اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/3/10    کد خبر: 15719636   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 20  دقیقه

مسئولین جلوی بی‌بندوباری‌ها را نگیرند، اولین نفری خواهم بود که آتش به اختیار عمل خواهم کرد

مسئولین جلوی بی‌بندوباری‌ها را نگیرند، اولین نفری خواهم بود که آتش به اختیار عمل خواهم کرد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در آيين عبادي سياسي این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید: من در آخرین جمعه ماه رمضان محضر رسول خدا(ص) شرفیاب شدم، حضرت فرمودند: جابر، با ماه رمضان خداحافظی کن. عرض کردم: یا رسول‌الله چگونه خداحافظی کنم؟ فرمود: بگو: ألّلهُمَّ لا تَجعَلهُ آخِرَالعَهدِ مِن صِیامِنا إیّاهُ؛ یعنی خدایا: این ماه رمضان را آخرین ماه رمضان ما قرار مده. بعد حضرت فرمودند: در ادامه بگو: فَإن جَعَلتَهُ فَاجعَلنی مَرحُومًا وَ لا تَجعَلنی مَحروُماً؛ اگر هم صلاح دیدی که من از دنیا بروم و ماه رمضان دیگر را درک نکنم، مرا با رحمت و بخشش و آمرزش از این دنیا ببر و محرومم مگردان! بعد پیامبر خدا فرمودند: جابر فَإنَّهُ مَن قالَ ذلِکَ، هر کس اینگونه دعا کند، ظَفِرَ بِإحدَی الحُسنَیَینِ به یکی از دو نیکی می‌رسد، إمّا بِبُلوغِ شَهرِ رَمَضانَ مِن قابِلٍ، یا ماه رمضان آینده را درک می‌کند، وَ إمّا بِغُفرانِ اللهِ وَ رَحمَتِهِ، و یا اگر از دنیا رفت، مغفرت و رحمت الهی را درک می‌کند که هر دوی این‌ها خوب است.(شیخ صدوق،فضائل الأشهرالثلاثة ص139).


وی افزود: این آموزش رسول خدا است راجع به وداع با ماه مبارک رمضان. امام سجاد(ع) هم در دعای وداع ماه مبارک رمضان می‌فرماید: السلامُ علیکَ یا شَهرَاللهِ الأکبر، السلامُ عَلیکَ یا عیدَ أولیاءِ الله، درود و سلام بر تو ای ماه بزرگ خدا، سلام و درود بر تو ای عید اولیاء و دوستان خدا؛ که اولیاء خدا در قرآن مقامشان بسیار بزرگ است که قرآن می‌فرماید: ألا إنَّ إولیاءَ اللهِ لا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنوُنَ؛ اولیاء الهی کسانی اندکه غیب و شهود و ظاهر و باطن برایشان یکسان شده است.

امام‌جمعه فولادشهر تصریح کرد: در فراز دیگری از دعای وداع با ماه مبارک رمضان، امام سجاد(ع) می‌فرماید: سلام بر تو ای ماه رمضان که چه بسیار کسانی که گردن‌هایشان به خاطر وجود تو از آتش جهنم آزاد شد و چقدر فراوان‌اند آن‌هایی که با رعایت حرمت تو به سعادت رسیدند. آن‌ها به خاطر دوری از گناه و معصیت و حفظ شعائر اسلامی، روی شیطان را سیاه کردند. واقعاً ماه مبارک رمضان قطعه‌ای از بهشت است در جهنم سوزان دنیا و باختند آن‌هایی که از آن استفاده نکردند.

