اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/11/17    کد خبر: 15721449   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 16  دقیقه

مهم‌ترین رویدادهای خبری شاهین‌شهر و میمه در بهمن‌ماه 98

مهم‌ترین رویدادهای خبری شاهین‌شهر و میمه در بهمن‌ماه 98

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای (سرخط خبر) خبری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در هفته‌ دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ که گذشت به شرح زیر است؛


به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی؛

برپایی جشن انقلاب در خیابان‌های شاهین‌شهر

به مناسبت دهه فجر بسیجیان پایگاه شهید چمران حوزه امام محمدباقر (علیه‌السلام) ناحیه شاهین‌شهر و میمه با حضور در خیابان اصلی شهر مبادرت به برپایی ایستگاه صلواتی و پخش گل و شیرینی ببین مردم کردند.

روز گذشته؛

ادای احترام سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به شهدای گمنام  شاهین شهر و میمه

هم‌زمان با پنجمین روز دهه فجر با حضور عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ۴۵ طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی با اعتباری بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال در شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار، امام‌جمعه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید. گفتنی است طرح‌های شاخص شهرستان ازجمله ۲۶ پروژه متمرکز اداره مخابرات شهرستان و بهینه‌سازی uplink در شاهین‌شهر با اعتباری بیش از ۴۱ میلیارد ریال، مرغداری مرغ‌تخم‌گذاردر مورچه‌خورت با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریال آورده خصوصی و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی، کلنگ زنی پروژه ۴۹ واحدی مسکن روستایی با اعتباری بر ۱۹۶ میلیارد ریال، کلنگ زنی پروژه خط انتقال آب شهرک صنعتی مورچه‌خورت تا مخزن هوایی مورچه‌خورت به طول ۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، گلخانه سبزی و صیفی توان امیدصفاهان‌میمه با سرمایه ۷ میلیارد ریال و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و پد اورژانس هوایی میمه با اعتباری بر دوازده میلیارد ریال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

به مناسبت چهل و یکمین دهه فجر؛

تجدید میثاق دانش آموزان شهر گرگاب با شهدا هشت دفاع مقدس و مدافع حرم

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، گلزار شهدای گرگاب با حضور حجت‌الاسلام عباسی کارشناس نهضت سواد آموزی آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر و دانش‌آموزان مدارس یوسفیان و نرگس جزی عطرافشانی و گل‌باران شد. حجت‌الاسلام عباسی کارشناس نهضت سواد آموزی آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر، طی سخنانی امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون ایثار و فداکاری شهدا و دانش آموزان را ادامه دهنده راه شهدا در سنگر علم و دانش دانست و گفت: دانش آموزان سرمایه‌های گران‌سنگی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند لذا در آموزش‌وپرورش باید به رشد و تربیت این امانت الهی توجه ویژه کنیم. وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه دانش آموزان پاسداشت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی در کنار تحصیل و مهارت‌آموزی است. در این برنامه، پس از اجرای سرود و قرائت میثاق نامه دانش آموزان با حضور در کنار قبور مطهر شهدا و عطرافشانی و قرائت فاتحه، به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

به مناسبت دهه فجر؛

آغاز بهره‌برداری از مجتمع نیروگاهی گلخانه‌ای در شاهین‌شهر و میمه با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی

در پنجمین روز از دهه فجر، طی مراسمی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، یک واحد مجتمع نیروگاهی گلخانه‌ای (CHP) بنام توان امید صفاهان میمه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان افتتاح شد.

این واحد گلخانه، در زمینی به مساحت دو هکتار با سازه جدید  و کشت هیدروپونیک احداث‌شده که سالانه قادر به تولید ۴۰۰  تن فلفل رنگی است.

برای احداث این واحد، بیش از ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از این طرح، زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم در منطقه فراهم می‌شود.

