اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/7/23    کد خبر: 15722337   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

مردود شدن دولت تدبیر و امید در آزمون دشوار کرونا...!

مردود شدن دولت تدبیر و امید در آزمون دشوار کرونا...!

  سردبیر هفته‌نامه خبررسان گفت: به‌راستی مسئولان، ما در این شرایط کرونایی مردم را چگونه می‌بینند؟! آدم‌هایی با حساب‌های بانکی لبریز و یا خانه‌های پر از مواد غذایی..!

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، زینب زمانی ناغانی سردبیر و خبرنگار هفته‌نامه خبررسان شاهین‌شهر طی یادداشتی با عنوان «مردود شدن دولت تدبیر و امید در آزمون دشوار کرونا...!» آورده است؛ در این‌که همه ما موظف به رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از بروز و شیوع کرونا هستیم هیچ شک و شبهه‌ای نیست. در این مقال و مجال هم قصدمان نیست که نقش مردم را در مقابله با کرونا کمرنگ جلوه دهیم اما به‌واقع نقش دولت در این میان چیست؟!


ظواهر امر نشان می‌دهد که طی این چند ماه نقش دولت و به‌ویژه ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان چیزی نبوده جز انداختن توپ به زمین مردم و دادن نمره تک به آن‌ها و نهایتاً هم مردود اعلام کردن ملت در امتحان کرونا و دیگر هیچ!

صداوسیما طی ماه‌های اخیر مدام سخنان ایشان و سایر مسئولان را منعکس می‌کند که از خانه جز در موارد خیلی ضروری بیرون نیایید و خودتان را قرنطینه کنید و تغذیه مناسب داشته باشید و خودتان را در خانه سرگرم کنید و...!

به‌راستی مسئولان، ما مردم را چگونه می‌بینند؟! آدم‌هایی با حساب‌های بانکی لبریز و خانه‌های پر از مواد غذایی و جیب‌ها و شکم‌های پر اما بی‌خیال که همین‌طور الکی از خانه بیرون نمی‌زنند؟!

آیا آن‌ها نمی‌دانند اکثریت قریب به‌اتفاق مردم در این فشار دهشتناک تورمی حتی مایحتاج اولیه خود را هم نمی‌توانند تأمین کنند؟! آیا آن‌ها نمی‌دانند بدون آن‌که ریالی به حقوق کارگران اضافه‌شده باشد، به‌صورت روزانه قیمت ابتدایی‌ترین مواد غذایی یعنی ماست و تخم‌مرغ و شیر و پنیر و مرغ و میوه و سبزی افزایش پیدا می‌کند؟!

آیا نمی‌دانند کارگر روزمزد حتی ریالی پس‌انداز ندارد و اگر در خانه بماند باید خودش و زن و بچه‌اش گرسنگی را تحمل کنند؟! آیا هنر دولت به‌غیراز واریز وام یک‌میلیونی و کم کردن بلافاصله آن از یارانه‌های شرم‌آور چه بوده است؟!

چرا مسئولان فکر می‌کنند مردم هم مثل آن‌ها در خانه‌های چندمیلیاردی با امکانات رفاهی مختلف زندگی می‌کنند؟! چرا آن‌ها درک درستی از رکورددار بودن کشورمان در شاخص فلاکت ندارند و همه را مثل خودشان مرفه فرض می‌کنند؟!

واقعاً اگر یک کارگر نیاز مالی نداشته باشد و یا بیمناک از دست دادن شغلش نباشد چرا باید جان خودش و خانواده‌اش را به خطر انداخته و از خانه بیرون بیاید؟!

آقای حریرچی! دولتی که شما عضوی از آن هستید حق ندارد به بهانه مسافرت درصد ناچیزی از مردم، کل ناکارآمدی و ناتوان بودنش را گردن ملت بیندازد و این‌طور رفع تکلیف کند.

شما حداقل باید در حد ابتدایی، مردم ناتوان از ارتزاق را یاری کرده و بعد آن‌ها را مورد ملامت قرار دهید نه این‌که مردم را رفوزه و خودتان را در جایگاه طلبکار قرار دهید.

این‌که پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها از جان خود مایه گذاشته و مجاهدت و ایثارگری می‌کنند بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در حافظه تاریخی ما همیشه خواهد ماند اما ایثار این عزیزان ربطی به مسئولان فرافکن و ناکارآمد ندارد و قطعاً نمره آن‌ها در این گیر و دار مثبت نخواهد بود.

برای بهتر نشان دادن زوایای ناکارآمدی دولت در تقابل با کرونا نیازی به ارائه برهان و دلیل نیست چون هر چه تاکنون انجام‌شده یا کمک‌های مردمی و نهادهایی همچون سپاه و بسیج بوده یا ازخودگذشتگی و ایثار کادر درمانی، در سراسر کشور و دولت حتی حاضر نشده ماسک رایگان در اختیار طبقات پایین جامعه قرار دهد یا بخشی از نیازهای مالی و درمانی آن‌ها را تأمین کند و اگر اقدامی هم شده فقط در حد نمادین و نمایشی برده است.

و نهایتاً این طی دوران کرونا حتی اگر ملت را رفوزه محسوب کنند قطعاً خودشان با نمراتی به مراتب پایین‌تر مردود شده‌اند و ای‌کاش لااقل جرات پذیرش این قضیه را داشته باشند به‌جای فرافکنی و ایراد اتهام علیه ملت، وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+