اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/3/22    کد خبر: 15719741   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

صدای جویا به شکوائیه «اسماعیل فرهادی» عضو شورای شاهین‌شهر پاسخ داد

صدای جویا به شکوائیه «اسماعیل فرهادی» عضو شورای شاهین‌شهر پاسخ داد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا مدیر مسؤول پایگاه خبری صدای جویا طی یادداشتی به موارد مطرح‌شده در شکوائیه اسماعیل فرهادی عضو شورای شهر شاهین‌شهر علیه خود به‌عنوان متهم در خصوص ادعاهای مطرح‌شده در مورد تخلفات مطرح‌شده در مورد وی طی خبر با تیتر «اسماعیل فرهادی؛ عضو شورای شهر شاهین‌شهر به‌عنوان مسؤول دونبش معروف است» پاسخ داد.


بسم‌الله الرحمن الرحیم

ن و القلم ما یسطرون

جناب آقای اسماعیل فرهادی

عضو شورای شهر شاهین‌شهر

با اهداء سلام و تحیت

همان‌گونه که عموم مردم و جنابعالی مطلع هستید، شما اسماعیل فرهادی به‌عنوان خواهان یا مدعی و بنده نورالله جویا به‌عنوان خوانده یا مدعی علیه، در مورخه 20 خردادماه سال جاری از این‌جانب به‌عنوان یک خبرنگار، به شکوائیه به شماره (9809983761400469) نزد مراجع ذی‌صلاح قضائی در خصوص محتوای خبر منتشر شده با تیتر «اسماعیل فرهادی؛ عضو شورای شهر شاهین‌شهر به‌عنوان مسؤول دونبش معروف است» و همچنین افشای اسرار شخصی طرح دعوا کرده‌اید که به‌عنوان یک خبرنگار و بدون هیچ‌گونه قصد و غرضی (شخصی-سیاسی) و بر اساس مفاد 2، 3، 4 و 23 قانون مطبوعات و تبصره‌های ذی این قوانین به این شکوائیه جنابعالی پاسخ خواهم داد.

اولاً؛ جناب آقای اسماعیل فرهادی به‌عنوان یک خبرنگار بسیار ناراحت ام، ناراحت ام از اینکه با شخصیتی همچون شما طرف هستم و یا بهتر بگوییم طرف دعوای من شمایی هستید که نزدیک به 40 سال از عمر 61 ساله خود را در حوزه‌های مختلف شهری چه به‌عنوان مشاور، چه به‌عنوان شهردار و هم‌اکنون نیز به نماینده مردم در شورای شهر شاهین‌شهر گذرانیده‌اید، ولی توانایی پذیرفتن نقد ساده و صادقانه یک خبرنگاری را که با مدارک و مستندات لازم در مورد گذشته و حال شما آن‌هم از طرف همین مردمی که به شما اعتماد کرده‌اند و به شما رای داده‌اند، این مستندات و مدارک برای او ارسال‌شده است سخن می‌گویید، جناب آقای فرهادی لطفاً بفرمایید چگونه می‌توان خطابه‌گویی‌های شیرین شما را در مورد ارقیتی که به شاهین‌شهر و مردم او در پشت تریبون‌های مختلف اشعار می‌دارید، باور کنم؟! نکند ما نمی‌دانیم، نعوذبالله معصوم هستید و فارغ از انجام دادن حتی یک گناه!

دوما؛ جناب آقای اسماعیل فرهادی بنده در بالا مفاد 23 قانون مطبوعات و تبصره‌ای آن را به شما یادآور شدم تا شاید در این شکوائیه‌ای که علیه این‌جانب انجام داده‌اید، تأملی بفرمایید، چراکه بر حسب این قانون شما (مدعی) ظرف یک ماه در خصوص خبر منتشر شده این حق را داشتید که به آن پاسخ بدهید و یا آن را تائید و یا تکذیب کنید و بنده نیز به‌عنوان یک خبرنگار در راستای رسالت رسانه‌ای خویش موظف به درج این جوابیه بودم. حال بنده چه تقصیر یا گناهی دارم که قلم جنابعالی از پاسخ گفتن به این موارد عاجز است اما برای نوشتن شکوائیه شجاع است.

ثالثاً؛ جناب آقای اسماعیل فرهادی بر اساس تبصره یک ماده واحد 2 قانون مطبوعات رسالت اصلی مطبوعات، روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم در حوزه مختلف؛ خبری، انتقادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، دینی، علمی، فنی، هنری و ورزشی است.

حال جناب آقای فرهادی این سؤال در اینجا مطرح می‌شود، خبری که جنبه انتقادی داشته و بدون هیچ‌گونه قصد و غرض سیاسی و یا شخصی در مورد شما آن‌هم با مدارک و مستندات لازم منتشرشده است، آیا این جرم است؟ هر چند نیاز به فرهنگ سازی داریم.

در ضمن آقای اسماعیل فرهادی بنده با توکل و ایمان به خدا و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری این خبر انتقادی را در مورد شما کار کرده‌ام و خدم‌وحشم‌های پشت پرده شما نیز هیچ دلهره و ترسی ندارم. «آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است».

رابعاً؛ جناب آقای اسماعیل فرهادی در ماده 3 قانون مطبوعات عنوان می‌دارد؛ مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پيشنهادها، توضيحات مردم و مسئولين را با رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند مشروط بر اینکه دارای منطق و استدلال و پرهيز از توهين، تحقیر و تخريب باشد و در ادامه ماده 4 قانون مطبوعات تأکید می‌کند؛ هيچ مقام دولتي و غيردولتي حق ندارد براي چاپ مطلب يا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآيد و يا به سانسور و كنترل نشريات مبادرت كند.

خامسا؛ جناب آقای اسماعیل فرهادی اتهام مربوط به انتشار افشای مسائل شخصی و خصوصی که شما به این‌جانب نسبت داده‌اید را کاملاً تکذیب و رد می‌کنم، جزئیات بیشتر پاسخ به این اتهام را در برگیه دفاعیات خود در پلیس فتا اشعار داشته‌ام که بعداً به اطلاع خواهد رسید، مگر اینکه این فقره اتهامی را با توجه به هوش و زیرکی که هنوز دارید، خود شما اطلاع‌رسانی کرده باشید.

سادساً؛ جناب آقای اسماعیل فرهادی در خصوص 15 مورد ادعاهای مطرح‌شده در مورد تخلفات شما هر چند جریانی موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر با انتشار مطلبی با عنوان «شهرداری شاهین‌شهر/ اداره هزار فامیل» در سایت خودشان به آن اشاره‌کرده است، بنده نیز هم‌اکنون مستندات و جوابیه‌های لازم و کافی را در این زمینه در دست دارم که طی جوابیه‌های آتی به آن خواهم پرداخت.

سابعاً؛ جناب آقای فرهادی با دقت توجه بفرمایید؛ تأکید می‌کنم بر حسب قانون ماده 23 مطبوعات از زمان انتشار خبر حضرت‌عالی می‌توانید به مدت یک ماه به آن پاسخ دهید و رسانه مذکور نیز موظف است پاسخیه جنابعالی را پیوست خبر کار کند، به شما پیشنهاد می‌کنم این جوابیه را در خصوص مطرح‌شده هر چه سریع‌تر ارسال فرمایید در غیر این صورت مستندات تخلفات شما را با توضیحات کامل منتشر خواهم کرد و همین مستندات را نیز در ادامه طرح دعوای شما نزد مراجع قضایی و ارجاع به دادگاه مطبوعات واقع در شهر اصفهان، چهارباغ بالا، خیابان نیک‌بخت ارائه خواهم کرد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+