اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/1/23    کد خبر: 15719134   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 17  دقیقه

لازمه تأیید و تحكیم حمایت نمایندگان مجلس از سپاه ابطال لوایح FATF است

لازمه تأیید و تحكیم حمایت نمایندگان مجلس از سپاه ابطال لوایح FATF است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر لنجان با بیان اینکه در قرآن کریم مسئله تقوا فراوان به کار رفته است. اظهار کرد: در این کتاب آسمانی لفظ «اتَّقُوا الله» پنجاه‌وپنج بار آمده است. در پیشگاه خدا تقوا پیشه کنید. فقط همین یک عبارت، 55 بار تکرار شده است. این‌همه تکرار به لحاظ اهمیت بحث است.


وی اضافه کرد: پس ما باید اهمیت مسئله تقوا را مد نظر قرار دهیم و از تکرار بحث پیرامون آن هرگز خسته نشویم. این موارد، هم از نظر اعضاء و جوارح ما مطرح شده و هم از نظر ارتباطی که با دیگران داریم.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر ادامه داد: منظور، مواردی است که مثلاً به ما سفارش شده است در مقابل گروهی خاص از افراد تقوا داشته باشید. ابتدا توجهی می‌کنیم به تقوای اعضاء و جوارح.

وی بیان داشت: در قرآن کریم و همچنین در روایات در مورد اعضاء و جوارح ما تماماً (به‌طور کامل) دستور تقوا و پرهیز داده شد. مثلاً؛ تقوای چشم؛ هم در روایات و هم در قرآن، تقوای چشم مطرح شده است. در خطبه هَمّام (صفات متقین از زبان امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه) حضرت می‌فرماید: «اهل تقوا در زندگیِ دنیا اهل فضیلت هستند، اهل تقوا چشم خود را از آنچه خداوند حرام کرده، می‌پوشانند».

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: این دستور برای همه ارزشمند است و به‌خصوص برای جوان‌ها ارزشمندتر می‌باشد. جوان‌هایی که چشم خود را در راه خدا کنترل می‌کنند در معرض جایزه عظیم الهی قرار دارند. «نگاهِ حرام تیری است زهرآگین از تیرهای شیطان، اگر کسی از ترس خدا آن را ترک کند خداوند سبحان ایمانی به او خواهد داد که شیرینی این ایمان را در قلب خود می‌یابد».

وی بیان داشت: گفتیم که «تقوا» به معنای پرهیز، مراقبت و حریم نگه‌داشتن در پیشگاه خداوند است. کراراً در قرآن کریم تذکر می‌دهد «اِتَّقُوا الله» مراقب خدا باشید، نظارت خداوند را در زندگی خود و در لحظه‌های زندگی خود همواره مدنظر قرار دهید. در قرآن کریم سوره مبارکه نور آیه 30 به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دستور می‌دهد که به مؤمنین بگو: ای رسول خدا به مردان مؤمن بگو چشمان خود را فرو بیندازند و دامن‌های خود را حفظ  کنند، این کار برای پاکیزگی نفس آن‌ها بهتر است. خدا آنچه را که آن‌ها انجام می‌دهند به‌خوبی  می‌داند» و عین همین دستور برای زنان مؤمن در آیه 31 سوره مبارکه نور هم مطرح می‌شود: » به زنان مؤمن بگو چشم‌هایشان را فرو بیندازند و دامن‌های خود را حفظ کنند - و یک دستور اضافی برای زنان مؤمن صادر می‌شود – و زینت‌های خود را در منظر دیگران قرار ندهند. (به‌گونه‌ای رفتار نکنند که زینت‌های آن‌ها در معرض دید دیگران قرار بگیرد)«.

