اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/4/10    کد خبر: 15721929   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 26  دقیقه

شهردار سابق شاهین‌شهر نسبت به استیضاحش توسط شورای شهر واکنش نشان داد

شهردار سابق شاهین‌شهر نسبت به استیضاحش توسط شورای شهر واکنش نشان داد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، شنبه هفته گذشته مطابق با 7 تیرماه 1399 اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر بار دیگر در اقدامی حیرت‌انگیز بعد از تغییر سه شهردار و سه سرپرست درحالی‌که حمیدرضا فرهنگ شهردار سابق شهر شاهین‌شهر به دور از هر گونه حاشیه، خود و معاونیش مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم بودند، به بهانه پاسخ ندادن به 22 مورد از سؤالات اعضای شورای شهر وی استیضاح و احمدرضا پری تبار را به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری شاهین‌شهر معرفی کردند. این در حالی بود که امروز 10 تیرماه 1399 حمیدرضا فرهنگ با ارسال جوابیه‌ای به این رسانه خبری نشان می‌دهد که وی دو روز پس از دریافت سؤالات اعضای شورای شهر طی نامه‌ای مؤدبانه به شرح زیر به آن‌ها پاسخ داده است.


به نام خدا

جناب آقای علیرضا جهانگیری

رئیس محترم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر

با سلام

احتراماً پیرو نامه ارسالی در تاریخ 3 / 4 / 99 و در پاسخ به نامه شماره 442 /ش مورخ 22 / 3 / 1399 آن شورای محترم، وصولی در تاریخ 24 / 3 / 1399 با موضوع اجرای ماده 83 قانون شهرداری و شوراها؛ موارد ذیل جهت استحضار، اعلام می‌گردد: لازم به ذکر است؛ در طول مدت حدوداً 7 ماه حضور بنده (حمیدرضا فرهنگ) در شهرداری شاهین‌شهر، به‌عنوان شهردار، به همراه تیم معاونین و کلیه پرسنل زحمتکش شهرداری، تمام تلاش شبانه‌روزی خود را به‌منظور تعالی شهر و ارتقاء ارائه خدمات به مردم، در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بسته‌ایم؛ چون معتقدیم شهرمان شهری با پتانسیل‌های بالا و لیاقت شهروندانمان، بیش از این‌هاست.(متن پی دی اف جوابیه حمیدرضا فرهنگ)

