اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/9/11    کد خبر: 15721043   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 11  دقیقه

بازار انتخابات در شاهین‌شهر، میمه و برخوار داغ شد/ حاجی دلیگانی رقیب اصلی کاندیداهای انتخاباتی

بازار انتخابات در شاهین‌شهر، میمه و برخوار داغ شد/ حاجی دلیگانی رقیب اصلی کاندیداهای انتخاباتی

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، امروز 10 آذرماه هم‌زمان با سالروز آیت‌الله سید حسن مدرس که روز مجلس شورای اسلامی نیز نام‌گذاری شده است، ثبت‌نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار هست دوم اسفندماه امسال برگزار شود، به‌مانند سایر اقصی نقاط کشور در فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه شروع شد.


ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار از تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۰ تا ۱۳۹۸/۹/۱۶ به مدت ۷ روز کاری به عمل خواهد آمد.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه از آمادگی کامل فرمانداری‌ برای ثبت‌نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور و بسترسازی برای برگزاری انتخاباتی پرشور خبر داد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 70 نفر جهت تصدی کرسی این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: قطعاً با رعایت قانون و همکاری سازنده عوامل دخیل در  انتخابات می‌توانیم شاهد تحقق این مهم و برگزاری انتخاباتی  سالم، پرشور و همراه با حضور حداکثری مردم باشیم.

*مردم از تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی «اسکرین شات» بگیرند

علی‌اصغر رفاهی، مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که برخی از افراد و کاندیداهای احتمالی شروع به تبلیغات زود هنگام کردند، آیا این موارد مصداق جرائم انتخاباتی است و چگونه پیگیری می‌شود؟ گفت: تخلفات و جرائم  فرقی نمی‌کند در فضای مجازی به وقوع پیوندد یا واقعی.

وی افزود: در فضای مجازی مردم می‌توانند از گروه‌ها و کانال‌های متخلف اسکرین شات بگیرند و به دیده‌بان‌های مردمی منتقل کنند، اگر نیروهای مردمی گزارشی با مستند و اسکرین شات بفرستند برای مقامات مربوطه ارسال می‌شود.

رفاهی با تأکید بر اینکه بستر کار ما بر نیروهای مردمی است، گفت: هم‌وطنان می‌توانند تخلفات انتخاباتی را به سامانه سجام ارسال کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که صحت این تصاویر و اسکرین شات ها چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: موارد برای معاون وزیر ارتباطات و پلیس فتا ارسال می‌شود و آن‌ها در مورد صحت‌وسقم این موارد نظر خواهند داد. به گفته وی تاکنون مواردی از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های مختلف شناسایی و به مراجع مربوطه ارسال‌شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز(یکشنبه) نیز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: به لطف خداوند متعال،  امروز که «روز مجلس» نام‌گذاری شده است، آغاز ثبت‌نام از نامزدهای مجلس راداریم.

وی افزود: با هماهنگی میان همه دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان همچنین ۲۰۸ فرمانداری ثبت‌نام شروع شد و تاکنون ۳۷۸ نفر مراجعه کردند.

وزیر کشور اظهار داشت: امیدواریم سال جاری، انتخاباتی سالم، قانونی و با شکوه داشته باشیم که با انتخاب مردم، مجلسی پرتوان و در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم و خواهشم از تمامی مسئولان این است که مُر قانون را در نظر داشته و راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

خلاصه بازار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور به‌خصوص در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار به‌شدت داغ شده است و هم‌اکنون احزاب و جریان‌های سیاسی به‌خصوص اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در سطح این دو شهرستان در تلاش هستند که بتوانند، کرسی مجلس یازدهم را تصاحب کنند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین رقیب افرادی که از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار می‌خواهند، نماینده مجلس شورای اسلامی شوند، حسینعلی حاجی دلیگانی از طیف جریان سیاسی اصولگرا است.

 آقای حاجی دلیگانی دو دوره(نهم و دهم) هست که توانسته با الهام از مدل‌های مختلفی همچون(حسن کامران دستجردی نماینده چندین دوره مردم اصفهان در مجلس) کرسی خود را در مجلس شورای اسلامی حفظ کند و هم‌اکنون نیز چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تمام امکانات و نیروهای طرفدار و حامی خود را بسیج کرده است که در مجلس یازدهم نیز حضور داشته باشد.

پس اشخاص حقیقی که می‌خواهند از این حوزه انتخابیه برای مجلس یازدهم کاندید شوند، باید بدانند با وجود حریف سرسختی همچون آقای حاجی دلیگانی کار سختی را در پیش رو خواهند داشت و اگر تمام تلاش خود را در این راه به کار نگیرند به‌نوعی حضور آن‌ها در این رقابت نفس‌گیر بدون تعارف کار اشتباهی است.

لازم به ذکر است به‌رسم سالیان گذشته کاندیداهایی که می‌دانند درصد رأی آوری یا شانس بالایی دارند، از همان روز اول شروع انتخابات فضا را از دور و نزدیک رصد می‌کنند تا به‌خوبی میدان رقابت را بسنجند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند که آیا وارد صحنه انتخابات شوند یا نه؟

حتی برخی از کاندیداها با بهره‌گیری از علم سیاست به صحنه می‌آیند تا بازار انتخابات را جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق رأی داغ می‌کنند و چند روز قبل از زمان برگزاری انتخابات به نفع کاندید که به‌یقین می‌رسند درصد رأی آوری وی بالاست کنار می‌کشند تا بتوانند در آینده از منافع او به نفع خویش استفاده کنند.

در پایان امیدواریم این بار مردم کشور ایران اسلامی به‌خصوص حوزه انتخابیه شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار با آگاهی بیشتری در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. و نماینده‌ای را به مجلس یازدهم بفرستند که در مرحله اول جوان باشد در مرحله دوم مسلط به قوانین کشور باشد و بدانند کار مجلس چیست؟ در مرحله سوم شجاع و نترس باشد، در مرحله چهارم با ایمان و با تقوا باشد، در مرحله پنجم مردمی و برای شنیدن حرف‌ها و در دل‌های آنان وقت بگذارد، در مرحله ششم دلسوز کشور باشد نه به دنبال منافع مالی و سیاسی خود برود، در مرحله هفتم به دنبال عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری باشد و از همه مهم‌تر در مرحله هشتم پیگیر باشد و و در مرحله نهم دشمن سرسخت آمریکا و اسرائیل و به‌خصوص نظام سرمایه‌داری باشد و... قبل تر از این خبرهای انتخاباتی حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار را بخوانید؛

با اطلاعیه وزارت کشور؛

زنگ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شاهین‌شهر به صدا در آمد تاجمیری تأکید کرد؛

مسؤولان کمک کنند تا اسب انتخابات را زین کنیم/پیش‌بینی ثبت‌نام ۷۰ نامزد جهت تصدی کرسی حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس حجت‌الاسلام بدری؛

شورای نگهبان با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است/رسانه‌ها به عدالت در بین نامزدهای انتخاباتی رفتار کنند موشن گرافی؛

مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار برای انتخابات مجلس،باید به چه کسی رأی بدهند موشن گرافی؛

مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار برای انتخابات مجلس کدام نامزد را باید انتخاب کنند باقری تأکید کرد؛

دستگاه قضا با جرائم انتخاباتی در شاهین‌شهر و میمه به‌شدت برخورد خواهد کرد اسماعیل‌زاده تأکید کرد؛

هیات‌ بازرسی بر انتخابات شاهین‌شهر و میمه وامدار هیچ گروهی نیست

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+