امام‌جمعه فولادشهر لنجان گفت: این تعبیر قرآن کریم را دو گونه تفسیر کرده‌اند: 1- به زینت‌های طبیعی اندام 2- به زینت‌ها و آرایه‌هایی که به بدن اضافه می‌کنند و به‌وسیله آن خود را می‌آرایند. چه آرایش و چه زر و زیور، این‌ها نباید در معرض دید نامحرمان قرار بگیرد. این دستور قرآن است و لازمه تقوا است. اگر بنده مؤمن بخواهد در مسیر بندگی خدا باشد و رشد و تعالی به دست آورد به ناچار باید دستورات الهی را مدنظر قرار دهد؛ این مختصری بود در باب تقوای چشم.

وی در ادامه یکی از اعمال ماه شعبان خواندن مناجات شعبانیه است که ائمه (ع) بر آن مداومت داشتند؛ دعایی جلیل‌القدر با مضامین عالی که به‌حق، قرآن صاعد است و یک دوره عرفان ناب محمدی (ص) است، گفت: در هر وقت که حضور قلبی باشد خواندن آن مناسب است. امید که خداوند توفیق بهره‌مندی از برکات و فیوضات معنوی این ماه عظیم را به همگان عنایت فرماید.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: وزارت خارجه آمریكا رسماً نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‏هاى تروریستى خارجى قرارداد که این اقدام بر خلاف تمام موازین حقوق بین‏الملل است و این اولین بار است كه آمریكا نهادى رسمى از یك كشور را در چنین فهرستى قرار مى‏دهد. شوراى عالى امنیت ملى جمهورى اسلامى ایران هم در واكنش به این اقدام آمریكا مقرّ فرماندهى مركزى نیروهاى آمریكایى در غرب آسیا را در فهرست گروه‏هاى تروریستى قرارداد.

وی تأکید کرد: این اقدام احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا در حالی است که آمریكا محور تروریسم و تروریسم پرورى در جهان است و ارتش آمریکا یکی از جنایتکارترین ارتش‌های دنیا در طول تاریخ بوده است.

امام‌جمعه فولادشهر خاطرنشان ساخت: هیلارى كلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا رسماً اعلام مى‏كند كه القاعده ساخته دست آمریكاست و ترامپ نیز اعلام مى‏كند كه داعش توسط اوباما ساخته شده است. حدود سه میلیون ویتنامی که اکثراً زن و کودک بودند توسط سربازان ارتش آمریکا به قتل رسیدند. آمریكا با پوشش ناتو جنگى را علیه یوگسلاوى به راه انداخت.

وی متذکر شد: بمباران این كشور ۷۸ روز به طول انجامید و یوگسلاوى از هم فروپاشید. كشتار مسلمان‏ها توسط صرب‏ها با مشاركت آمریكا صورت گرفت. هزاران مسلمان در «سربرنیتسا» به دست صرب‏ها قتل‏عام و زنده به گور شدند و آمریكا و سازمان ملل كه ادعاى كمك به برقرارى صلح در بالكان را داشتند در برابر آن سكوت و حتى حمایت كردند.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان ساخت: حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده درحالی‌که در طول ۱۸ سال حضور در این كشور نه‌تنها اقدامى براى برقرارى امنیت در این كشور نداشته‏اند، بلكه به‏صورت مستقیم به كشتار مردم پرداختند. بمباران هیروشیما و ناكازاكى ژاپن توسط آمریكا حدود 220/000 نفر را به كام مرگ كشاند كه بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامى تشكیل مى‏دادند. بیش از 100/000 نفر بلافاصله هنگام بمباران كشته شدند و صدها هزار تن هم بر اثر تشعشعات رادیواكتیو جان خود را از دست دادند یا دچار بیماری‌های حاد شدند.

