اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/2/31    کد خبر: 15719522   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

آقای مصری از شما بعید بود/ لطفا به شعور مردم احترام بگذارید

آقای مصری از شما بعید بود/ لطفا به شعور مردم احترام بگذارید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا فعال حوزه رسانه طی یادداشتی با عنوان «آقای مصری از شما بعید بود» آورده است؛ عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس و وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی در دوران دولت نهم، احمدی‌نژاد شامگاه جمعه توسط آقای حاجی دلیگانی نماینده کنونی مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار به همایش حماسه‌سازان یادواره شهدای حادثه تروریستی گروهک داعش در مجلس شورای اسلامی در شاهین‌شهر دعوت‌شده بود تا برای حامیان و طرفداران آقای حاجی دلیگانی به سخنرانی بپردازد.


هر چند این نگارنده به خاطر برخی اختلاف‌نظرهای سیاسی به این همایش دعوت نشده بودم و توقعی هم نمی‌رفت که به آن دعوت شوم، اما اخیراً کانال اجتماعی سروش جناب آقای حسینعلی حاجی دلیگانی تحت عنوان حماسه دوم مطلبی از این همایش از زبان آقای عبدالرضا مصری منتشر کرده است که اگر این مطلب را نامبرده گفته باشد با توجه در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال کمی جای تأمل دارد و البته این سخنان برای حمایت از یک هم‌طیف و هم‌فکر جریان سیاسی به نام اصولگرا کاملاً طبیعی است.

مخاطبین به‌عین عبارات منتشر شده در کانال اجتماعی آقای حاجی دلیگانی در سروش تحت عنوان حماسه دوم توجه بفرمایید؛ «در همایش حماسه‌سازان مطرح شد؛ دکتر مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس؛ بنده عادت ندارم ماه مبارک رمضان به سفر بروم ولی به خاطر نماینده عزیز شما در این همایش حاضر شدم، آقای حاجی دلیگانی کارشناسی متبحر در مباحثات صحن علنی مجلس است، ایشان فردی ساده‌زیست هست که حتی شب‌ها در محل کار خویش در مجلس استراحت می‌کند، آقای حاجی دلیگانی، تمام‌وقت خود را وقف خدمت به مردم کرده است، به‌اندازه عدد انگشتان یک دست، مثل ایشان در مجلس نداریم، تشکیلات منسجمی که شما عضو آن هستید (حماسه‌سازان) در کشور بی‌نظیر است، از این‌که در این سالن شیخ بهایی (محل برگزاری همایش حماسه‌سازان) مردان مصممی مشاهده می‌کنم که حامی جناب آقای حاجی دلیگانی هستند روحیه می‌گیرم».

اولاً؛ آقای مصری به‌عنوان یک همشهری و فرزند یک ایثارگر و جانباز بی‌ادعا که سالیانی در کرمانشاه از نزدیک در روند جریان فعالیت‌های شما بودم از شما بعید بود که در همایش بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی گروهک داعش در مجلس شورای اسلامی چنین کارناوال تبلیغاتی برای حمایت از هم‌طیف خود راه بیندازید درحالی‌که هنوز مجوز تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی توسط وزارت کشور صادر نشده است هرچند کلیدواژه ورود آقای حاجی دلیگانی برای پیروزی در مجلس یازدهم با نام «حماسه سوم» از هم‌اکنون مشخص است.

دوما؛ امام علی (ع) می‌فرمایید؛ «أفضل النّاس أنفعهم للنّاس؛ نيكوترين مردم آن‌كس است كه نفعش به خلق بيشتر است. غنى از شرح است.» و در عبارت دیگر آن حضرت می‌فرمایید؛ هركه نيّت خير به خلق دارد خدا رزقش را زياد گرداند و هركه به اهل و عيال خود خیر و نیک‌رفتار باشد عمر طولانى يابد و هركه به بندگان خدا به‌جای خير و احسان ظلم و عدوان كند علاوه بر خلق، خدا هم او را دشمن دارد و هركه احسان كند خدا او را دوست دارد، إِنَّ اَللّهَ يُحِبُّ اَلْمُحْسِنِينَ، خدا كسانى را كه به مردم احسان مى‌كنند محققا دوست مى‌دارد.