وی ادامه داد: حضرت در ادامه می‌فرماید: السَّلامُ عَلَیکَ ما أطوَلَکَ عَلَی المُجرِمینَ، بدرود ای ماه رمضان که چقدر بر مجرمین و گنه‌کاران طولانی بودی! چون گنه‌کاران، در این ماه نمی‌توانند به‌راحتی هر کاری که می‌خواهند بکنند، لذا برای آن‌ها طولانی و سخت است و دائماً در انتظار تمام شدن این ماه هستند. ماه رمضان هر چقدر برای مجرمین، طولانی و سخت است، برای مؤمنین، با عظمت و لذت‌بخش است، که حضرت در ادامه می‌فرماید: وَ أَهیَبَکَ فی صُدورِ المؤمنین، ای ماه رمضان، تو چقدر با هیبت و جلال بودی در دل‌های انسان‌های مؤمن.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان ساخت: در کتاب‌های ادعیه همچون مفاتیح‌الجنان، دعاهای بسیاری در وداع با این ماه ذکرشده است که کامل‌ترین دعا، دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه است. پروردگارا! همه ما را از برکات این ایّام برخوردار بفرما. پروردگارا ما را از آمرزیده شدگان این ماه قرار بده. اَلّلهُمَّ إن لَم تَکُن غَفَرتَ لَنا فیما مَضی مِن شهرِ رَمَضان فَاغفِر لَنا فیما بَقِیَ مِنهُ، پروردگارا اگر تا امروز ما را نیامرزیده ای در باقیمانده از ماه رمضان ما را ببخش و بیامرز. پروردگارا طاعات و عبادات و روزه‌داری و شب‌زنده‌داری‌های ما را به احسن وجه قبول بفرما.

وی ادامه داد: وظیفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی خود می‌دانم تشکر و قدردانی کنم از ملت عظیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الشأن ایران به‌ویژه مردم شریف بخش فولادشهر روزه‌داران و نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران خاصه نوجوان‌ها و جوانه‌ای عزیز به خاطر نمایش عظمتی که امروز روز قدس در برابر چشم جهانیان قرار دادید. بخصوص امسال که شرایط كنونى جهان اسلام و خیانت ارتجاع عرب به مردم فلسطین باعث شده است تا اهمیت روز قدس امسال چند برابر شود.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر با بیان اینکه در واقع رژیم‏ هاى مرتجع عربى بر خلاف افكار و عقاید ملت‏ هاى جهان اسلام در حال عادى‏سازى روابط خود با رژیم صهیونیستى هستند. گفت: در شرایط كنونى، آمریكا در حال زمینه‏سازى براى اجراى معامله قرن در مورد فلسطین است و كشورهاى مرتجع عربى نیز با این طرح همراه شده‏اند.

وی متذکر شد: طبق معامله قرن قرار است دولت فلسطینى جدیدى به نام «فلسطین جدید» در اراضى كرانه باخترى و نوار غزه بدون شهرك‏ هاى یهودى (صهیونیستى) ایجاد شود. هم‏چنین فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها مى‏ تواند پلیس مسلح داشته باشد. علاوه بر این، حماس تمام سلاحش را تحویل مى‏دهد و این موضوع حتى شامل سلاح فردى و شخصى رهبر حماس نیز مى‏ شود كه باید به مصر تحویل داده شود. حق بازگشت آوارگان فلسطین نیز از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام سرافراز تأکید کرد: اهمیت معامله قرن به حدی است كه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‏الله لبنان اعلام كرده كه امسال عنوان روز قدس، رویارویى با طرح معامله قرن است.

وی اضافه کرد: در شرایط كنونى تنها امید مردم فلسطین به ملت‏هاى مسلمان و جنبش‏هاى اعتراضى است. روز قدس در چند دهه گذشته باعث شده تا رژیم صهیونیستى جرات اجراى طرح‏هاى اشغالگرانه خود را نداشته باشد اما همكارى ارتجاع عرب با این رژیم باعث شده كه اكنون این رژیم جرات خیانت بزرگى را پیدا كند.

