اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15719968   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

حال و روز فضای رسانه‌ای شاهین‌شهر و میمه خوب نیست/ برای انتخابات امسال اهل تعارف و مماشات با هیچ جریانی نیستم

حال و روز فضای رسانه‌ای شاهین‌شهر و میمه خوب نیست/ برای انتخابات امسال اهل تعارف و مماشات با هیچ جریانی نیستم

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسفندیار تاجمیری عصر امروز به مناسبت روز قلم در دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهین‌شهر و میمه در دفتر فرمانداری، اظهار کرد: روز قلم نماد اندیشه، تفکر و اراده الهی است.


وی با اشاره به اینکه در عالی‌ترین سطح اعتقادی و دینی ما قرآن کریم به قلم سوگند یاد شده است، افزود: این اتفاق مهم خود نشان از جایگاه و اهمیت والای قلم در نزد خداوند متعال دارد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد، بیان داشت: نویسندگان و خبرنگاران به‌عنوان اهالی قلم باید به‌درستی از این جایگاه حفظ و حراست کنند.

وی با بیان این بیش از 95 درصد جمعیت شاهین‌شهر و میمه شهرنشین هستند، ادامه داد: جایگاه این شهرستان در استان اصفهان با توجه به شرایط خاص امروز کشور که اوج دشمنی‌ها به‌شدت خود رسیده است یک جایگاه ویژه‌ای است.

تاجمیری با تأکید بر اینکه بر اصل استقلال رسانه‌ای معتقد بوده و هستیم، بیان داشت: جامعه امروز ما در این شرایط فعلی کشور نیازمند پمپاژ اخبار نشاط‌آور و امید انگیز از سوی خبرنگاران و به‌خصوص رسانه‌هاست.

وی بر حفظ و احترام به جایگاه اصحاب رسانه به‌خصوص خبرنگاران شناسنامه‌دار توسط مسؤولان در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تأکید کرد و گفت: در طول این دو ماه خدمت به‌عنوان فرماندار از 24 نهاد و ارگان بازدید به عمل‌آورده‌ایم و تمامی 5 شهر شهرستان شاهین‌شهر و میمه را نیز توفیق حضورداشته‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل شهرستان شاهین‌شهر و میمه تأمین آب شرب مردم در این فصل گرم سال بوده است، از وجود پمپ‌های غیرمجاز که عدم توازن شبکه آب‌رسانی در شهر شاهین‌شهر را مختل کرده است نیز گلایه کرد.

وی از نگاه جدید به 57 کارگروه و کمیسیون‌های مختلف فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مردم سخن گفت و ادامه داد: بدون تعارف باید گفت که در حوزه اداری به خاطر برخی مسائل و مشکلات به‌خصوص در حوزه اطلاع‌رسانی دچار عقب‌افتادگی هستیم.

تاجمیری با بیان اینکه شورای سرمایه‌گذاری را در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال فعال‌سازی کرده‌ایم، به شاخص‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه پرداخت و اظهار کرد: جمعیت شهرستان شاهین‌شهر و میمه رتبه هفتم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است اما در حوزه رشد جمعیت رتبه اول استان هستیم.

وی افزود: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه تولید دام رتبه دوم استان، در حوزه تولید شیر مجدداً حاضر رتبه دوم استان و در حوزه تولید گوشت مرغ رتبه سوم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

نماینده دولت در شاهین‌شهر و میمه با اشاره به سایر شاخص‌های این شهرستان بیان داشت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه صنعت و معدن و مؤسسات غیر بانکی حائز رتبه سوم و در حوزه تولید ناخالص حائز رتبه دوم استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه حال و روز فضای رسانه‌ای شاهین‌شهر و میمه خوب نیست، گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باید اخلاق، قانون مداری و تعهد را محور فعالیت‌های خود قرار دهند چراکه بسیاری از فعالین مجازی چه در رسانه‌ها و چه در شبکه‌های اجتماعی کیلومترها از اخلاق و قانون فاصله گرفته‌اند به همین برنامه ویژه‌ای جهت ساماندهی این فضا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه در دستور کار قرارگرفته است.

تاجمیری با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی به دنبال برخوردهای سلبی نیستیم، تأکید کرد: برای انتخابات امسال اهل تعارف و مماشات با هیچ جریانی نیستم.

وی متذکر شد: به‌عنوان مسؤول مستقیم اجرای انتخاب در شهرستان شاهین‌شهر و میمه باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که حقوق همه در این صحنه حساس و مهم با کمال ادب و احترام حفظ شود.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه اضافه کرد: فرماندار هم‌زمان باید دو نقش متضاد را بازی کند هم مدعی‌العموم حقوق مردم باشد و هم باید وکیل مدافع نهادها و ادارات شهرستان تا بتوانند به‌خوبی از پس مأموریت اجرایی خود برآیید.

فرامرز رادمنش مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، نیز در ابتدای این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت حوزه مطبوعات شهرستان، رعایت اصول خبرنگاری و اخلاق حرفه‌ای را به فعالان عرصه خبر و رسانه گوشزد کرد و افزود: اصحاب رسانه به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه باید در انعکاس اخبار و تحلیل وقایع جانب انصاف و امانت داری را رعایت کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان اصحاب رسانه مستقر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، مشکلات نقدینگی، گرانی کاغذ، همکاری ناکافی اداره‌ها، نهادها و موسسات دولتی با نمایندگان جراید و خبرنگاران رسانه‌های فضای مجازی شهرستانی، استانی و کشوری، اختصاص مکان برای فعالیت رسانه‌ها و بهره‌مندی بیش‌تر از درآمدهای تبلیغات دستگاه‌های اجرایی را از جمله درخواست‌ها و مطالبه‌ها خود بیان کردند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+