اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/1/16    کد خبر: 15721748   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه فرا رسیدن سالروز شهادت شهید آوینی را گرامی داشت

تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه فرا رسیدن سالروز شهادت شهید آوینی را گرامی داشت

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه طی پیامی به مناسبت فرا رسیدن 20 فروردین سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی آورده است؛  اگر شیدایی را از انسان باز گیرند، هنر را باز گرفته اند. جان هنر است، اما خود، ریشه در عشق دارد. شیدایی، همان جنون همراه عشق است؛ ملازم ازلی عشق. جنون و شیدایی نیز عاطف و معطوف هستند و مترادف با یکدیگر.


هنر، یاد بهشت است و نوحه انسان در فراق. هنر، زبان غربت بنی آدم است در فرقت دارالقرار و از همین رو، همه با آن انس دارند؛ چه در کلام جلوه کند، چه در لحن و چه در نقش؛ انسی دیرینه به قدمت جهان. هنر، زبان بی زبانی است و زبان هم زبانی.

هنرمند، رازدار خزاین غیب است و زبان او زبان تمثیل و تمثل است. پس باید رمز و راز ظهور حقایق متعالی و کیفیت حضور و ظهور امر قدسی را در جهان بشناسد. او باید با بصیرت قلبی، راز تمثل حقایق ملکوتی را بیابد و این یافتن، به معنای علم پیدا کردن نیست و به زبان روان شناسی امروز، این یافتن لزوماً با خودآگاهی [همراه] نیست، بلکه روح هنرمند باید منزل نزول ملائکه ای شود که واسطه الهام رموز غیبی به قلوب و اذواق هستند. قلب هنرمند باید جلوه گاه حسن و بهای حضرت حق باشد و آ یینگی نیز بداند.

هنرمند موحد، گذشته از آنکه باید جهان را به مثابه نشانه ای برای حق ببیند و به تبعیت از این تعهد، هنر او نیز رو به بالا بیاورد و به حقایق متعالی اشاره داشته باشد، باید زبان سمبولیک اشیا را با توجه به این حقیقت پیدا کند که هر شی در واقع، آیت و نشانه حق است و از وجه خاصی به حق اشاره دارد و این اشارت نیز با یکدیگر متفاوت است».

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن گرامیداشت  فرارسیدن20  فروردین سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی این روز را به تمامی هنرمندان جیهه فرهنگی انقلاب اسلامی تبریک می گوید.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+