  1. کلیه معاونین و مدیران شهرداری، حسب موضوع، در کلیه جلسات و کمیسیون‌های ذی‌ربط که توسط شورای محترم اسلامی شهر دعوت به‌عمل‌آمده، شرکت نموده‌اند. ضمناً طبق رویه معمول در شوراهای اسلامی شهرهای کشور، شهردار در برخی جلسات ازجمله تقدیم لایحه تقدیم بودجه حضور به هم می رساند و در سایر جلسات، یکی از معاونین به نمایندگی از شهردار، حضور می‌یابد که این موضوع، در شاهین‌شهر نیز، مسبوق به سابقه است. شایان‌ذکر است همان‌گونه که مستحضرید؛ جلسات شورای اسلامی شهر در دوران شیوع بیماری کرونا، برگزار نمی‌گردید.
  1. جلسات ملاقات عمومی در دفتر این‌جانب مطابق برنامه مشخص، به‌صورت مستمر و حداقل یک روز در هفته تشکیل می‌گردد. ضمناً به‌منظور تسریع و تسهیل در پاسخگویی به مراجعین، از زمان حضور این‌جانب، معاونین نیز به‌صورت مستمر و بدون محدودیت نسبت به ملاقات با مردم حداقل یک روز در هفته اقدام می‌نمایند. بدیهی است که به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجادشده از زمان ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، موضوع مانند سایر دستگاه‌های اجرایی، دستخوش تغییر گردید لهذا در حال حاضر و با ابلاغ جدید استاندار محترم، جلسات مطابق روال گذشته در دفتر این‌جانب و همچنین معاونین تشکیل می‌شود.
  1. ملاقات با پرسنل و مدیران و بازدیدهای میدانی از واحدها و سازمان‌ها توسط این‌جانب، حسب ضرورت انجام می‌شود و هیچ محدودیتی در ملاقات پرسنل با بنده و معاونین وجود نداشته و ندارد. ضمن اینکه معاونین این‌جانب در حوزه‌های زیرمجموعه و نیز سازمان‌ها ) به‌عنوان رئیس هیات مدیره(مکرراً جلسات ذی‌ربط را با پرسنل زیرمجموعه خود و نیز سازمان‌ها، تشکیل و موارد به‌صورت مستمر در جلسات شورای معاونین به این‌جانب گزارش می‌شود.
  1. همان‌طور که اعضاء محترم شورا مستحضرند؛ ریشه مشکلات حادث شده در خصوص پیمانکار جدید تنظیف و رفت و روب و جمع‌آوری زباله ناشی از تصمیمات قبلی و اقدامات متناقض و علی قول برخی از کارگران زحمتکش که نیازمند بررسی است؛ وعده برخی مسؤولین در خصوص وضعیت قراردادی و استخدام آن‌ها در شهرداری و ایجاد توقع فراتر از توان قانونی بوده است که موجب وقوع تجمعات مشابهی قبل از حضور این‌جانب در شهرداری نیز شده بود. شایان‌ذکر است در قرارداد با پیمانکار جدید که بر اساس جمع‌بندی به‌عمل‌آمده طی جلسات مستمر با اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و به جهت رعایت قوانین و مقررات خصوصاً حق‌وحقوق کارگران زحمتکش منعقد شده است؛ موارد برطرف شد ولیکن به دلایلی ازجمله محدودیت زمانی برگزاری مناقصه به دلیل ابطال مناقصه قبلی، عدم همکاری پیمانکار قبلی در تغییر تحولات مربوطه و در نهایت تجمع کارگران، به مدت دو روز منجر به کاهش سطح ارائه خدمات گردید؛ لهذا همان‌گونه که مستحضرید در حال حاضر، خدمات به‌صورت منظم ارایه می‌شود درحالی‌که بر اساس قرارداد قبلی نظافت اکثر معابر شهر بر اساس جدول زمان‌بندی غیر کارشناسی به‌صورت یک روز تا 10 روز در میان نظافت می‌شده است؛ که این موضوع در قرارداد جدید و به‌منظور سلامت شهروندان و حفظ پاکیزگی شهر، نظافت روزانه در کل شهر انجام می‌شود.
  1. همان‌طور که اعضاء محترم شورای اسلامی شهر مستحضرند؛ تجمع اخیر کارگران بدون مجوز و خارج از چارچوب قانونی بوده است. لازم به یادآوری است؛ با توجه به اینکه علت اصلی تجمع اخیر کارگران علی قول برخی از آن‌ها و گزارش‌های واصله، ظاهراً ناشی از وعده برخی از آن اعضاء محترم برای استخدام مستقیم آن‌ها در شهرداری بود که نیاز به بررسی دارد و همان‌گونه که مطلعید؛ اقدام در این خصوص خارج از اختیارات شهردار شهر است.