جناب آقای مصری کسی که مسؤولیتی بر دوش دارد، چه در بعد معنوی و چه در بعد مادی و در ازای کاری که انجام می‌دهد مزد دریافت می‌کند، خدمتگزار نیست گر چه نتیجه تلاش او در راستای خدمت به خلق قرار می‌گیرد. خدمتگزار، واژه‌ای است که با چگونگی عمل و نیت فرد ارتباط دارد.

البته اگر شخصی در انجام وظیفه اش کوتاهی نکرد و آن را به بهترین وجه انجام داد و علاوه هم و غم خویش را در رفع نارسائی‌های زندگی مردم قرار داد و تابع یکسری مقررات خشک و دست و پاگیر اداری نبود، نام خدمتگزار، بر او زیبنده و شایسته خواهد بود بنابراین، هر خدمتگزار مالا به جامعه خدمت می‌کند ولی هر خدمتی خدمتگزاری نیست.

ثالثاً؛ آقای مصری لطفا به شعور مردم احترام بگذارید، نه شما، نه آقای حاجی دلیگانی و نه هیچ مسؤول دیگری حق این ندارد و نداشته که به ازای خدمتی که به مردم می‌کند سر آن‌ها منت بگذارد چراکه این مسئله برعکس هست و مردم بر سر شما منت دارند چراکه اگر آن‌ها نبودند شما نیز هم‌اکنون در چنین جایگاه‌هایی نبودید، پس مردم همان‌طوری که معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) فرمودند؛ ولی‌نعمت انقلاب هستند و اگر بخواهند، می‌توانند شما را از اریکاهای قدرت به‌راحتی پایین بکشند، البته تأکید می‌کنم، مردم نیز باید به خادمان دلسوز و انقلابی خود احترام بگذارند.

رابعاً؛ آقای مصری همان‌طور که خطه شهیدپرور کرمانشاه در شما تعریف نمی‌شود در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار نیز چنین است و اگر مجدداً قصد سفر به این شهرستان و حمایت مجدد از آقای حاجی دلیگانی را داشتید به این حقیر اطلاع دهید تا شما را با استعدادها و نخبگان جوان و انقلابی که هر کدام در حوزه‌های مختلف صاحب‌نظر هستند آشنا کنم تا بهتر متوجه شوید این حوزه انتخابیه با تمام ارزش و احترامی که برای آقای حاجی دلیگانی قائل هستم در او تعریف نمی‌شود.

خامسا؛ آقای مصری ضرب‌المثل قدیمی داریم که می‌گویید؛ «هیچ‌کس نمی‌گوید ماست من ترش است»، با عرض پوزش نیازی نیست که از ساده زیستی و نحوه فعالیت‌های آقای حاجی دلیگانی خطابه‌گویی کنید، مردم این حوزه انتخابیه همه فعالیت‌های منتخب خود را به‌خوبی رصد می‌کنند و با شعور و درک بالایی که دارند، به‌خوبی می‌فهمند که آیا ایشان شایسته این‌همه صفات هست یا نه!

سادساً؛ آقای مصری لطفاً بفرمایید؛ چقدر به‌اندازه آقای حاجی دلیگانی برای رفع مشکلات مردم کرمانشاه وقت گذاشته‌اید یا پیگیر مسائل و مشکلات آن‌ها بوده‌اید؟ اگر جواب شما مثبت هست پس به شهادت، چرا فریاد مردم و جوانان مظلوم کرمانشاهی از بیکاری و نبود مؤلفه‌ها و زمینه‌های رشد و شکوفایی در استان کرمانشاه از دست شما مسئولان، بلند است.

سابعاً و در پایان این شعر را بدرقه راهتان در این نوشته می‌کنم؛ «خاطر ناشاد را دل‌شاد کردن همت است/ باغ آفت‌دیده را آباد کردن همت است؛ صید مرغان حرم کردن ندارد افتخار /طایری را از قفس آزاد کردن همت است؛ نان بریدن شیوه مردان والا نیست، نیست/ نان برای نوع خود ایجاد کردن همت است؛ در زمان ناتوانی یاد یاران فخر نیست/ روز قدرت از ضعیفی یاد کردن همت است».

انتها پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+