اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/6/15    کد خبر: 15720586   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

اعضای دوره پنجم شورای شاهین‌شهر محبوبیت خود را در بین مردم از دست داده‌اند

اعضای دوره پنجم شورای شاهین‌شهر محبوبیت خود را در بین مردم از دست داده‌اند

 

حسین کاظمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان پس از مدت‌ها حاشیه‌سازی‌های ایجاد شده علیه وی در فضای مجازی لب به سخن گشود و اظهار کرد: همان‌طور که همه مردم شاهین‌شهر به‌خوبی می‌دانند و در جریان امورات هستند، مدیریت شهر شاهین‌شهر امروز با چالش‌های جدی مواجه است.


وی با اشاره به ضرب‌المثل معروف حرمت امامزاده به متولی است، افزود: حرمت شهر شاهین‌شهر توسط متولی آن‌که اعضای شورای شهر شاهین‌شهر می‌باشند به شدت از بین رفته و شکسته شده است.

این فعال اجتماعی و اقتصادی شهر شاهین‌شهر به دلایل از بین رفتن حرمت شهر شاهین‌شهر پرداخت و گفت: ازجمله این دلایل می‌توان به ایجاد دودستگی در بین اعضای شورای شهر (3-4)، سهم خواهی های زیاد، اظهارنظرهای غیرتخصصی و غیر کارشناسی شده، بدون برنامه حرکت کردن، نداشتن وحدت برای انتخاب یک شهردار، زیرآب همدیگر را زدن، توهین به همدیگر چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، مطرح کردن طرح دعوا در مراجع ذی‌صلاح قضائی علیه همدیگر، منتقدان، رفت‌وآمد به شورای حل اختلاف و صدها مورد دیگر به‌خوبی می‌توان اشاره کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در همان ابتدای شروع به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر از بسیاری اعضای آن حتی از اعضایی که از ایل بزرگ بختیاری بودن به خاطر اینکه خودم از طایفه بزرگ بهداروند بختیاری هستم بیشتر حمایت کردم، اما امروز همچون بسیار دیگر از همشهریان شاهین‌شهری این حمایت و رأی که به آن‌ها داده‌ام را پس می‌گیرم و به‌صراحت اعلام می‌کنم اشتباه کرده‌ام.

کاظمی با تأکید بر اینکه با هیچ‌کدام از اعضای فعلی شورای شهر شاهین‌شهر نه میثاق نامه‌ای و نه عقد اخوتی بسته‌ام، تصریح کرد: عده‌ای بنده را به برخی از اعضای شورای شهر می‌چسبانند که در همین‌جا اعلام می‌کنم این اظهارنظرها از پایه کذب و بی‌اساس هستند.

این فعال مدنی به برخی رویدادهای در حال اتفاق، شهرداری شاهین‌شهر از تلاش برای انتخاب شهردار جدید و برداشتن پیمانکاران فضای سبز و رفت و روب شهری (پسماند) اشاره کرد و گفت: عیسی بهمنی شهردار اسبق شاهین‌شهر در فرودین ماه 97 همچون سالیان گذشته لایحه‌ای به مبلغ ریالی 15 میلیارد تومان جهت انجام خدمات رفت و روب شهری بدون اجرای ترک تشریفات به دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر ارسال کردند که در آن زمان مورد موافقت همه اعضای قرار گرفت.

وی در ادامه به شرح ماجرای این لایحه پرداخت و اظهار کرد: بعد از گذشت چند ماه مجدداً مسعود عارفیان مدیرعامل شرکت پسماند ظاهراً طی نامه‌ای اعلام می‌دارند که مبلغ مصوب شده برای رفت و روب شهری کم می‌باشد و نیاز 3 میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر می‌باشد که این مبلغ ریالی نیز به تصویب اعضای شورا می‌رسد و طی فرآیندی به‌حساب پسماند واریز می‌شود که در مجموع مدیرعامل پسماند در سال 97 مبلغ 18 میلیارد 900 میلیون تومان برای رفت و روب شهر از شهرداری پول دریافت می‌کند.

این فعال اجتماعی و اقتصادی شاهین‌شهری ادامه داد: درد از آنجایی شروع می‌شود که اردیبهشت‌ماه امسال حمید عشقی شهردار سابق شاهین‌شهر طی مکاتبه‌ای با مسعود عارفیان مدیرعامل پسماند عنوان می‌دارند حاضر هستند که خدمات رفت و روب شهر شاهین‌شهر را با همان مبلغ توافقی سال گذشته یعنی 18 میلیارد و 900 میلیون تومان بدون اجرای ترک تشریفات به وی واگذار کنند.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس تحقیقات میدانی به‌عمل‌آمده ظاهراً مسعود عارفیان مدیرعامل پسماند در پاسخیه ی نامه شهردار سابق شاهین‌شهر ضمن نپذیرفتن مبلغ سال گذشته اعتباری نزدیک به 21 میلیارد تومان با اعمال ماده 19 برای رفت و روب سال 98 پیشنهاد می‌دهند.

