اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/5/20    کد خبر: 15722072   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

کتاب زنان مشهور بختیاری به‌زودی منتشر می‌شود

کتاب زنان مشهور بختیاری به‌زودی منتشر می‌شود

 

زینب زمانی ناغانی سردبیر هفته‌نامه خبررسان و از بانوان فعال بختیاری ساکن شاهین‌شهر طی گفت‌وگویی با پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا در اصفهان اظهار کرد: تا امروز کتاب‌ها زیادی پیرامون تاریخ و فرهنگ بختیاری و معرفی مشاهیر این قوم منتشرشده اما کمبود کتابی جامع درخصوص زنان مشهور بختیاری به‌خوبی حس می‌شد.


وی افزود: البته به‌جز سردار بی‌بی مریم بختیاری و ثریا اسفندیاری در مورد سایر زنان بختیاری کتاب مستقلی نیز منتشرنشده و همین امر مرا برآن داشت تا از حدود دو دهه قبل اقدام به جمع‌آوری مطالب و اسناد و عکس‌ها پیرامون زنان مشهور بختیاری نمایم که البته کار چندان آسانی نبود. سردبیر هفته‌نامه خبررسان ادامه داد: تاکنون زندگینامه تعداد زیادی از زنان بختیاری مرتبط با ایل بزرگ بختیاری (نظیر هلن و ژاله قائم مقامی و...) گردآوری و تدوین‌شده که مراحل پایانی ویرایش خود را می‌گذراند و انشاء الله به محض این که سایه کرونا از سر مردم دور شود و بازار نشر هم کمی سر و سامان بگیرد، این کتاب منتشر خواهد شد. وی خاطرنشان ساخت: چهره‌هایی که در این کتاب معرفی‌شده‌اند در زمینه‌هایی نظیر سیاست، فرهنگ، دین، ادبیات، تاریخ، علوم، ترجمه، هنر و... سرآمد بوده و به‌جز عده معدودی از آن‌ها، ممکن است نسل جدید حتی نام این مشاهیر زن را هم نشنیده باشند.

زمانی ناغانی بیان داشت: البته تکمیل و تکامل این کتاب به نحوی محصول دوران خانه‌نشینی کرونا و داشتن فرصت بیشتر برای طبقه‌بندی یادداشت‌ها و اسناد است و تمام سعی من این بوده که با مشورت و تعامل با صاحبنظران و استادان اهل فضل دانشگاه، اثری ماندگار و درخور نام و آوازه زنان بختیاری و به‌ویژه "بی‌بی" های گرانقدری که طی یکی دو قرن اخیر پا به‌پای مردانشان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضور موثر داشته اند، تالیف و تدوین نمایم. وی تاکید کرد: از کلیه کارشناسان و صاحبان اندیشه که در این زمینه نظرات، نقدها و احیانا مطالبی دارند نیز برای کمک به جامعیت هر چه بیشتر این کتاب دعوت می‌کنم، که همکاری های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+