وی تصریح کرد: جنایات ارتش آمریکا در عراق که باعث کشته شدن حدود یک‌میلیون و آواره شدن حدود چهار میلیون عراقی شد. در زندان ابوغریب شدیدترین جنایات تروریستى را علیه زندانیان بی‌گناه عراقى صورت دادند؛ و نیز جمع‌آوری تروریست‏ها همچون ابوبكر بغدادى سركرده داعش در زندانى واحد و در نهایت آزادسازى آن‏ها براى تحقق سناریوى بحران‏سازى در عراق و سوریه از مصادیق بارز نقش آمریكا در كمك و سازمان‌دهی تروریسم است.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: حمله به هواپیماى مسافربرى ایران و قتل‌عام تمامى ۲۹۰ نفر سرنشین این هواپیما درحالی‌که به‌جای مجازات عاملان این جنایت به آن‏ها مدال شجاعت و پیروزى داده شد، از جنایات تروریستى نظامیان آمریكایى به كودكان و زنان یك هواپیماى مسافربرى بود.

وی اظهار کرد: حمایت از گروه‏هاى تروریستى همچون منافقین كه دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانى آغشته است و نیز حمایت از جیش الظلم و جندالشیطان كه ماهیت تروریستى آن‏ها بر جهانیان آشكار است، امروز كارنامه آمریكا را در ایجاد، حمایت و به‌کارگیری از تروریسم آشكار كرده است.

سرافراز عنوان کرد: آمریكا در حمایت از منافقین بعد از بسته شدن كمپ اشرف در عراق، آن‏ها را به آلبانى برده و تحت حمایت خود قرار داد. آمریكا حتى در خاك خود به آن‏ها مجوز فعالیت داده است. بولتون مشاور امنیت ملى آمریكا رسماً به حمایت از منافقین پرداخته و روابط آمریكا با آن‏ها را دوستانه عنوان كرده است.

وی بیان داشت: با توجه به این لیست سیاه و سابقه طولانى كه آمریكا در اقدامات تروریستى و تروریست پرورى دارد، بسیار جاى تعجب دارد كه چنین رژیم و دولتى وقیحانه بهترین فرزندان و نهاد انقلابى مبارزى همچون سپاه پاسداران را در لیست گروه‏هاى تروریستى قرار مى‏دهد که بزرگ‌ترین قربانى تروریسم در دنیا مى‏باشد و هنوز داغدار شهداى گران‌قدری چون یونس امیری و علی خادم است كه چندى پیش در حادثه تروریستى زاهدان به دست عمال آمریكا جان خود را تقدیم اسلام كردند.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان گفت: لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: كینه آمریكا از سپاه ناشى از حضور آن در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون است. به دلیل شكست‏هایى است كه آمریكا در برابر سپاه پاسداران در زمینه‏هاى مختلف در عرصه‌های داخلی و خارجی متحمل شده است.

وی ادامه داد: یكى از مهم‏ترین دستاوردهاى سپاه پاسداران بعد از انقلاب اسلامى در حوزه هوافضا، ساخت و راه‌اندازی موشك‏هاى مختلف بوده است كه همین مسئله باعث شده است تا آمریكا بارها به دنبال تحریم موشكى ایران باشد.

حجت‌الاسلام سرافراز تأکید کرد: در كل مى‏توان گفت كه اقدام ترامپ در مورد سپاه، تبعات بسیار زیادى را براى آمریكا به دنبال خواهد داشت. امنیت نظامیان آمریكایى به خطر خواهد افتاد، زمینه برای بی‌ثباتی بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد و حتى متحدان آمریكا نیز به‏نوعى در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: از طرفی بر خلاف تصور و پیش‌بینی دولت ترامپ كه اقدامات خود را با هدف شكاف داخلى در ایران طراحى مى‏كند، اقدامات ضد ایرانى دولت وى همواره باعث تشدید همدلى و وحدت داخلى شده است.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: علت این همدلى و حمایت از سپاه جداى از كاركردهاى این نهاد نظامى و سابقه درخشان آن در امر سازندگى، این است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسى، جزو نیروهاى مسلح كشور است و تروریستى خواندن سپاه، توهین به قانون اساسى كشور و توهین به مردم ایران است. لذا عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد و خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد.