  1. همان‌گونه که مستحضرید؛ ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر بر اساس مصوبهشورای محترم اسلامی شهر، در سنوات گذشته، فروخته شد و از طرفی بر اساس مکاتبه شماره 470 / 99 / 11 مورخ 1 / 3 / 99، پیمانکار جدید اعلام کرده که تهدید به تخریب ماشین‌آلات شده است. بدین ترتیب این شهرداری به‌اجبار و با توجه به تجمع کارگران و به‌منظور عدم خلل در ارایه خدمات به شهروندان و حفظ بهداشت شهر، با خودروهای شهرداری بر مبنای ماده 11 - 9 قرارداد در صفحه 7 و بندهای 7 - 7 و 11 - 7 موجود در پیوست فنی دستورالعمل لوازم و ماشین‌آلات قرارداد (پیوست 7 )، بهصورت موقت، نسبت به تنظیف شهر اقدام نمود. ضمن اینکه کلیه هزینه‌های ناشی از به‌کارگیری نیرو و ماشین‌آلات مربوطه، بر اساس مفاد قرارداد از صورت وضعیت پیمانکار کسر می‌گردد.
  1. همان‌گونه که مستحضرید؛ آخرین جلسه کمیسیون ماده 5 شهرداری شاهین شهردر تاریخ 25 / 1 / 1398 تشکیل‌شده بود و کلیه پرونده‌های کمیسیون ماده 5 که عنوان نموده‌اید؛ مربوط به درخواست‌های ثبت شده در شهرداری در سنوات گذشته و عمدتاً حدفاصل سال 1394 تا آذرماه 1398 می‌باشند که جای سؤال دارد چرا طی 4 سال گذشته حل‌نشده‌اند! لازم به ذکر است؛ با حضور این‌جانب در شهرداری علیرغم اینکه متولی برگزاری جلسات اداره کل راه و شهرسازی است نه شهرداری؛ با پیگیری‌های به عمل‌آمده؛ کمیسیون ماده 5 و شورای توسعه و برنامه ریزی استان در تاریخ 13 / 11 / 98 و 20 / 11 / 98 تشکیل‌شده است و متعاقب لغو جلسات کمیسیون ماده 5 به دلیل شیوع بیماری کرونا، با شروع مجدد در سال جاری شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان یک جلسه در اردیبهشت و یک جلسه در خرداد تشکیل و با پیگیری‌های انجام‌شده؛ جلسه کمیسیون ماده 5 نیز در تیرماه برنامه‌ریزی گردیده است که متعاقباً، تعداد پرونده‌های موضوع کمیسیون ماده 5 و شورای برنامه‌ریزی استان مربوط به سنوات گذشته، صفر خواهد شد.
  1. پروژه‌های عمرانی شهر، فعال و با جدیت بیش‌ازپیش، با نظارت و پیگیری معاون محترم فنی عمرانی و همکاران زحمتکش ایشان در حال اجرا است و در صورت نیاز با حضور میدانی این‌جانب در پروژه ها برای حل و فصل موارد مربوطه، تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌گردد. بدیهی است روند اجرایی پروژه ها در بازه زمانی سه‌ماهه ) اسفندماه تا اواخر اردیبهشت(و به دلیل ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، دچار تغییر شد که خارج از اختیارات شهرداری و با اطلاع آن شورای محترم بوده است. شایان‌ذکر است تأخیر در اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی شهر، امری مسوق به سابقه بوده و جای سؤال دارد چرا قبلا " توسط اعضاء محترم، از شهرداران وقت سؤال نشده بود!
  • در خصوص پروژه محوطه‌سازی محل استقرار فلافل فروشی‌ها در کمپینگ شرق اعلام می دارد: پروژه مذکور با مدت پیمان هفت ماه شمسی از شهریورماه 1398 شروع گردید و بر اساس آخرین صورت‌جلسات انجام‌شده با پیمانکار، در نیمه اول مردادماه، پایان خواهد یافت. لازم به ذکر است تاخیرات پیمانکار در شروع پروژه ) قبل از حضور این‌جانب(بوده و توقف اجباری حدوداً سه‌ماهه پروژه ) اسفند، فروردین و اردیبهشت(نیز بر اساس ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است و پیمانکار از پایان اردیبهشت‌ماه مجدداً آغاز به کار نموده است
