اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/7/25    کد خبر: 15722354   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

جولان ویروس کرونا و شرایط بسیار خطرناک امروز جامعه

جولان ویروس کرونا و شرایط بسیار خطرناک امروز جامعه

  در حال حاضر بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا استفاده از «ماسک» در اماکن عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ناصر حسینی منجزی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه) طی یادداشتی با عنوان «جولان ویروس کرونا و شرایط بسیار خطرناک امروز جامعه» آورده است؛ ویروس کووید 19 از خانواده‌ی کرونا ویروس‌ها امروزه جهان را درنوردیده و بشر امروزی را با این‌همه تکنولوژی و امکانات پیشرفته به سخره گرفته است.


در حال حاضر بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای جلوگیری از انتشار این هیولای ذره‌بینی و قطع چرخه‌ی انتقال آن؛ استفاده از «ماسک» در اماکن عمومی است که امیدواریم همه‌ی هم‌وطنان خوب و خردمند به این نکته‌ی مهم توجه و بذل عنایتی دوچندان داشته باشند.

باید توجه داشته باشیم که «کووید 19 واکسن و درمانی ندارد» و همچنان پیشگیری بهترین و مؤثرترین راه مقابله با این ویروس است.

ویروس کووید 19 نشان داد که نه فصل می‌شناسد (در گذشته پیش‌بینی می‌شد که با شروع فصل گرما از شدت بیماری‌زایی این ویروس کاسته خواهد شد که ین پیش‌بینی متأسفانه درست نبود) و نه فرد (تحقیقات جدید نشان داده است که تقریباً همه‌ی گروه‌های سنی درگیر این ویروس می‌شوند).

نکته‌ی مهم و اساسی که امروزه ذهن دانشمندان و پزشکان را به خود جلب کرده و باعث نگرانی شده است؛ شروع آنفولانزای فصلی و هم‌زمانی آن با این ویروس مهلک در فصل پاییز است که با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی توسط هم‌وطنان و قطع چرخه‌ی انتقال این ویروس از طریق رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، عملاً می‌توان از میزان این نگرانی و تشویش کاست تا انشالله پاییزی دل‌انگیز مانند سالیان گذشته را در کنار خانه و مدرسه و دانشگاه و ... تجربه کنیم.

همت، همدلی و همبستگی ایرانیان در این شرایط بحرانی و حساس با توکل بر دادار هستی نوید بخش آینده‌ای درخشان و امیدبخش برای همگان خواهد بود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+