اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/12/2    کد خبر: 15721559   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

مردم هوشمندانه رأی بدهند/ عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداها یک حرکت گام دوم انقلابی بود/این دوره افرادی به صحنه آمدند که هدف آن‌ها فقط مجلس رفتن است

مردم هوشمندانه رأی بدهند/ عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداها یک حرکت گام دوم انقلابی بود/این دوره افرادی به صحنه آمدند که هدف آن‌ها فقط مجلس رفتن است

 

حمیدرضا معظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در شاهین‌شهر اصفهان با توجه به آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی جهت انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم در سراسر کشور اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم مجلس یازدهم نسبت به سایر مجالس می‌توان به دهه چهارم بودن و شروع گام دوم انقلاب اشاره داشت.


وی اضافه کرد: اگر با رأی هوشمندانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی یک مجلس قوی شکل بگیرد بدون شک دو اتفاق مهم و تأثیرگذار خواهد افتاد، ابتدا اینکه سرعت اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری دوچندان خواهد شد و دوم اینکه از آثار کم‌کاری‌های دولت تدبیر و امید که دامنه نارضایتی‌های مردم را شدت افزایش داده است، بدون شک از آن کاسته خواهد شد.

 این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی کاهش نارضایتی‌های عمومی و اجتماعی در جامعه را در گرو انتخاب نمایندگانی در تراز همان آرمان‌ها و اهداف اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در یک نگاه دیگر انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی چیزی شبیه به انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها شده است. به این شکل به‌عنوان یک کارشناس مسائل سیاسی احساس می‌کنم افرادی آمدند داخل صحنه انتخابات مجلس یازدهم که تنها هدف آن‌ها مجلس رفتن است لذا باید در این رابطه معضل شناسی صورت بگیرد.

*مردم به کاندیدی رأی دهند که به بیانیه گام دوم انقلاب و روش حل مسئله مسلط باشد

وی تأکید کرد مردم باید در پای صندوق‌های رأی دو امر مهم و اساسی را در محوریت رأی دادن خود مورد نظر قرار دهند یکی اینکه کاندید اصلحی را که انتخاب کرده‌اند به‌شدت به بیانیه گام دوم و قوانین کشور آشنایی داشته باشد چون نوع فعالیت مجلس مشخص است و دوم اینکه مسلط به روش حل مسئله باشد یعنی اینکه با دردهای مردم ازجمله؛ تورم، بیکاری، رکود، کمبود نقدینگی، ازدواج جوانان و... آشنا و برای حل آن‌ها دارای برنامه باشد چراکه به‌عنوان یک شهروند شاهین‌شهری زمانی که در حال تحقیق برای انتخاب یک کاندید اصلح در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار بودم اکثریت آن‌ها فاقد برنامه بودند حتی این بی‌برنامه بودن کاندیداها را در سراسر کشور نیز دیدم.

 معظمی با بیان اینکه بسیاری از کاندیداها در تلاش هستند با استفاده از همان روش‌های سنتی مانند قوم و قبیله گرایی به مجلس راه پیدا کنند، تصریح کرد: دلیل اینکه به‌شدت تأکید می‌کنم که مردم هوشمندانه رأی بدهند به همین خاطر است که اسیر یا گرفتار روش‌های سنتی نشوند.

*در انتخابات مجلس یازدهم جوانان انقلابی نتوانستند چندان خودشان را نشان دهند

وی به یکی دیگر از آسیب‌های انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و گفت: ما در این انتخابات ندیدیم، جوانان بتوانند خودشان مطرح و یا نشان دهند و یا بهتر بگوییم دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب و زیرشاخه‌های آن‌ها فقط شعار جوان‌گرایی سر زدند اما اجازه اینکه جوانان مؤمن، کارآمد و انقلابی بتوانند خودی نشان دهند چندان خبری از این امر مهم و اساسی گام دوم انقلابی نبود.

*شکل‌گیری یک مجلس انقلابی موجب یک دولت اسلامی خواهد شد

 این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان ساخت: بدون شک اگر یک مجلس انقلابی و مردمی ایجاد شود در شکل‌گیری یک دولت اسلامی تأثیرگذار خواهد بود؛ و حتی می‌تواند دامنه بسیاری از نارضایتی‌های اجتماعی که امروزه شاهد آن هستیم را به‌شدت کاهش دهدم

وی با بیان اینکه تکرار مجلس ناکارآمدی همچون دهم موجب خوشحالی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. ادامه داد: همان‌طور که امروزه بسیاری از رسانه‌های بیگانگان در حال القاء کردن به افکار عمومی هستند که شما چیزی برای از دست دادن ندارید و به پای صندوق‌های رأی نروید باید مردم در صدد خنثی کردن این توطئه دشمنان باشند.

*عدم احراز برخی کاندیداهای مجلس یازدهم یک حرکت گام دوم انقلابی بود

معظمی گفت: به نظرم عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای مجلس یازدهم یک حرکت گام دوم انقلابی از سوی شورای نگهبان بود که زمینه یک جهش فکری جدید را بدون شک ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اگر کسانی که سابقه چندان مثبتی نداشتند دوباره تائید صلاحیت می‌شدند، یک سری افراد ضعیف دوباره به صحنه انتخابات ورود پیدا می‌کردند که با تاکتیک‌های عملیات جنگ روانی مجدد می‌توانستند پیروز شوند. لذا به نظرم این دوره کار شورای نگهبان در تایید و عدم احراز صلاحیت‌ها درست بود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه باید نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال تائید و اصلاح طرح نظارت و شفافیت اموال و آراء نمایندگان و همچنین اصلاح قانون انتخابات باشند، یادآور شد: هر چند جریانات سیاسی چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان در یک کار حساب‌شده برای ورود جوانان انقلابی به عرصه انتخابات یک فیلترهایی را گذاشتند و به‌مانند همان روش‌های سنتی خود در گذشته عمل کردند؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد که حضرت آقا فرمودند؛ خرمشهرها و همچنین فتح خرمشهرها در پیش است. باید نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که در موضوع مهم مسائل بین‌المللی دارای فهم بالاتری باشند.

*اکوسیستم مجلس دهم به‌گونه‌ای بود که رأس امور قرار نداشت

وی اظهار داشت: اکوسیستم مجلس دهم به‌گونه‌ای بود که رأس امور قرار نداشت. چون بسیاری از نمایندگان این مجلس به عدم شفافیت اعتقادی داشتند.

معظمی همچنین عنوان داشت: نماینده کنونی مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اگر می‌خواهد در ریل موفقیت قرار گیرد اول باید دایره دفتر و مجموعه خود را گسترش و حتی تغییر دهد یعنی واقعاً افراد مردمی انتخاب کند نه سیاست زد یعنی اینکه نماینده نباید اذهان قشر خاصی باشد تا بتواند نقش اصلی تعامل بیشتر با مردم را بازی کند همچنین باید کمک کند که شهرهای این دو شهرستان توسط نیروهای انقلابی اداره شود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+