کاظمی با بیان اینکه شهردار سابق شاهین‌شهر در ادامه نیز حاضر به پذیرش چنین مبلغ اعتباری از سوی مدیرعامل پسماند نمی‌شود و این بار سریعاً دستور برآورد قیمت کارشناسی شده جهت واگذاری خدمات رفت و روب شهری از طریق برگزاری مناقصه را می‌دهند.

وی با بیان اینکه زمانی که مسعود عارفیان جدیت برگزاری مناقصه را مشاهده می‌کنند، این بار جهت برنده شدن و از دست ندادن کار مبلغ 13 میلیارد و 200 میلیون تومان پیشنهاد می‌دهند که به دلیل انحلال هیئتت مدیره شرکت پسماند در چند روز قبل از برگزاری مناقصه، شرکت شبنم شهر با مبلغ پیشنهادی 15 میلیارد و 800 میلیون تومان برنده اجرای خدمات رفت و روب شهر شاهین‌شهر می‌شوند.

این فعال معدنی با مطرح کردن این سؤال که با توجه به افزایش تورمی که در سال 98 اتفاق افتاد، چگونه شرکت پسماند با مدیریت مسعود عارفیان حاضر شد در مناقصه رفت و روب شهر شاهین‌شهر با مبلغ 13 میلیارد و 200 میلیون تومان شرکت کند درحالی‌که سال گذشته آن را با مبلغ 18 میلیارد و 900 میلیون تومان انجام داده بود؟! *نهادهای نظارتی پاسخگوی تناقض ریالی شرکت پسماند باشند

وی با بیان اینکه در این رفتار عارفیان به‌عنوان مدیر عامل پسماند شهرهای شاهین‌شهر، میمه، برخوار، خمینی‌شهر شاهد تناقض آشکار 5 میلیارد و 700 میلیون تومانی هستیم. متذکر شد: دادستان شهرستان شاهین شهرو میمه، فرماندار و سایر نهادهای نظارتی ازجمله سازمان بازرسی باید پاسخگوی این تناقض ریالی به اذهان عمومی باشند که این مبلغ ریالی طی سال‌های 97 و 96 کجا هزینه شده است؟!

کاظمی با بیان اینکه شرکت پسماند در سال 97 نزدیک به چهار ماه حقوق به کارگران شهرداری پرداخت نکرد، افزود: برخی از اعضای شورای شهر که منافع آن‌ها در گرو پسماند بود به این ماجرا عدم پرداخت حقوق کارگران ورد پیدا کردند و با فروش زمین و املاک شهرداری در راه پرداخت مطالبات به‌حق کارگران به شرکت پسماند با مدیریت آقای عارفیان کمک‌های بسیار فراوانی کردند.

وی به حاشیه‌های ایجاد شده علیه پیمانکار جدید شرکت شبنم شهر پرداخت و گفت: نزدیک به دو ماه است که این شرکت از طریق برگزاری مناقصه و در راستای واگذاری امورات به بخش خصوصی به‌صورت کاملاً قانونی فعالیت خود را در شهر شاهین‌شهر شروع کرده است اما دریغ از اینکه یک‌بار اعضای شورای شهر شاهین‌شهر وصول مطالبات وی را پیگیری کرده باشند.

این فعال معدنی دلیل پیگیری نکردن مطالبات پیمانکار کنونی رفت و روب، از سوی برخی اعضای شورای شهر شاهین‌شهر را تأمین نشدن منافع آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه امروز اعضای شورای شهر شاهین‌شهر شعارهای مختلفی ازجمله؛ جذب سرمایه‌گذار، احقاق حقوق حقه کارگران، راه‌اندازی پروژه‌های کلان عمرانی و هزاران شعار دیگر را به‌خوبی سر می‌دهند اما در وظایف اصلی خود مانده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی عضو شورای شهر در قانون به‌خوبی مشخص‌شده است بعضاً در مواردی مشاهده می‌کنیم که در حوزه اجرایی ورود پیدا کرده و دخالت می‌کنند، تصریح کرد: اعضای فعلی دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر محبوبیت خود را در بین اکثریت مردم شاهین‌شهر از دست داده‌اند و خود آن‌ها نیز به‌خوبی می‌دانند و تلاش‌هایی که برای احیای آن نیز می‌کنند بی‌فایده است.

کاظمی تأکید کرد: زمانی ابهت و محبوبیت اعضای شورای شهر شاهین‌شهر به مدار خود باز می‌گردد که دست از سهم خواهی، حاشیه‌سازی علیه همدیگر و...بردارند در غیر این صورت همین آش است و همین کاسه!

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+