امام‌جمعه فولادشهر بیان داشت: اما به حمدالله كشورهاى اسلامى و به‏ ویژه مردم ایران در مراسم امسال اتمام‌حجتی قاطع به ترامپ، اسرائیل و ارتجاع عرب در مورد اجراى هرگونه طرح خائنانه‏اى علیه مردم فلسطین دادند. در شرایط فعلى اگر افكار عمومى و مردم جهان اسلام در كنار مردم فلسطین قرار بگیرد، این مسئله در كنار قدرت موشكى و نظامى مقاومت فلسطین مى‏تواند باعث عقب‌نشینی رژیم صهیونیستى و آمریكا از اجراى طرح ‏هاى اشغالگرانه باشد.

* مخالفت قاطع با معامله قرن ‏نوعى حمایت از امنیت و یكپارچگى سرزمینى كشورهاى اسلامى است

وی خاطرنشان ساخت: روز قدس مى‏تواند به مهم‏ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شود. در واقع، مخالفت با معامله قرن تنها به دلیل حمایت از فلسطین نیست. چراكه در صورت عقب‌نشینی مردم جهان اسلام در برابر این طرح، رژیم صهیونیستى و آمریكا براى اجراى سایر طرح‏هاى تجزیه طلبانه خود در جهان اسلام تحریك خواهند شد. بنابراین مخالفت قاطع با معامله قرن به‏ نوعى حمایت از امنیت و یكپارچگى سرزمینى كشورهاى اسلامى نیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام سرافراز گفت: در آستانه سالگرد ارتحال ملكوتي بنیان‌گذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه و همچنين سالگرد قيام خونين پانزدهم خرداد سال 1342 هستيم. درود می‌فرستیم به روح بلند امام عظیم الشان و شهدای 15 خرداد.

وی تصریح کرد: انقلاب ما از مدرسه فیضیه قم و از محرم و عاشورا آغاز شد و نشان داد که این انقلاب با عاشورا پیوند دارد، نشان هویت انقلاب ما این است که دنباله‌روی نهضت حسینی است و رهبر آن نیز شاگرد همین مکتب است، رهبری که مردم‌شناس‌ترین رهبران دنیا بود و به‌خوبی نیازهای مردم را درک کرد و متناسب با آن نیز انقلاب را هدایت کرد.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: عبودیت خالص پروردگار متعال، خدمت به مردم، صراحت، شجاعت، تکلیف گرایی و دشمن‌شناسی ازجمله ویژگی‌های بی‌نظیر امام خمینی(ره) بود که او را به رهبری مقتدر تبدیل کرد به‌گونه‌ای که بتواند بدون استفاده از زر و زور و تنها با تسخیر قلب مردم دنیا را تکان دهد.

وی گفت: امام بندگی و خدمت خالصانه به مردم را مقدم بر همه‌چیز قرار داد، صریح بود و مانند سیاست‌مداران دنیا سیاسی‌کاری نمی‌کرد، منافقان را هیچ‌گاه نپذیرفت و حاضر نشد برای رسیدن به هدفش از گروه‌های مخالف و معاند مانند کمونیست‌ها و منافقان کمک بگیرد، آمریکا را دشمن شماره یک ملت‌های مظلوم و محروم معرفی کرد و با اقتدار به هدف والای خود دست یافت.

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: مسئولان امروز مملکت نیز باید این آموزه‌ها را در نظر داشته باشند، بندگی خداوند و خدمت به مردم را مقدم بر هر کاری قرار دهند و سخنان امام(ره) در مورد شیطان بزرگ و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش کنند و بدانند که دشمنان هیچ‌گاه صلاح ما را نمی‌خواهند و نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

وی تأکید کرد: آمریکا می‌داند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، آژانس اتمی بارها این مطلب را تائید کرده اما این مواردی که ذکر می‌کنند بهانه است چراکه از اسلامت نظام مقدس و تأثیرگذاری آن در منطقه واهمه دارند. آمریکایی‌ها می‌گویند اگر مسئله هسته‌ای هم حل شود باز مسائل نظامی و توان موشکی و تأسیسات نظامی مسئله‌ساز است و همین حرف نشان می‌دهد که آن‌ها قصد دارند قدرت نظامی ما را تضعیف کنند و طرح تمامی این مسائل بهانه است.

