اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/2/24    کد خبر: 15719440   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

امروزه نگاه به مؤسسات خیریه در کشور یک نگاه ابزاری است

امروزه نگاه به مؤسسات خیریه در کشور یک نگاه ابزاری است

 

شهناز جوانمردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: موسسه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها در ماه مبارک رمضان 1380 به شماره ثبت 2310 و شماره پروانه ملی 1/8/83/156887 در راستای اعتلای سیره عملی امیر المومنان حضرت علی (ع) و با توجهات خاصه حضرت ولی‌عصر عجل الله و با عنایت حضرت حق به پشتوانه ولی‌نعمتمان حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا (ع) به همت چند نفر از نیکوکاران شعبه مرکزی آن در مشهد تأسیس گردید.


وی افزود: این خیریه از همان ابتدای شروع فعالیت با طرح دیدگاه‌های تخصصی و بررسی‌های کارشناسی شده و نگرشی پژوهشی به مسائل اجتماعی و فرهنگی تلاش داشته تا زمینه را جهت خدمتگزاری هر چه بیشتر به محرومان جامعه فراهم آورد.

مدیر موسسه خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌ها شاهین‌شهر ادامه داد: موسسه خیریه آبشار عاطفه در استان اصفهان نزدیک به 24 شعبه دارد که از این تعداد دو شعبه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه یکی در خود شاهین‌شهر و دیگری در شهر وزوان از سال 1395 تا هم‌اکنون جهت کمک و دستگیری مستمندان راه‌اندازی و به‌صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از زمان شروع فعالیت این خیریه در شاهین‌شهر تا هم‌اکنون نزدیک به 200 پرونده جهت حمایت و کمک به 200 خانواده بی‌سرپرست و بد سرپرست تشکیل‌شده است، گفت: خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌ها در شاهین‌شهر نزدیک 8 پرسنل خانم دارند که بدون هیچ چشم‌داشتی در این خیریه مشغول فعالیت هستند.

جوانمردی با تقدیر و تشکر از حمایت‌های شورای شهر شاهین‌شهر از موسسه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها تصریح کرد: سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر نزدیک به 3 میلیون تومان جهت کمک و دستگیری مستمندان تحت حمایت این خیریه کمک مالی کردند.

وی با ابراز گلایه از حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان دستجردی امام‌جمعه شاهین‌شهر و برخی نهادها و ارگان‌ها دیگر که حمایت و کمک‌های لازم را از موسسه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها انجام نداده‌اند، گفت: این مسئولان نه‌تنها یک‌ریالی به موسسه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها کمک نکرده‌اند بلکه مراجعین و مستمندانی که به دفترهای آن‌ها مراجعه می‌کنند آن‌ها را به این موسسه جهت مساعدت و کمک معرفی می‌کنند.

مدیر موسسه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: با وجود دعوت‌های متعدد تاکنون هیچ‌کدام از مسؤولان شاهین‌شهر و میمه ازجمله حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، حجت‌الاسلام ملکیان امام‌جمعه و حتی دست‌اندرکاران این شهرستان یک از مجموعه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها بازدید نکرده‌اند.

وی با اشاره به تعدد مؤسسات خیریه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تأکید کرد: بسیاری از این مؤسسات مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط را ندارند و حتی بهتر از موسسه ما که مراحل قانونی را پشت سر گذاشته است، فعالیت می‌کنند.

جوانمردی با بیان اینکه امروزه نگاه به مؤسسات خیریه در کشور یک نگاه ابزاری است، گفت: بسیاری از مسئولان به‌جای اینکه از نهادها و مؤسسات خیریه قانونمند در راستای دستگیری و حمایت از مستمندان کمک کنند، خود در صدد راه‌اندازی موسسه خیریه هستند تا از این راه بتوانند به منافع خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امسال کمپین حمایت از سیل‌زدگان موسسه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها نزدیک به 8 میلیون تومان سبد کالا و 70 میلیون تومان البسه جمع‌آوری کرد، ادامه داد‌: خیرین محترم، جهت کمک به خانواده‌های ایتام، بد سرپرست، بی‌سرپرست، معلولین، از کار افتاده، تهیه جهیزیه و ... می‌توانند به شماره کارت 6037991899681948 یا شماره‌حساب 0110472350006 نزدیک بانک ملی و یا با شماره تلفن‌های 09137872505 و 03145241023 تماس گرفته و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را اهدا نمایند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+