حرارت بازیافت شده توسط سیستم CHP، درجه حرارت مورد نیاز گلخانه را در تمام طول سال در سطح مطلوبی نگه می‌دارد و حجم وسیعی از حرارت مورد نیاز موتورخانه‌ها را تأمین می‌کند که در کاهش هزینه‌های گاز مصرفی، تاثیر مطلوبی به‌جای می‌گذارد. همچنین گاز خروجی از سیستم CHP می‌تواند در افزایش عملکرد مؤثر باشد.

هم‌زمان با آغاز دهه‌ی مبارک فجر؛

گشایش نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان شاهین‌شهر

در این نمایشگاه  آثار صنایع‌دستی شامل چرم‌دوزی، قلم‌زنی، میناکاری، منبت، معرق کاشی و ملیله‌دوزی در 70 غرفه به تماشا گذاشته‌شده است. این نمایشگاه تا بیست و دوم  بهمن بر پا است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

«استقلال» مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای ایران و ایرانی است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، در شاهین‌شهر  ضمن تبیین آیات شریفه سوره عصر و تطبیق آن با گام‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیامبر اسلام در ابتدای انقلاب اسلامی خود قدم اول را که اظهار کلمه توحید و دست رد زدن به سینه طاغوت بود عنوان کردند، هم چنان‌که در انقلاب اسلامی نیز مردم دست رد به سینه طاغوت زدند و رژیم کفر را بیرون کردند و این قدم اولی بود که خوب برداشته شد.

امام جمعه شاهین شهر:

فلسفه سیاسی انقلاب پرورش دهنده اراده هایی چون شهید سلیمانی است

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی، در همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم که در شاهین‌شهر برگزار شد، با اشاره به این‌که هر حکومتی بر اساس فلسفه سیاسی خود استوار است، سستی و تزلزل حکومت‌ها را با فلسفه سیاسی مرتبط دانست و اظهار کرد: در حقیقت انقلاب در یک جامعه به مفهوم زوال و فروپاشی یک فلسفه سیاسی و غلبه و جایگزینی یک فلسفه سیاسی دیگر است و فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی نیز با نظم‌های مستقر فعلی دنیا کاملاً متفاوت است و علت تعدد و تکثر دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی، همین فلسفه سیاسی متفاوت انقلاب است.

روز گذشته؛

جلسه ستاد خدمات سفر شاهین‌شهر با حضور نمایندگان ادارات مربوطه برگزار گردید

مجید عرفان منش معاون اجرایی و خدمات شهری و رئیس ستاد خدمات سفر شهرداری شاهین‌شهر در این جلسه گفت: امسال محل ستاد خدمات سفر شهرداری از مجموعه تفریحی_گردشگری شرق شهر به مجموعه بوستان مادر تغییر می‌یابد تا بتوانیم خدمات شایسته‌تری به مسافران و گردشگران عزیز در ایام نوروز ارائه نماییم.

وی در ادامه به تغییر محل ستاد خدمات سفر شاهین‌شهر اشاره نمود و افزود: از آنجائی که مکان بوستان مادر دارای امکانات بسیار مطلوبی است قطعاً خدمات ویژه ای به مسافران عزیز ارائه می‌گردد تا انشاء الله آنان بتوانند با خاطره خوشی شهر را ترک نمایند.

عرفان منش خاطرنشان نمود: همچنین امسال در راستای طرح تجمیع و ارائه خدمات مطلوب‌تر، ستاد اسکان مسافران نوروزی اداره آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر نیز در مجموعه بوستان مادر استقرار خواهد یافت.

عرفان منش تصریح کرد: همانند سنوات گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در محل ستاد خدمات سفر شهرداری حضور خواهند داشت.

گفتنی است در جلسه ستاد خدمات سفر شهرداری شاهین‌شهر اعضای حاضر هریک به بیان انتقادها و پیشنهادهای خود پرداختند.

به مناسبت روزدرختکاری؛

نهال رایگان به شهروندان شاهین‌شهری اهداء می‌گردد

علی عرب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین‌شهر گفت: امسال به مناسبت روز درختکاری هشت هزار نهال مثمر و غیر مثمر رایگان به شهروندان اهداء می‌گردد.