وی تصریح کرد: مطلب دیگر این‌که هوشمندى مجمع تشخیص در عدم تصویب لوایح FATF هم قابل‌تحسین است. اگر ایران در سال گذشته در این دام اسیر مى‏شد، ترامپ به‌راحتی مى‏توانست به اهداف خود در مهار كردن نظام اسلامى و سپاه دست یابد. اگر تصویب این لوایح با فشار دولتى‏ها در اسفندماه انجام مى‏شد، امروز عملاً با اعلام تروریست بودن سپاه توسط آمریكا، باید همه بانك‏ها و دستگاه‏هاى مربوط به‌نظام، فعالیت با سپاه را متوقف مى‏كردند. این موضوع نشان مى‏دهد كه تا چه میزان، برخى مدیران کشور نسبت به كنوانسیون‏هاى خارجى و رفتار دشمنان این ملت، خوش‌بین هستند.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: مطلب بعدی این‌که حالا که تحركات احمق‏هاى درجه‌یک آمریكایى، موجب همدلى و وحدت بیشتر در میان مردم و هم‏چنین دستگاه‌ها و طیف‏هاى سیاسى مختلف شده كه یكپارچه اقدام اخیر را محكومیت کردند، اما این محكومیت‏ می‏تواند در حدّ حرف و شعار و بیانیه باقى بماند ولى در عمل نقض شود. به‌عنوان‌مثال، لازمه تأیید و تحكیم حمایت نمایندگان مجلس از سپاه به این است كه آن‏ها رأساً لوایح تصویب‌شده مرتبط با FATF را ابطال نمایند و زحمت «مجمع تشخیص» را كم كنند. آمریكا رئیس FATF است و با رویكرد اخیر، (FATF که مدعى مبارزه با تأمین مالى تروریسم است) بیش از گذشته در مسیر معارضه با ایران و سپاه پاسداران قرار مى‏گیرد طبعاً نباید اطلاعات مالى محرمانه خود را در اختیار قرارگاه جنگ اقتصادى دشمن قرار داد.

وی متذکر شد: بیست‏ونه فروردین، «روز ارتش جمهورى اسلامى ایران» نام‌گذاری شده است. روز ارتش جمهورى اسلامى ایران را امسال در حالى گرامى مى‏داریم كه ارتش كشورمان امسال در حادثه سیل فراگیر و مخرّب اخیر كشورمان ابعاد دیگرى از توانایى و كارآمدى خود را نشان داد.

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: ارتش جمهورى اسلامى ایران در كنار سایر نیروهاى مسلح كشورمان با ورود سریع، به‌موقع، فعالانه و ایثارگرانه اثبات كرد كه علاوه بر انجام مأموریت ذاتى خود كه دفاع از تمامیت ارضى ایران اسلامى است، قابلیت‏هاى لازم جهت دفع بحران‏هاى طبیعى و بلایاى آسمانى و زمینى را دارد و مى‏تواند با استفاده از نیروها و فرماندهان توانمند خود حتى به پیشگیرى بحران كمك كرده و با به‌کارگیری تجهیزات مدرن و مجهزى كه در اختیار دارد، در زمان صلح نیز به دفاع از جان و مال مردم مسلمان و شریف كشورمان بپردازد.

وی خاطرنشان ساخت: این‏گونه اقدامات و تلاش‏ها نشان از تعهد، وظیفه‏شناسى، ایمان و اعتقاد به ارزش‏هاى والاى انسانى و الهى و جایگاه مردمى این نیروى نظامى مقتدر كشور دارد كه به‏خوبى نشان مى‏دهد ارتش در تمامى صحنه‏ها در كنار مردم است و با تمامى امكانات خود به انجام‌وظیفه مى‏پردازد و این توانمندى همیشه و همه‌جا در خدمت نظام اسلامى و ملت غیور آن خواهد بود؛ و الحمدالله امروز تمامی نیروهای مسلح کشور در مقابل دشمنان، متحد و یکدل هستند و این اتحاد و همدلی ارتش و سپاه و نیروهای مسلح خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+