اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/11/3    کد خبر: 15721399   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

شروع دعوت مخفیانه برخی کاندیداهای تایید صلاحیت شده مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر

شروع دعوت مخفیانه برخی کاندیداهای تایید صلاحیت شده مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، جایگاه مهم شورای نگهبان بارها توسط امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری جهت حفظ تعیین سرنوشت مردم به‌واسطه صیانت از آرا آن‌ها مورد تأکید قرار گرفته است. شوراي نگهبان پاسدار قانون اساسي است و پاسداري از شرع هم در يكي از اصول قانون اساسي آمده است و لذا پاسداري از قانون اساسي شامل پاسداري از شرع هم می‌شود.


دوم اسفند سال جاری دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، مهم‌ترین وظایف خطیر شورای نگهبان، نظارت و بازرسی انتخابات، تأیید صلاحیت نامزدهای احتمالی، صیانت از آرا مردم است؛ و شورای نگهبان در این رابطه بر اساس مستنداتی که مراجع چهارگانه قانونی یعنی؛ قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، ثبت‌احوال و نیروی انتظامی در پاسخ استعلام‌های شورای نگهبان می‌دهند نامزدهای انتخابات را تأیید و یا رد صلاحیت می‌کند و معیار تأیید صلاحیت مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات وزارت علوم و مراجع قانونی است نه فضای مجازی و افکار عمومی.

قانون ۵۶ مکرر انتخابات می‌گویید؛ فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها 7 روز قبل از روز اخذ رأی، آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه می‌یابد. هرگونه فعالیت تبلیغاتی داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم است و مرتکب مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به‌استثنای حبس محکوم می‌شود.

نامزدهای انتخاباتی در ایران چه برای انتخابات ریاست جمهوری، چه نمایندگی مجلس و چه عضویت در شوراهای شهر و روستا بر اساس رسم همیشگی برای معرفی و تبلیغ خویش از نظریه یا تز دعوت مخفیانه و سپس آشکارا که همان زمان شروع تبلیغات هست، استفاده می‌کنند.

شورای نگهبان نیز تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخاباتی را قبل از زمان شروع تبلیغات را خلاف قانون می‌داند و تأکید می‌کند که با فعالیت‌های زود هنگام تبلیغاتی برخورد خواهد کرد.

چند مدتی است که فعالیت‌های زود هنگام انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار همانند سایر اقصی نقاط کشور آن‌هم به‌صورت دعوت مخفیانه در قالب جلسات شبانه با اقشار مختلف این حوزه انتخابیه ازجمله؛ کارگران، صنعت گران، ورزشکاران، هنرمندان، کارمندان، طلاب، اقوام، اصناف، پزشکان، رانندگان و... در برخی منازل و دفاتر شروع‌شده است که دیشب 2 بهمن‌ماه 1398 مستند یکی از این تخلفات زودهنگام انتخاباتی به شرح زیر به دست این رسانه رسید.

این مستند تنها یکی از صدها جلسات مخفیانه‌ای است که به‌خوبی نشان می‌دهد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده کنونی مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با وجود اینکه هم‌اکنون تریبون در اختیار دارد و برخی از حامیان وی به‌شدت در فضای عمومی و مجازی در تلاش برای رأی آوری وی هستند، درحالی‌که برخی از تحلیل گران سیاسی پیروزی مجدد وی را تا حدود بسیار زیادی قطعی عنوان می‌کنند؛ اما باز بیکار ننشسته و در تلاش هست که با رای بالاتری با کمک حامیانش برای بار سوم بر روی تنها کرسی این حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم تکیه بزند، چون اهمیت این کرسی را به خوبی فهمیده است.

در این تصویر همراهی برخی از چهرها و بازیگران سیاسی شهر شاهین‌شهر ازجمله؛ علیرضا جهانگیری رئیس شورای شهر شاهین‌شهر، علی فتحی عضو شورای شهر شاهین‌شهر، عبدالله حق‌شناس گرگابی، علی عسکریان، داوود فروزنده و چند نفر دیگر قابل‌تأمل است.

در پایان امیدواریم که هیات نظارت مستقر در این حوزه انتخابیه تذکرات لازم را در خصوص تبلیغات زودهنگام به برخی از نامزدهای خاطی و حامیان آن‌ها بدهد تا هم عدالت در بین نامزدهای مورد تائید رعایت شود و هم شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در ابتدای اسفندماه امسال باشیم.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+