وی در ادامه افزود: شهروندان عزیز می‌توانند تا تاریخ 30 بهمن سال جاری با مراجعه به سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر به آدرس(WWW.SHAHINSHAHR-SABZ.IR) نهال مورد نظر خود را انتخاب و ثبت‌نام نمایند.

عرب خاطرنشان نمود: تحویل نهال از اول اسفندماه سال جاری درب منازل شهروندان ارجمند صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین‌شهر با بیان اینکه ثبت‌نام اینترنتی توزیع نهال در راستای سیاست های مدیریت شهر هوشمند و کاهش سفرهای شهری برای دریافت نهال صورت گرفته است گفت: هم‌زمان با تحویل نهال درب منازل شهروندان محترم، آموزش‌های لازم در زمینه چگونگی کاشت و نگهداری اصولی درختان توسط کارشناسان سازمان ارائه خواهد شد.

شهردار شاهین‌شهر؛

برگزاری جلسه کمیسیون ماده 5 مشکل هزاران شاهین‌شهر را حل کرد

حمیدرضا فرهنگ شهردار شاهین‌شهر ضمن تشکر از مدیران استانی در برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج گفت: کمیسیون ماده پنج استان که مرجع قانونی بررسی و تصویب تغییرات در طرح‌های توسعه شهری می‌باشد پس از وقفه‌ای چهارماهه و با پیگیری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شاهین‌شهر و همکاری مدیران استان، روز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در استانداری تشکیل و با موارد پیشنهادی شهرداری، موافقت گردید. وی با اشاره به اینکه در این جلسه، به مواردی که بیش از پنج سال، در سیستم بلاتکلیف بودند، رسیدگی و جمع‌بندی شد بیان داشت: آرمان شهرداری، قانون‌گرایی و حل مسایل و مشکلات در بستری شفاف و سریع می‌باشد که با توجه به رویکرد مثبت ایجادشده در استان برآنیم روال‌های مازاد را کاهش و شهر را به سمت توسعه و تعالی پیش ببریم که در نهایت به نفع شهروندان عزیز خواهد بود. فرهنگ، شاهین‌شهر را، شهری با ظرفیت‌های متعدد و پتانسیل شهری بالا دانست و عنوان داشت: انشاالله با حمایت بیش از پیش شورای محترم شهر، مدیران استانی و تلاش همکارانم در سال آتی، پروژه‌هایی شروع خواهد شد که بی شک، در کشور کم نظیر خواهد بود و لایق شهروندان فهیم شهر می‌باشد.

فرهنگ صبح امروز؛

شهردار شاهین‌شهر دست به تغییر و تحولات اساسی زد+رزومه

برخی منابع آگاه در شهرداری شاهین‌شهر ظهر امروز ۶ بهمن ۱۳۹۸ در گفت‌وگو با این رسانه اظهار کردند؛ حمیدرضا فرهنگ شهردار جدید شاهین‌شهر بعد از گذشت چند ماه دست به تغییر و تحولات اساسی در بدنه شهرداری زده است.

برخی منابع آگاه خبر دادند؛

مدافع حرم نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر شد/حمایت قاطع مردم گرگاب از «علی شاه نظری»

امروز بسیاری از مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار به‌خصوص مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهر گرگاب طی تماس‌های تلفنی متعدد ضمن حمایت قاطع از نامزدی حاج علی شاه نظری برای انتخابات مجلس یازدهم و ضمن خرسندی از تایید صلاحیت وی توسط شورای نگهبان، عنوان کردند؛ حاج علی شاه نظری شخصیت به‌تمام‌معنا انقلابی-با تقوا – با بصیرت، ولایتمدار-صادق-دلسوز و باتجربه‌ای است که در هرکجا بوده توانسته به‌خوبی مثمر ثمر و مایه خیروبرکت باشد.

حجت‌الاسلام بابایی؛

۸۴ ویژه‌برنامه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در شاهین‌شهر و میمه برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن بابایی در نشست خبری خود که با موضوع ایام‌الله دهه فجر، فاطمیه (س) و اعتکاف برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای گام دوم انقلاب با محوریت رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار می‌شود. انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+