  • در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز اعلام می‌دارد؛ طرح مذکور با پیگیری در شهرداری شاهین‌شهر در شورای ترافیک استان مصوب و جهت اخذ مجوز در تاریخ 12 / 10 / 98 با دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی مکاتبه انجام و جلسه کارگروه شورا در تاریخ 28 / 10 / 1398 در محل وزارتخانه راه و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید؛ با توجه به نقطه نظرات مطروحه در جلسه طرح بازنگری،مجدداً به دبیرخانه شورا ارسال گردد که این امر در کمترین زمان ممکن، در بهمن‌ماه، انجام شد متأسفانه با لغو جلسات به علت شیوع بیماری کرونا، احتمالاً در تیرماه، جلسات شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد. شایان‌ذکر است پل مذکور می بایست در محل آزادراه معلم اجرا گردد؛ هرگونه تغییر در محور آزادراه مستلزم اخذ مجوز از شورای مذکور خواهد شد.
  1. در اسفندماه 1398 و به جهت رعایت صرفه و صلاح شهرداری و تسریع در شروع پروژه‌های عمرانی و با اطلاع آن شورای محترم، پروژه‌های سال 1399 که آماده مناقصه بودند، مشتمل بر پروژه‌های احداث مترو، پارک محله‌ای فدک، پارک روبروی بیمارستان رضوی و جاده سلامت، از محل اعتبارات 1398 و 1399 در اسفندماه 98، مناقصه گردید. بدیهی است همان‌گونه که مستحضرید به دلیل افزایش قیمت‌ها در صورتی که پروژه‌های مذکور در سال جاری مناقصه می‌شدند؛ علاوه بر اتلاف زمان سه‌ماهه در شروع آن‌ها و افزایش قیمت‌ها را شامل می‌شد.
  1. کلیه اقدامات شامل انجام مناقصه، استعلام و یا ترک تشریفات در چارچوب اختیارات و قوانین و مقررات بالادست و آیین‌نامه مالی شهرداری می‌باشد و چنانچه شبهاتی مطرح است به‌صورت مصداقی اعلام تا بررسی گردد.
  1. از تاریخ حضور این‌جانب در شهرداری تاکنون بیش از 90 مکاتبه با آن شورای محترم انجام‌شده و همواره پاسخگویی به مکاتبات آن شورای محترم در دستور کار شهرداری می‌باشد. احتمالاً مکاتبات پاسخ داده نشده ازجمله دو مورد اعلام‌شده، یا پاسخی درخواست نشده ( موضوع نامه 2682 )، یا متعاقب آن جلسات ذی‌ربط با حضور برخی از اعضاء محترم شورای اسلامی شهر برگزار و جمع‌بندی شده است و یا مربوط به قبل از حضور بنده به‌عنوان شهردار بوده است که مستلزم بررسی موردی است.
  1. با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرداری شاهین‌شهر تاکنون برای 79 نفر از پرسنل شهرداری و متخصصین( برابر با حدوداً 10 درصد پرسنل)، ابلاغ صادر شده است و از این میان صرفاً 3 نفر آن‌ها از نیروهای غیربومی بوده‌اند که تماماً دارای سوابق درخشان مدیریتی در کلان‌شهرها بوده و در طول این مدت منشأ تحول و خدمت صادقانه بوده‌اند. شایان‌ذکر است طرح جانشین پروری به‌منظور تربیت نیروی حرفه‌ای و تشکیل بانک قوی از نیروی انسانی بومی شهر نیز از برنامه‌های تدوین‌شده توسط این‌جانب می باشد که به کلیه معاونین، ابلاغ و از مردادماه سال جاری فرایند دوره‌های آن در شهرداری و نیز در سایر دستگاه‌های مرتبط آغاز می‌شود که انشا الله تا پایان سال جاری، علاوه بر ارتقاء سطح علمی و تجربی پرسنل بر اساس شاخص‌های تدوین‌شده جهت هریک از پست‌های مدیریتی شهرداری شاهین‌شهر، مدیران بومی و شایسته تربیت خواهد شد.
  1. وصول عوارض خودرو در اداره درآمد شهرداری در حال انجام است و خللی در ارائه خدمات به مراجعین، ایجاد نشده است. ضمناً همان‌گونه که مستحضرید؛ عقد قرارداد با پیمانکار مشخص در سنوات گذشته، بر اساس ماده 5 آیین‌نامه ایجاد و بهره‌برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ( تصویب‌نامه شماره 61116 / 42401 مورخ 18 / 3 / 1389 ) که صراحتاً اعلام‌شده؛ " ایجاد و توسعه هرگونه دفاتر مشابه، تحت هر عنوان، توسط دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5 ) قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع است " لهذا با توجه به سابقه قرارداد پیمانکار با شهرداری، فعلاً ارایه خدمات توسط وی و همچنین شهرداری انجام می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده از مردادماه سال جاری و با سیاست تمرکززدایی و کاهش سفرهای درون‌شهری، در 14 نقطه شهر ( دفاتر پیشخوان دولت)نیز امکان وصول خواهد بود.
