند.

این حادثه باید یک درس عبرت باشد تا در طرحهای مختلف آینده از جمله سد سازی ها، راه سازی ها، احداث راه آهن، و عمران شهری، همه جوانب مختلف دیده و آینده نگری لازم و جامع انجام شود. حادثه اخیر، مردم واقعاً کمک کردند و روحیه بسیج شوندگی مردم برای خدمت فوق العاده است که باید از این روحیه استفاده شود، ضمن آنکه همکاری خوبی میان مردم و مسئولان به‌وجود آمد. ایشان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از دستگاه های مختلف خاطرنشان کردند: در قضیه سیل اخیر صدا و سیما، انصافاً عملکرد خوبی داشت.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+