*آمریکا به ایران حمله کند، اسراییل را با خاک یکسان خواهیم کرد

حجت‌الاسلام سرافراز عنوان داشت: البته آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد چراکه اگر توان این کار را داشت لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد، البته مقام معظم رهبری فرمودند؛ جنگی نخواهد شد، بلکه تقابل بین ایران و آمریکا از نوع برخورد اراده‌هاست و به فضل الهی این بار هم ملت ایران پیروز است اما خوب می‌دانند که اگر یک موشک به سمت ایران شلیک شود جمهوری اسلامی قلب تلاویو را نشانه می‌رود و اسراییل را با خاک یکسان خواهد کرد.

وی متذکر شد: با این اوصاف و با تجربه تلخ برجام باید با تکیه‌بر سرمایه‌های خود و به‌کارگیری آموزه‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت پیشرفت و توسعه روزافزون کشور گام برداریم .

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر خاطرنشان کرد: در اواخر عمر امام(ره) رسانه­هاي غربي تحليل مي­کردند و مي­گفتند امام(ره) همطرازي ندارد. اين نهضت و انقلاب به امام گره‌خورده است و اگر امام از دنيا برود، پرونده انقلاب هم‌بسته خواهد شد. تمام اميد دشمنان ملت ايران به ايران بعد از امام دوخته‌شده بود. مي­گفتند مردي نيست که بتواند خلأ رهبري امام را پر کند. اما دنيا شاهد بود همان روز چهارده خرداد سال 68 نمايندگان مجلس خبرگان سريعاً جلسه تشکيل داده و بعد از بحث‌های طولاني نفس‌گیر نهايتاً نظر و رأي مجلس خبرگان به جانشيني حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه­اي بود.

وی تأکید کرد: در طول اين سی سال هم به حمدالله مقام معظم رهبري با قدرت و صلابت، نشان داده که سفينه دار و سکّاندار مقتدري است که خلأ رهبري امام را پر کرده است. خداوند ان‌شاءالله روح بلند و ملکوتي امام عزيز را در اعلی‌علیین مُتنعم بگرداند و سايه پر بركت مقام معظم رهبري را بر سر مسلمين جهان و به‌ویژه ملت بزرگ ايران مستدام بدارد.

حجت‌الاسلام سرافراز اظهار داشت: اما طبق گزارش‌هایی که به بنده رسیده است مردم متدین و انقلابی فولادشهر اصفهان از وضعیت اسفبار چای سراها و قلیانی‌ها در سطح شهر به‌شدت نگران و گله‌مندند. اختلاط عده‌ای پسر و دختر جوان تا پاسی از شب و متأسفانه رفتارهای خلاف شرع و بی‌بندوباری و هنجارشکنی و مزاحمت برای مردم آن‌هم در شب‌های ماه مبارک رمضان با این‌همه حرمت که دل انسان به درد می‌آید. وضعیت بدحجابی و زنان بد پوشش و بی‌حجاب و روزه‌خواری در ملأعام هم که جای خود.

وی متذکر شد: چرا عده‌ای که بعضاً هم با ارتباط‌گیری از بیرون فولادشهر می‌آیند، چرا باعث بدنامی فولادشهر می‌شوند؟! نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود موظف است تا با جرائم مشهود برخورد کند و با توجه به اینکه روزه‌خواری چه داخل خودرو و چه درملأعام جرم بوده و کشف حجاب و یا بدحجابی رانندگان و سرنشینان و عابرین نیز از مصادیق مجرمانه است، پلیس موظف است تا با موارد این‌چنینی برخورد کرده و متخلفان را تحویل مراجع قانونی دهد.

