اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/12/8    کد خبر: 15721597   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

خاطره سردار شهر گرگاب از فرمانده اش حاج حسین خرازی در زمان اسارت

خاطره سردار شهر گرگاب از فرمانده اش حاج حسین خرازی در زمان اسارت

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سردار حاج علی شانظری شهید زنده شهر گرگاب و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و همچنین از نیروهای مقاومت در سوریه و عراق اعزامی از شهرستان شاهین‌شهر و میمه به مناسبت فرا رسیدن 8 اسفند ماه سالگرد شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع) با ارسال خاطره‌ای از این فرمانده خود در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: وی در طول جنگ در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر ۴، بدر و والفجر ۸، حضوری فعال داشت.


این روایتگر دفاع مقدس ادامه داد: شهید خرازی در خلال عملیات خیبر در پی برخورد ترکش، دست راست خود را از دست داد، ولی پس از مدتی به صحنه نبرد بازگشت و سرانجام در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید.

سردار شانظری تصریح کرد: هر سال چهارم دی‌ماه که می‌شد یاد آن روزه‌های نفس‌گیر کربلای ۴ می‌افتم که همراه غواصان با دست‌بسته تو چنگال بعثی گیر افتاده بودیم و وقتی از ما سؤال می‌کردند از کدام لشکرید و ما جواب می‌دادیم، لشکر امام حسین (ع) بعثی‌ها همه بچه‌ها را تا سر حد شهادت شکنجه می‌کردند و با عصبانیت می‌گفتند لشکر امام حسین (ع) همان لشکر حسین خرازی، حسین خرازی.

وی خاطرنشان ساخت: آره انگاری مثل این سال‌ها که نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی لرزه به جان داعش انداخته بود آن روز نیز نام حاج حسین خرازی لرزه به جان صدامیان و نیروهای بعثی‌اش انداخته بود.

سردار بزرگ شهر گرگاب ادامه داد: همه بعثی‌ها از حاج حسین و لشکرش وحشت داشتند اسرای کربلای چهار خصوصاً بچه‌های اصفهان هر روز تا قبل از شهادت حاج حسین حسابی کتک می‌خوردند و شکنجه می‌شدند تا اینکه هشتم اسفندماه ۶۵ و در عملیات کربلای پنج حاج حسین آسمانی شد.

وی گفت: بعثی‌ها با شنیدن خبر شهادت حاج حسین انگاری یک‌نفسی کشیدند و جشن گرفتند و ما باوجود سردارانی همچون شهید احمد کاظمی و حاج قاسم سلیمانی و... در غم و اندوه اسارت تا آخر سوختیم و افزون‌تر از این مصیبت درحالی‌که جز اسرای مفقودالاثر بودیم، خبر رحلت امام خمینی (ره) غمی جانکاه بر دل‌های ما گذاشت و تعدادی از بچه‌ها از فراغ یار در غربت و کنج زندان شمع وجودشان برای همیشه خاموش شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+