اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/12/17    کد خبر: 15721623   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با صدور مجوز خانه سینما شاهین شهر موافقت کند

اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با صدور مجوز خانه سینما شاهین شهر موافقت کند

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ظهر روز گذشته نشست شورای هم‌اندیشی فیلم شاهین شهر و میمه با حضور رضا دهقانی رئیس امور سینمایی اداره کل ارشاد استان اصفهان، نوری کارشناس سینمایی اداره کل، اقبال طاهرزاده معاون فرهنگی اداره متبوع و اعضای شورای فیلم شهرستان در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه برگزار شد.


 فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن خیرمقدم به حاضرین، وظایف شورای هم‌اندیشی فیلم و اقدامات انجام شده آن شورا در شهرستان را تشریح کرد و با توجه به ظرفیت‌های این شورا در شهرستان از آقای دهقانی خواست تا در خصوص مجوز خانه سینما در شهرستان همکاری و مساعدت‌های لازم به عمل آید.

رادمنش در ادامه توضیحاتی در خصوص اجرای برنامه‌های سینما تک و پاتوق تماشایی در فرهنگسرا و سالن نگارستان ارائه داد و افزود: این برنامه‌ها با اکران فیلم و تحلیل و بررسی علاقه‌مندان اجرا و تاکنون مخاطبین زیادی را به خود اختصاص داده است. ساخت فیلم کوتاه و حمایت از فیلم‌سازان از سیاست‌های این اداره است.

رضا دهقانی رئیس اداره سینمایی استان اصفهان ضمن بیان ظرفیت و پتانسیل خوب شهرستان شاهین شهر و میمه در حوزه ساخت فیلم، بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی و سایر امور مربوط به سینما در خصوص مزیت‌های راه‌اندازی خانه سینما گفت: این خانه، ارگانی نیست و انتصاب به هیچ دستگاهی ندارد. وی ادامه داد: خانه سینما یک تشکل مردم‌نهاد بوده و از ظرفیت پیشکسوتان و صاحب‌نظران این حوزه بهره‌مند بوده و می‌توان برای آن توسط کمیسیون فرهنگی شورای شهر ردیف بودجه ایجاد نمود. ایشان به اعضای شورا بر تلاش در مقوله رونق اقتصادی سینما، ساخت فیلم کوتاه و بلند و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه اقتصاد و سینما مواردی را بیان نمود.

رئیس اداره سینمایی استان اصفهان اضافه کرد: اداره کل متبوع آمادگی صدور مجوز بخش فیلم‌های گروه هنر و تجربه برای شاهین شهر را دارد.

طاهرزاده معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه نیز، تسریع در اقدامات اداری و تصویب شورای تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی شهرستان جهت اخذ مجوزهای مربوطه به فعالان تولید فیلم کوتاه را خواستار شد.

در پایان دکتر سیفی رئیس شورای هم‌اندیشی فیلم شهرستان و سایر اعضای شورای فیلم به ارائه نقطه نظرات و سؤالات خود از مسئولین در جلسه پرداختند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+