اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/5/7    کد خبر: 15720152   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

درب شورای شاهین‌شهر به روی همه‌ی دغدغه مندان فعال در حوزه‌ی بانوان باز است

درب شورای شاهین‌شهر به روی همه‌ی دغدغه مندان فعال در حوزه‌ی بانوان باز است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، پرستو جهانگیری در جلسه کارگروه توانمندسازی بانوان شاهین‌شهری اظهار کرد: در عصر حاضر، با مطرح‌شدن مفهوم عاملیت انسانی در نظریات توسعه، یکی از شاخص‌های مهم برای سنجش توسعه‌ی هر کشور، وضعیت زنان و سطح توانمندسازی این قشر است.


وی افزود: توانمندسازی زنان به این معنی است که آن‌ها بر شرم بی‌مورد خود فائق آیند؛ کردار و گفتارشان حاکی از اعتماد به نفس و اطمینان خاطر باشد؛ قادر به ارزیابی صحیح و شناخت واقعی خویشتن باشند؛ به استعدادها و محدودیت‌های درونی خویش آگاه بوده و قدرت رویارویی با دشواری‌ها را داشته باشند و در رفع آن‌ها بکوشند تا بتوانند با افزایش توانمندی خویش به هدف‌های مورد نظر دست یابند.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر ادامه داد: براساس تعریف رسمی ارائه‌شده توسط سازمان ملل متحد، «توانمندسازی زنان و مشارکت کامل آن‌ها بر اساس برابری در همه حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی، ازجمله مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری و دسترسی به قدرت» به‌عنوان یکی از شالوده‌های اصلی «دستیابی به برابری، توسعه و صلح» محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین، زنان باید بیاموزند که با خودباوری و اعتماد به نفس در پذیرش و توزیع مسئولیت‌ها چه در خانواده و چه در جامعه شرکت کنند.

جهانگیری خاطرنشان ساخت: شورای شهر در هر جای دنیا یک نهاد توسعه‌گرا و تسهیل گراست و کارکرد موازی کاری ندارد و تلاش و هدفش همگرا کردن همه‌ی دستگاه‌ها برای تحقق عدالت اجتماعی در سطح شهر می‌باشد.

وی ادامه داد: به دنبال تحقق همه‌ی موارد ذکر شده، شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر علی‌الخصوص کمیسیون بانوان شورای اسلامی سعی دارد با راه‌اندازی کمیته‌ی توانمندسازی بانوان با حضور و مشارکت صاحب‌نظران و نخبگان در شورای شهر الگویی مطلوب از توانمندسازی بانوان را با ارائه راهکارهای عملیاتی به منصه‌ی ظهور برساند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شاهین‌شهر در پایان ضمن تشکر از حضور فعال بانوان ابراز امیدواری کرد و گفت : این کمیته در هفته‌ها و ماه‌های آتی آورده‌ی خود را به نمایش می‌گذارد و تحلیل و بررسی‌های لازم برای دستیابی به مدلی موفق با کسب نقطه و نظرات صاحبان امر صورت خواهد پذیرفت.

وی تأکید کرد: درب‌های شورای شهر شاهین‌شهر  به روی همه‌ی دغدغه مندان فعال در حوزه‌ی بانوان و رفع آسیب‌های اجتماعی باز است که امیدواریم در این مسیر شورای شهر را همراهی نمایند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+