  1. همان‌طور که قبلاً نیز اعلام‌شده و روال مورد تأکید این‌جانب با توجه به جایگاه قانونی آن شورای محترم نیز می‌باشد؛ تاکنون در کلیه جلسات قانونی موضوع نامه شماره 14172 / 32 / 20 مورخ 21 / 2 / 99 مدیرکل محترم شهرداری‌ها و شوراها از اعضاء محترم شورای اسلامی شهر دعوت به‌عمل‌آمده است. لازم به ذکر است چنانچه در جلسه‌ای از اعضاء محترم شورای اسلامی شهر دعوت نشده است، جلسات و مذاکرات داخلی و موردی در جهت مسائل اجرایی شهرداری بوده است که به‌منظور همفکری در حل مشکلات مردمی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی برگزار می‌شده است.
  1. از زمان حضور این‌جانب در شهرداری شاهین‌شهر تاکنون، تعداد بیش از 10 جلسه با مشاور آسیب شناسی طرح تفصیلی برگزارشده است ) آخرین جلسه در تاریخ 17 / 03 / 99 بوده است و جلسه آتی در نیز مشخص و نتایج حاصله و طی 21 نامه جهت اقدامات قانونی با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مکاتبه شده است( آخرین نامه در تاریخ 5 / 04 / 99 ارسال شد). قابل‌توجه آن اعضای محترم است که تا قبل از حضور این‌جانب و علیرغم عقد قرارداد در مهرماه 1398، مکاتبه‌ای توسط شهرداری جهت حل موارد مطروحه در طرح تفصیلی و ضوابط آن انجام‌نشده بود. بدین ترتیب، مشهود است روال اجرایی قرارداد با مشاور و طبق برنامه زمان‌بندی مشخص و سنجش پذیر، جلسات با مشاور طرح به‌صورت مستمر برگزار و نتایج جهت اقدامات قانونی به مراجع ذی‌ربط ارسال می گردند. همچنین با پیگیری‌های انجام‌شده، طرح پیشنهادی مشاور حریم، پیرو جلسات برگزار شده قبلی از مشاور مربوطه اخذ و در تاریخ 12 / 3 / 99 به اداره کل راه و شهرسازی جهت طی مراحل قانونی، ارسال گردید که این مهم علیرغم تاییدات شورای محترم اسلامی شهر در سنوات گذشته، محقق نشده بود.
  1. به جهت رتق‌وفتق مسایل شهری این‌جانب و کلیه معاونین، پذیرای روزانه اعضاء محترم می‌باشیم و همان‌گونه که مستحضرید؛ همواره اعضای محترم شورای اسلامی شهر بدون نیاز به هماهنگی قبلی و به دور از بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری و بعضاً در بین جلسات اداری؛ به این‌جانب، معاونین، مدیران و کارمندان شهرداری مراجعه و موارد مربوطه را مطرح و پیگیری می‌نمایند.
  1. این‌جانب به همراه معاونین روزانه به‌صورت میانگین 12 ساعت کاری و حتی گاهی در روزهای تعطیل، در شهر و شهرداری حضورداشته و ضمن بازدید از سطح شهر به جهت شناسایی میدانی، به رتق‌ و فتق امور شهروندان مشغولیم.
  1. بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری شاهین‌شهر در سنوات گذشته ناشی از واریز عوارض ارزش افزوده و آلایندگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بوده است و همان‌طور که مستحضرید در سال جاری و حسب تصمیمات مراجع بالادستی و نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا، کاهش چشمگیری یافته و این امرخارج از اختیار شهرداری می‌باشد. ضمن اینکه با مقایسه ردیف‌های درآمدی از زمان حضور این‌جانب و تیم مدیریتی و با تلاش جهادی تیم زحمتکش شهرداری در حوزه‌های ذی‌ربط، وصول درآمد شهرداری علیرغم ثابت بودن عوارض دفترچه شورای اسلامی شهر و تعطیلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته به‌صورت مشهود، افزایش‌یافته است به‌نحوی‌که:

