اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15721585   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

چه خبر از شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر

چه خبر از شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، شهرداری شاهین‌شهر طی هفته‌های گذشته چنین رویدادهایی را به شرح زیر پشت سر گذاشت؛


*برگزیده شدن شهرداری شاهین‌شهر به‌عنوان واحد نمونه خدماتی سبز در کشور

در بیست و یکمین همایش بین‌المللی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که به میزبانی سازمان محیط زیست کشور در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ برگزار گردید، شهرداری شاهین‌شهر تنها شهرداری از میان حدود ۱۰۷ شهرداری استان اصفهان بود که به‌عنوان واحد خدماتی سبز انتخاب شد و در کشور نیز به‌عنوان یکی از سه شهرداری برگزیده کشور، لوح تقدیر دریافت نمود.

حمیدرضا فرهنگ‌، شهردار شاهین‌شهر که در این همایش، لوح تقدیر و نشان خود را از معاون رئیس‌جمهور دریافت کرد ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در اسفندماه ۱۳۹۳ و سیاست‌های ابلاغی ایشان در آبان ماه ۹۴ اذعان داشت؛ فعالیت‌های شهرداری ارتباط تنگاتنگی با محیط زیست دارد که با ایفای نقش مؤثر می‌توانند تأثیر بسزایی در شاخص‌های زیست‌محیطی داشته باشند. وی که زیست پذیری را، چشم‌انداز مدیریت شهری دانست ضمن تشکر از مدیران سابق و پرسنل خدوم شهرداری، همچنین اعضای شورای اسلامی شهر، گسترش و بهینه‌سازی فضای سبز، مدیریت منابع آب و بهینه‌سازی استفاده از آب‌های خاکستری، مدیریت انرژی و پسماند و توسعه سیستم پایش لحظه‌ای را ازجمله معیارهای مد نظر در برنامه سال آتی شهرداری شاهین‌شهر عنوان کرد و گفت: بنده و کلیه پرسنل زحمت‌کش در شهرداری بر آنیم که با عزمی مضاعف و با مشارکت شهروندان گرامی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، گام‌های مؤثرتری در راستای نیل به چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

*ابلاغ برنامه‌های اجرایی معاونت شهرسازی و معماری به نواحی شهرداری شاهین‌شهر

وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری شاهین‌شهر گفت: در این برنامه، چشم‌انداز، اهداف و مأموریت‌های حوزه شهرسازی و معماری شهرداری شاهین‌شهر نیز بیان‌شده که به‌تفصیل در سه دسته، کوتاه‌مدت (سه‌ماهه)، میان‌مدت (شش‌ماهه) و بلندمدت (یک‌ساله) می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییر نگرش در مدیریت و ارتقای ارائه خدمات به شهروندان هدف اصلی این برنامه می‌باشد گفت: تحقق مدیریت واحد اطلاعات شهری در شهرداری، ارتقای اعتماد شهروندان به شهرداری، استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین، پاسخگویی سریع، دقیق و شفاف به متقاضیان، حذف رانت‌های اطلاعاتی و دسترسی آزاد شهروندان به طرح‌های تفصیلی و حذف مراحل مازاد در فرایندهای جاری از دیگر اهداف برنامه‌های اجرایی جدید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شاهین‌شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شاهین‌شهر، تحقق شهرسازی الکترونیک و هوشمند، ارتقای رضایت و اعتماد مردمی، جذب درآمد پایدار، برون‌سپاری و اشتغال‌زایی با محوریت تخصص محوری، قانونمندی و اجرای حداکثری طرح‌های جامع و تفصیلی را ازجمله محورهای اصلی برنامه‌های اجرایی معاونت برشمرد و عنوان داشت: با ابلاغ برنامه به نواحی شهرداری، تمام توان و عزم خود و همکاران را در نیل به اهداف پیش رو را به کار خواهیم بست و امیدواریم با توجه به درایت شهردار و حمایت اعضای شورای اسلامی شاهین‌شهر، این مهم را اجرایی نماییم.

مهدویان ظرفیت‌های شاهین‌شهر را بسیار مستعد و روبه تعالی با شهروندانی فهیم دانست و اظهار کرد: شهروندان عزیز به‌زودی شاهد تحولات و تغییراتی بنیادین در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری شاهین‌شهر خواهند بود.

