اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15720065   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

تجلیل از 74 نویسنده شاهین‌شهری به مناسبت روز قلم

تجلیل از 74 نویسنده شاهین‌شهری به مناسبت روز قلم

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عصر امروز به مناسبت روز قلم در سالن اجتماعات ساختمان نگارستان شهرداری شاهین‌شهر از 74 نویسنده شاهین‌شهری و 9 اثر برگزیده در قالب 9 محور با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان، اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان امام‌جمعه شاهین‌شهر، حمید عشقی شهردار شاهین‌شهر، حسین ابراهیمی ناغانی رئیس شورای شهر شاهین‌شهر و فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهر و میمه و سایر مسؤولان تجلیل به عمل آمد.


حجت‌الاسلام‌ محمدعلی انصاری در این مراسم اظهار کرد: یکی از معضلات امروز کشور، فاصله گرفتن خانواده‌ها به‌ خصوص جوانان از کتاب و مطالعه است.

وی افزود: پدران و مادران، فرزندان خود را پیش از ورود به مدرسه با کتاب و مطالعه آشنا کنند؛ در این خصوص از برخی از مهدکودک‌های این استان که کودکان را بافرهنگ مطالعه آشنا می‌کنند باید تشکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به مطالعه مستمر مقام معظم رهبری باوجود مشغله‌های کاری بسیار اشاره و خاطرنشان کرد: اعتراف می‌کنم دستگاه‌های فرهنگی در زمینه عادت دادن جامعه به مطالعه موفق عمل نکردند.

وی ادامه داد: ترویج کتاب‌خوانی فقط بر عهده دستگاه‌های فرهنگی هم چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه سایر دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری‌ها در انس دادن شهروندان بامطالعه وظایفی بر عهده‌دارند.

 حجت الاسلام انصاری از تلاش‌های صورت گرفته در شاهین‌شهر برای ترویج فرهنگ مطالعه از قبیل احداث فرهنگ‌سراها و فعالیت مطلوب انجمن قلم نویسندگان این شهر قدردانی کرد.

*شاهین‌شهر به‌اندازه کل استان اصفهان نویسنده کتاب دارد

دبیر مجمع انجمن‌های ادبی سراسر کشور نیز از شاهین‌شهر به‌عنوان یکی از شهرهای مهم استان اصفهان که بیش‌ترین نویسنده را دارد نام برد و تصریح کرد: زمینه‌هایی برای نویسندگانی شاهین‌شهری باید فراهم کرد تا آثارشان را در کشور معرفی کنند.

مهرناز آزاد اضافه کرد: معرفی آثار نوشتاری در سامانه الکترونیکی اهل‌قلم شاهین‌شهر می‌تواند  در معرفی کتاب‌های نویسندگان مؤثر باشد.

*شاهین‌شهر، به دنبال کسب عنوان پایتخت کتاب کشور است

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز اظهار داشت: با توجه به فعالیت صدها نویسنده کتاب استانی و کشوری در موضوعات مختلف در شاهین‌شهر و تولید آثار متنوع فرهنگی، به دنبال آن هستیم که این شهر فرهنگی را به‌عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی کنیم.

فرامرز رادمنش مقدمات برگزاری نخستین آیین تجلیل از نویسندگان برگزیده شاهین‌شهر را این‌چنین بیان کرد که  9 اثر برگزیده که در دبیرخانه نویسندگان استان اصفهان برگزیده شدند، از بین 100 کتاب تألیف شده نویسندگان شاهین‌شهری در 9 محور انتخاب‌شده است.

 در نخستین آیین تجلیل از نویسندگان برگزیده شاهین‌شهر، آثار نویسندگان اکبر یاوریان با کتاب‌های خسروانی‌ها و واژه‌نامه لری، محمدرضا عرب یارمحمدی با عنوان هیدروآیرواستاتیک، حسینی منجزی با عنوان دو قطره اشک، مرتضی پارسا با عنوان مثل خوارزم شاه نامردم، رضا کشانی با دو اثر تندباد و بازپرس، شفیعه سادات زواره با اثر شتری که گربه شد، کاظم آل یاسین با کتاب تاریخ مالیات از آغاز تا امروز و بتول حق‌شناس با عنوان سبک زندگی قدردانی شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+