الف) کل درآمد حاصله در سال 1398 برابر با 137 میلیارد تومان بوده است که از این میزان در 250 روز قبل از حضور بنده در شهرداری مبلغ 83.6 میلیارد ) برابر با 74 درصد(وصول شده بود و این در حالی است که در زمان حضور این‌جانب در شهرداری و طی 110 روز، 53.7 میلیارد تومان برابر با 112 درصد وصول‌شده که رشدی بالغ‌بر 38 درصد نسبت به مدت مشابه گذشته و قبل از حضور بنده داشته است و از این 110 روز، حدوداً یک ماه، وصول درآمد شهرداری

متأثر از بیماری کرونا، بود.

ب ) وصول درآمد سه‌ماهه اول سال 1398 شهرداری( سال گذشته) برابر با حدوداً 24.4 میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که درآمد سه‌ماهه اول سال 99 و در زمان این‌جانب برابر با حدوداً 53 میلیارد تومان می‌باشد که علیرغم تعطیلات حدوداً دوماهه ناشی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا، رشدی برابر با 1.25 برابری داشته است.

  1. رفتار کلیه معاونین با کلیه اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، در چارچوب اخلاق و با حفظ حرمت می باشد و سوءتفاهم‌های احتمالی، قطعاً " ناشی از فشار کاری و به جهت حفظ منافع شهر و شهروندان بوده است.
  1. کلیه اقدامات انجام‌شده بر اساس تفویض اختیارات مصوب شورای محترم اسلامی شهر می‌باشد.
  2. از حدود 200 روز حضور این‌جانب در شهرداری شاهین‌شهر، تعداد 6 روز و در چارچوب ضوابط و مقررات به دلیل مشکلات به وجود آمده در مرخصی بوده‌ام. ضمن اینکه بعضاً در ایام تعطیل و خصوصاً دوران شیوع بیماری کرونا و تعطیلات نوروزی، این‌جانب و معاونین اکثراً " در شهر و شهرداری، حضور داشته‌ایم.
  1. معاونین این‌جانب در تعامل کامل و سازنده با یکدیگر می‌باشند و تاکنون مورد یا شکایتی در این خصوص به‌صورت شفاهی یا کتبی ارایه نشده است. ضمن اینکه جلسات شورای معاونین به‌صورت دو تا سه روز در هفته و خارج از ساعت اداری جهت افزایش تعاملات بین‌حوزه‌ای، برگزار می‌گردد و در نتیجه بسیاری از فرایندهای بین‌حوزه‌ای تسهیل و تسریع شده است.

در پایان نظرسنجی‌های میدانی این رسانه حکایت از آن دارد که اکثریت کارکنان، کارگران و حتی عموم مراجعه‌کنندگان به شهرداری شاهین‌شهر از عملکرد مدیریتی حمیدرضا فرهنگ شهردار سابق شاهین‌شهر رضایت کامل داشتند و در ادامه انتشار این پاسخگویی وی نشان می‌دهد که دعواهای سیاسی بین خود اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر به اتمام نرسیده است و ادامه روند فعالیت این شورا به نفع شهر شاهین‌شهر و همچنین شهروندان آن نخواهد بود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+