*خدمت‌رسانی به شهروندان شاهین‌شهری باوجود شرایط نامساعد اقتصادی

سعید اکرم خانی رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر گفت: به علت عمر بالای اتوبوس‌های سازمان و در نتیجه فرسودگی آنها، خدمات‌رسانی به شهروندان ارجمند را برای ما دشوار نموده که این مهم به‌عنوان یکی از دغدغه‌های شهرداری محسوب می‌گردد.

وی در ادامه افزود: روزانه 76 دستگاه اتوبوس در 14 خط درون و برون‌شهری بیش از 35 هزار شهروند را جابجا می‌نمایند که از این تعداد اتوبوس 53 دستگاه عمر بالای ده سال دارند.

اکرم خانی افزایش چند برابری قیمت اتوبوس و فقدان منابع مالی دولتی را ازجمله مشکلات برای خرید اتوبوس عنوان نمود و گفت: با وجود این مشکلات ولی مجموعه سازمان مدیریت حمل‌ونقل با تمام توان و پشتکار لحظه‌ای از خدمت‌رسانی به شهروندان غافل نیستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر خاطرنشان ساخت: عدم توان خرید اتوبوس ما را مجبور به بازسازی اتوبوس‌های با عمر بالای ده سال نموده که در تلاشیم انشاء الله تا پایان سال جاری 15 دستگاه اتوبوس را با اعتباری بالغ‌بر 25 میلیارد ریال بازسازی و مابقی اتوبوس‌های فرسوده را در سال آینده بازسازی نماییم.

اکرم خانی در بخشی از سخنان خود به سیستم کارت بلیط اشاره نمود و گفت: سیستم کارت بلیط که در حدود یازده سال پیش راه‌اندازی شده باید بروز رسانی شود که در همین راستا این موضوع مورد بررسی‌ها و کارشناسی‌های متعدد قرار گرفت که در نهایت مقرر گردید کارت شهروندی با امکانات متعدد جایگزین کارت بلیط شود. *راهبردهای شورای شهر در بررسی بودجه سال 99 آینده شهرداری شاهین‌شهر

اسماعیل فرهادی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی، رقم لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری شاهین‌شهر که طی روزهای اخیر به شورا ارسال‌شده را ۲۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به شروع روند بررسی بودجه پیشنهادی در کمیسیون برنامه‌وبودجه اظهار داشت: جلسات کمیسیون بودجه شورای اسلامی در اجرای بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی و انتخاب شهرداران تاکنون دومرتبه تشکیل‌شده و با توجه به بخشنامه بودجه سال 99، امیدواریم روند بررسی و تصویب بودجه طوری صورت بگیرد که هزینه‌ها و درآمدها کاملاً مشخص گردد.

فرهادی با ذکر اهداف بودجه‌ای پارلمان شهری افزود: شورای شهر راهبردها و سیاست‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری را بر مبنای، شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها، اصلاح نظام درآمد شهری با رویکرد تقویت و وصول عوارض و درآمدهای پایدار و قانونی، بهبود و به‌کارگیری نظام یکپارچه‌سازی و هوشمند سازی اطلاعات، توسعه نظام برنامه‌ریزی شهری، تدوین توسعه امور فرهنگی شهروندی و ارتقا سرمایه اجتماعی، مدیریت مصرف و انضباط مالی، جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های درآمدزای شهری، افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و بهبود فضای کسب‌وکار شهری، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های جدید را در دستور کار خود قرار دارد.

بنده و همکارانم در شورای شهر امیدواریم بتوانیم با بهره‌مندی از نظرات شهروندان فرهیخته در اجرای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و عمرانی قدم‌های خوبی برای توسعه شهر برداریم.

وی در پایان بر ضرورت احداث قطار بین شهری اصفهان-شاهین شهر تأکید کرد و گفت: موضوع توسعه حمل‌ونقل یکی از اولویت‌های سال آینده مدیریت شهری و شورا با محوریت ابر پروژه متروی شاهین‌شهر _ اصفهان، نیازمند اقدامات و پیگیری شهرداری و همکاری دستگاه‌های مرتبط است تا یکی از آرزوهای شهروندان عزیز شاهین‌شهری محقق شود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+