اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/6/26    کد خبر: 15720636   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

مهم‌ترین رویدادهای خبری شاهین‌شهر و میمه در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای خبری شاهین‌شهر و میمه در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در هفته‌ای گذشته به شرح زیر است؛


*تاجمیری؛

شرکت فرماندار شهرستان در اجتماع سوگواران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی

هم‌زمان با دهه اول ماه محرم و در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان به همراه جمعی از مسؤولین شهرستان در تعدادی از مراسم‌های بزرگداشت سرور و سالار شهیدان در سطح شهرستان (شهرهای شاهین‌شهر، میمه، وزوان، گرگاب و...) شرکت نمودند.

*عاشورا و تاسوعا؛

شور عزای شهادت سالار شهیدان در شاهین‌شهر

شاهین‌شهر در سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غرق در ماتم بود و عاشقان سالار شهیدان از اقوام مختلف در عاشورای حسینی با ندای «لبیک یا حسین» در خیابان‌های این شهر به عزاداری پرداختند.

*یادداشت؛

تعزیه میمه، منحصر به فرد در کشور

ابراهیم (ع) از جانب پروردگار مأمور به ذبح اسماعیل (ع) و قربانی کردن آن شد، اما خداوند پسر را به پدر بخشید و وعده ذبحی عظیم، از ذریه اش را به خلیل‌الله (ع) داد. آری محرم، ماه تحقق وعده الهی است، خداوند سبحان در ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری وعده‌اش به حضرت ابراهیم (ع) را عملی می‌کند. تجلی آیه شریفه «فدیناه بذبح العظیم»(۱۰۷ سوره صافات) دردانه فاطمه‌الزهرا (ص) است. نوحه‌خوانی، زنجیرزنی، سینه‌زنی، تعزیه‌خوانی و ... آئین‌های سوگواری و عزاداری محرم برای سیدالشهدا (ع) با آداب و رسوم خاص هر منطقه است. در فلات مرکزی ایران در شهر میمه با قدمتی چندین هزار ساله، تعزیه‌خوانی روشی برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا، مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) و یارانش است. هنر میمه خاص و زبانزد است، از قالی ذهنی بافت میمه که مختص این دیار است تا سوگواری اباعبدالله (ع) که به‌صورت تعزیه‌ای منحصربه‌فرد اجرا می‌شود.

*حاجی دلیگانی عنوان کرد؛

دولت پاسخگوی یارانه پنهان به مردم باشد/ آفت برخی دشمنان داخلی بدتر از ترامپ است/ تورم افسار گسیخته نتیجه بی مدیریتی است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: هدف قرار گرفتن پهباد آمریکایی RQ-4 با سامانه بومی سوم خرداد به‌طور کامل مقامات سیاسی و نظامی آمریکا را گیج کرد.

*نصری مطرح کرد؛

دانشگاه آزاد واحد شاهین‌شهر به دنبال مهارت‌آموزی است نه مدرک‌گرایی

سرپرست دانشگاه آزاد واحد شاهین‌شهر گفت: نزدیک به یک هزار و 400 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر مشغول تحصیل هستند.

*شهرداری شاهین‌شهر؛

 هم‌زمان با روز عاشورا مردم مؤمن و ولایی شاهین‌شهر در سوگ سرور و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند

محمدعلی عزیزی سرپرست شهرداری شاهین‌شهر در حاشیه این مراسم سوگواری در مصاحبه با واحد خبر شهرداری گفت: مراسم‌های عزاداری سید الشهداء (ع) ظرفیت‌های بسیار مهم و مناسبی برای تبیین فلسفه قیام عاشورا و ظلم‌ستیزی هستند و حضور پرشور مردم در این مراسم‌های معنوی نشان از عشق و ارادت مسلمانان به امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) دارد.

نرگس سادات موسوی رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر نیز اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان در هیئت‌های عزاداری و محافل اهل‌بیت (ع) نشان از این دارد که جوانان با فرهنگ عاشورا کاملاً آشنا هستند و با عشق به امام حسین (ع) و یاران باوفایش در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌نمایند و تا وقتی تفکر عاشورایی در جامعه حاکم است دشمن نمی‌تواند به فرهنگ و اعتقادات ما خدشه‌ای وارد نماید.

شایان ذکر است عاشقان و سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب دسته‌های عزاداری در بلوار امام (ره) شاهین‌شهر به عزاداری پرداختند و هنگام اذان ظهر به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان نماز ظهر و عصر را به جماعت برگزار نمودند.

*تیم کوهنوردی؛

 سازمان آتش‌نشانی شهرداری شاهین‌شهر موفق به صعود قله علم‌کوه استان مازندران شد

در این تیم کوهنوردی که آتش پاد دوم مجتبی رستمی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر حضور داشت، کوه‌پیمایان به مدت 2 روز موفق به صعود قله صعب‌العبور علم‌کوه شدند. گفتنی است علم‌کوه دومین قله مرتع کشور با ارتفاع 4850 متر مشهور به آلپ ایران می‌باشد و تیم کوهنوردی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به‌منظور حفظ و بالا بردن آمادگی‌های لازم برای حوادث کوهستان در طول سال به قله‌های مختلف صعود می‌نمایند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+