اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15720368   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

فرهنگ چه واژه‌ی زیبایی

فرهنگ چه واژه‌ی زیبایی

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حمزه لاچینانی یکی از شهروندان شاهین‌شهری طی ارسال یادداشتی با نام «فرهنگ چه واژه‌ی زیبایی» برای این پایگاه خبری آورده است؛ فرهنگ کلمه‌ای بسیار زیبا و پر مفهوم برای جوامع بشری است. حال باید دید در شهری که به نام فرهنگ، دانش و خلاقیت نام‌گذاری شده سطح فرهنگ در چه حد هست؟ آیا نشانه فرهنگ به پول، لباس و خودروی مدل‌بالا ست؟ آیا فرهنگ یعنی داشتن یک شغل دولتی یا یک شغل درآمدزا؟ به‌راستی چرا ملاک و تعریف جامعه امروزی ما از فرهنگ، در مادیات و پول خلاصه شده است؟


همیشه از فرهنگ و سواد بالای مردم شاهین‌شهر سخن به میان می‌آید، همیشه در گروه‌های مجازی، جلسات و همایش‌ها از فرهنگ بالای شاهین‌شهر سخن می‌گوییم ولی باید این پرسش را داشته باشیم آیا برای بهتر شدن سطح فرهنگِ مردم دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذی‌ربط کاری انجام داده‌اند یا نه؟

چند روزی است که انتقادها و اعتراضات به جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها بیش از حد شده و مردم انتظار از دستگاه‌های مربوطه شهرداری و شورای شهر دارند که برای رفع این معضل اجتماعی تلاش بیشتری بکنند.

ولی باید توجه داشت که این معضل باید از طرف خود مردم هم مدیریت شود. برای گذاشتن زباله باید طبق مقررات عمل کنیم و این اقدام یکی از عوامل اصلی رفع این مشکل خواهد بود.

گاهی دیده شده که در پارک‌ها به‌صورت بسیار زشتی مردمی که همیشه مدعی فرهنگ هستند مبادرت به پخش زباله و پسماند خود در پارک‌ها می‌کنند و حتی ذغال را بر روی چمن می‌ریزند که خود باعث از بین رفتن چمن‌ها خواهد شد. امان از ته سیگارها، پوست‌های میوه، بستنی، پفک، بطری آب‌معدنی و ... متأسفانه این تصاویر صحنه‌های بسیار زشت و زننده‌ای به وجود می‌آورند.

نیروهای عزیز و زحمت‌کش پارکبان بجای اینکه وقت و نیروی خود را برای آبیاری و بهتر شدن کیفیت فضای سبز بگذارند باید روزی چند ساعت از وقتشان را صرف جمع‌آوری زباله‌ها کنند. گاهی نیز دیده‌شده زباله‌ها خارج از وقت تعیین‌شده سر کوچه‌ها رها و یا از داخل خودرو به بیرون پرتاب می‌شود.

آیا دلیل این‌کاره‌ای زننده عدم آموزش صحیح، عدم فرهنگ‌سازی مناسب، بی‌تفاوتی به شهر و محیط زندگی، سهل‌انگاری و کم‌کاری مردم و مدیران در امر تربیت و پذیرش قوانین شهروندی است یا دلایل دیگری دارد؟

اگر انتظار ما از شهرداری و پیمانکار این است که با امکانات و نیروی بیشتری به میدان بیاید بهتر است بگویم ما مردم هم سعی کنیم در این امر همکاری و همیاری کنیم چون با وجود این سطح از آموزش و فرهنگ‌سازی اگر همه امکانات نظافتی استان هم بسیج بشوند باز اوضاع همین است که بود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+