اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/1/16    کد خبر: 15721753   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر سالروز فرا رسیدن انرژی هسته‌ای و شهدای آن را گرامی داشت

اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر سالروز فرا رسیدن انرژی هسته‌ای و شهدای آن را گرامی داشت

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن بابایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه طی پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ فروردین سالروز انرژی هسته‌ای و به یاد شهدای هسته‌ای آورده است؛ آن صبح آرام بود. ابر سفید مرگ که شبیه چتری بود، بر سر شهری در خواب و بیداری خراب شد. حتی صدای کلاغ‌هایی را که رد شدند، کس نشنید؛ کلاغ‌های شوم که فریاد می‌زدند تکه‌پاره شدن انسانیت را در عصر شکافته شدن هسته‌اتم.


ایستاده است هنوز، کودک مغموم هیروشیما با عروسکی که پیراهن ندارد و مادر ناکازاکی که در دست‌های پژمرده‌اش، جای کودکی خالی است. هر روز کودکان بر تپه‌های سرخ، بر بدن‌های تکه‌تکه شده، بر جسدهایی که شناخته نمی‌شوند، جیغ می‌کشند، همان صورت‌های عجیب که هر روز متولد می‌شوند، با همان سرهای بزرگ و لب‌های دریده که بگویند دانش غرب با آن‌ها چه کرد و آن چتر سفید در آن صبح شوم چه بر سرشان آ ورد.

امروز همان اژدها که در انبارهایش فاجعه انباشته و به دست کودکان نامشروعش، کبریت مرگ داده است، فریاد خطر سر داده و آژیرهای قرمزش را در سراسر جهان روشن کرده است. شاید شنیده است در سرزمینی که از بیشه‌هایش صدای غرش شیر می‌آید، شیشه عمر اژدها در حال ترک خوردن است. ما دهان مسموم اژدها را بوییده‌ایم؛ در حلبچه و زرین‌دشت؛ در حمله‌های شیمیایی؛ آنجا که بوی سیر و پیاز می‌آید، بوی سوختن نفس.

ما دهان اژدها را بوییده‌ایم؛ آنجا که هواپیمای مسافربری در آتش بربریتش سوخت و جنازه‌های کودکان بی‌پناه، عریان و تکه‌تکه شده در دریا پیدا شد. ما دهان اژدها را بوییده‌ایم؛ آنجا که تمام دارایی هامان را در سراسر جهان نشانه گرفت و در پشت محاصره‌ای سخت جولان داد. ما دهان اژدها را بوییده‌ایم و جز بوی دود و آتش چیزی نیافته‌ایم. ای‌کاش برای کودکان ژاپن در جنگ جهانی، آنگاه‌که هواپیماها بمب هسته‌ای بر سرشان ریختند، آژیر خطری نواخته می‌شد، ولی افسوس که صدایی جز سوزه مردن نشنیدند.

امروز ما شکافته‌ایم هسته شیرین دانش را؛ نه برای اینکه جنگ نعره بزند و مرگ زوزه بکشد، بلکه شکافته‌ایم که طاووس صلح و آرامش بال بگستراند که چراغی در اتاق تاریک کودکی روشن شود و به دفتر و مدادهایش لبخند بزند. شکافته‌ایم و می‌شکافیم آخرین هسته دانایی را اگرچه در کره‌ای دور باشد، اگرچه در کوزه‌ای نزدیک.

آژیرهای خطرتان را خاموش‌کنید. ما روی کیک زردمان، آتش اشتباهات شما را فوت خواهیم کرد و تولد علم و تعهد را جشن خواهیم گرفت. ما بادکنک‌های شما را در سرزمینمان سوزن می‌زنیم و آخرین چراغ شعله را با دانشی که شما چراغ‌های بسیاری را با آن شکسته‌اید، روشن می‌کنیم. ابوعلی سیناها را فرا می‌خوانیم که با دانش جدید طبابت کنند و فانوس آزمایشگاه‌های ابوریحان‌ها را روشن می‌کنیم. کجایند رازی‌ها و شیخ بهایی‌ها؟! عصری جدید در راه است.

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن گرامیداشت فرارسیدن 20 فروردین روز انرژی هسته‌ای یاد و نام شهدای هسته‌ای را گرامی باد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+