اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/6/10    کد خبر: 15720578   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

هیئات مذهبی شاهین‌شهر و میمه در ایام سوگورای محرم و صفر به منشور اخلاقی متعهد باشند

هیئات مذهبی شاهین‌شهر و میمه در ایام سوگورای محرم و صفر به منشور اخلاقی متعهد باشند

 

حجت‌الاسلام حسن بابایی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین برعموم شیعیان و دلسوختگان آن حضرت، اظهار کرد: دهه اول ماه محرم‌الحرام به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.


وی افزود: مصوبه 603 شوراي عالي انقلاب فرهنگي وظيفه دستگاه‌های فرهنگي و امنيتي را در ساماندهي مناسبت هاي مذهبي مشخص نموده است و اين مصوبه، در چند مرحله سازمان تبليغات اسلامي را موظف به ساماندهي امور، زدودن انحرافات و ارائه گزارش در اين مورد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي كرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت‌های مذهبي در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تابعه تشکیل‌شده است. گفت: از جمله برنامه‌های ما برگزاری برنامه آموزشی و دوره‌های توجهی برای مسئولان هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت (ع)، مبلغین و غیره بوده است.

وی از ساماندهی هیئات مذهبی که دارای مکان ثابت یا موقت و مجوز دائم یا موقت در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه هستند خبر داد و بیان داشت: هیئات مذهبی یاد شده باید نسبت به ۲۰ تعهدی که در منشور اخلاقی هیئات مذهبی گنجانده شده است پایبند باشند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان اینکه هیئات مذهبی که دارای مکان ثابت نمی‌باشند از آن‌ها تعهدی به نام تعهد خیمه عزاداری گرفته می شود تا روند برگزاری مراسم آنها در کمال امنیت و آرامش برگزار شود، تصریح کرد: در حال ساماندهی ایستگاههای صلواتی نیز هستیم و مجوز فعالیت خیمه‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی به صورت 10 روزه صادر می‌شود. و از مردم می خواهیم ز نزولاتی دارند آن را به هیئات شناسنامه‌دار کمک کنند.

وی از دیگر برنامه‌های ابلاغی به هیئات مذهبی را تبیین بیانه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: چون دهه اول ماه محرم‌الحرام به نام دهه امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است، آموزش سلسه مباحث امربه‌معروف و نهی از منکر برای هیئات مذهبی (برادران و خواهران) گذاشته‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه از تولید محتوای امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب 40 محور انقلابی خبر داد و اظهار داشت: رایزنی هایی از طریق شورای شهر شاهین‌شهر جهت کمک‌ها و مساعدت‌های لازم مللی و معنوی به هیئات مذهبی انجام گرفته است که این امر نیز به زودی اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+