* نیروی انتظامی اصفهان گزارش دهد که در خصوص بدحجابی و روزه‌خواری چه اقداماتی انجام داده است

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: نیروی انتظامی اصفهان گزارش بدهد که در این خصوص چه اقداماتی انجام داده است؟! آیا نیروی انتظامی از این اماکن سرکشی کرده؟ آیا در طول ماه مبارک رمضان با این موارد برخورد قاطع داشته است؟!

وی گفت: نیروی انتظامی مدام باید در سطح شهر مأمور بگذارد و تذکر بدهند و جلوی این بی‌بندوباری‌ها و بدحجابی‌ها و روزه‌خواری‌ها را بگیرند. عده‌ای آن‌قدر جری و پررو شده‌اند که به امربه‌معروف دهن‌کجی می‌کنند و دختر چادری را با لگد کتک می‌زنند. این‌جور مواقع بعضی‌ها می‌گویند جلوی دزدی‌ها را بگیرید، بله دزدی و مال مردم خوردن و بدحجابی هردو بد است اما بیت‌المال را مخفیانه می‌خورند ولی بی‌حجابی، تظاهر به جنگ با خدا و دهن‌کجی به دین خداست.

حجت‌الاسلام سرافراز یادآور شد: پلیس مالزی هم‌زمان با آغاز ماه رمضان طرحی را به اجرا در آورده است که با کسانی که در طول این ماه لباس غیر مناسب می‌پوشند برخورد می‌کند. 31  زن را در شمال این کشور در پی پوشیدن لباس جذب و بی‌حجابی بازداشت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین پلیس مالزی برای روزه‌خواری در طول ماه رمضان پرداخت (122 دلار) جریمه در نظر گرفته است. بنده گزارش را برای جناب آقای مظاهری دادستان محترم ارسال کردم و با ایشان هم‌صحبت کردم و ایشان هم قول بررسی و اقدام لازم را داده‌اند. البته مسئولین هم باید تلاش کنند اماکن تفریحی و فضاهای سالم با امکانات لازم مثل باغ بانوان و ... هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر گفت: امیدواریم که مسئولین جلوی این بی‌بندوباری‌ها را در فولادشهر بگیرند. نگذارید کار به اقدام انقلابی برسد، نگذارید مردم متدین و جوانان انقلابی و حزب‌الله فولادشهر به‌حکم ولایت، آتش به اختیار اقدام کنند که اگر کار به آنجا رسید و کاسه صبرشان لبریز شد در صف اول جلوی این جمعیت، اولین نفر خودم خواهم بود.

وی خاطرنشان ساخت: سحرگاه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان روح پاک عالم مجاهد و انقلابی، جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمد خرسند، امام‌جمعه مردمی و ولایتمدار کازرون، بهترین تقدیر الهی را به‌پاس یک‌عمر مجاهدت و تلاش خالصانه دریافت کرد و پس از مراسم احیا به دست مزدوران فریب‌خورده و شقی، به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: خدمتگزاران نهاد امامت جمعه در سراسر کشور، ضمن محکومیت شدید این‌گونه اقدامات کور و جنایت‌بار، پیگیری و ریشه‌یابی دقیق این حادثه و اشد مجازات را برای عاملان خبیث این واقعه غمبار را خواستارند و شهادت مظلومانه شهید حجت‌الاسلام خرسند را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت و ائمه محترم جمعه آن استان و مردم خطه شهیدپرور کازرون و خصوصاً خانواده مکرم آن عزیز سفر کرده تبریک و تسلیت می‌گوید. عاش سعیدا و مات سعیدا و شهیدا... یادآور می شود، اولین امام جمعه کازرون شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ عبدالرحیم دانشجو(دهقانی)نیز در تاریخ سی‌ام رمضان مصادف با دهم مردادماه ۱۳۶۰ توسط منافقین به شهادت رسیده بود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+