اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/8/1    کد خبر: 15722428   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

نقدی بر قضاوت‌های منتقدان خبر رئیس دفتر حاجی دلیگانی نماینده مجلس

نقدی بر قضاوت‌های منتقدان خبر رئیس دفتر حاجی دلیگانی نماینده مجلس

  نورالله جویا فعال رسانه‌ای طی یادداشتی به قضاوت‌های زودهنگام منتقدان خبر اخیر رئیس دفتر خاجی دلیگانی نماینده مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا فعال رسانه‌ای و اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «نقدی بر قضاوت‌های منتقدان خبر حاج عبدالله حق‌شناس گرگابی رئیس دفتر حاجی دلیگانی نماینده مجلس» آورده است؛


بهانه نوشتن این یادداشت از آنجایی شروع شد که چند روز پیش این‌جانب کلیپ و عکس نوشته‌ای با این مضمون که «سردار حاج عبدالله حق‌شناس گرگابی رئیس دفتر آقای حاجی دلیگانی نماینده مجلس با انتشار کلیپی در فضای مجازی از خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس رونمایی کرد» را منتشر کردم.

لذا در ادامه برخی از خواص و سیاسیون گرامی شهر شاهین‌شهر به‌محض مشاهده این کلیپ و عکس نوشته با ارسال پیام‌هایی انتقادآمیز با عناوین مختلف ازجمله اینکه؛ از حاج عبدالله چند گرفتی به نفعش خبر زدی یا آقای جویا نکند با حاج عبدالله آشتی کردی و یا اینکه آقای جویا کجا دوباره کارت گیر کرده که رفتی سراغ آقای حاجی دلیگانی و حاج عبدالله و همچنین در ادامه هزاران حرف و حدیث دیگر که عنوان کردن آن‌ها در این جای مطلب چندان زیبنده نیست، بنده را مورد آماج حملات و انتقادات گسترده خود قرار دادند.

به همین خاطر در ادامه نوشته ضروری است که به فرمایشی از امام علی (ع) در نهج‌البلاغه نامه 31 اشاره‌کنم که آن حضرت می‌فرمایند؛ «لا تَكُنْ عَبدَ غَيرِكَ و قَد جَعلَكَ اللّه ُ حُرّا و ما خَيرُ خَيرٍ لا يُنالُ إلاّ بِشَرٍّ و يُسرٍ لا يُنالُ إلاّ بعُسْـرٍ؟!» بنده ديگرى مباش، كه خدا تو را آزاد آفريد. در آن نيكى كه جز با بدى و آن آسانى كه جز با سختى به چنگ نيايد، چه خير و بركتى است؟
بله آزادی و حریت آن است که انسان از «زهرچه رنگ تعلّق وتعین پذیرد» آزاد شود و در بند و برده تعلقات و تعینات نباشد و تنها به خدا بپردازد و بندگی خدا کند نه بندگی هواهای نفسانی، مال و ثروت و مقام و مانند آن‌ها ...!

نزدیک به 15 سال هست که تمام تلاش و وقت خود را در راه‌راهی به نام خبرنگاری و رسانه، بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی، جهت تنویر و آگاهی سازی افکار عمومی هزینه کرده‌ام که ابتدا به ساکن یک شخصیت سیاسی باشم و نه سیاست زده، دوم اینکه انقلابی عمل کنم و وابسته به هیچ خط و جریان سیاسی ازجمله (اصولگرا و اصلاح‌طلب) نباشم و سوم اینکه آدم هیچ شخصیت اعم حقوقی و یا حقیقی به جزء مردم نباشم چراکه بسیار به شفافیت سازی مسائل سیاسی معتقدم.

شما دوستان به‌اصطلاح منتقد به‌خوبی بدانید، بنده اگر می‌خواستم که آدم مثلاً فلان نماینده مجلس یا فلان استاندار یا فرماندار و یا فلان مسؤول دولتی باشم و یا اینکه چاپلوسی این و آن را برای گرفتن مسئولیتی انجام دهم، هم به‌درستی مسیرش را بلد بودم و هم اینکه چاله‌اش را به‌خوبی می‌شناختم و مطمئن باشید که الآن جایگاه ام این نبود که با یک حقوق اداره کاری و خبرنگاری با این وضعیت نابسامان اقتصادی امر و معاش کنم. لذا امام علی (ع) در همین رابطه می‌فرماید: «من توفیق الحر الکتسابه المال فی حله» کسب درآمد حلال، از توفیق‌های انسان آزاده است. (شرح غررالحکم، ج 6، ص 36) و جای شکر هست که تا این لحظه آزاده بوده‌ام و برده یا زیر بار منت کسی نبوده‌ام و از در آوردن رزق و روزی حلال خیال ام راحت بوده است.

به همین خاطر عنوان کردن این‌گونه مطالب و قضاوت‌های زود هنگام علیه این‌جانب توسط شما عزیزان که خود را دایه دار و دلسوز شهر می‌دانید کمی به دور از انصاف است، بنده هنوز نسبت به فعالیت‌ها و تحرکات سیاسی حاج عبدالله حق‌شناس گرگابی و دامادش به‌عنوان رئیس دفتر آقای حاجی دلیگانی انتقاد دارم و این انتقادها بارها و بارها از طریق گوناگون به اطلاع نامبردگان رسانده‌ام.

و تاکنون هم به یاری و لطف خداوند متعال نه از حاج عبدالله و نه از امثال او تقاضای مالی یا گرفتن کمکی کرده‌ام که اخباری به نفع و ضرر کسی منتشر کنم و نه اینکه از آن‌ها انتظاری داشته‌ام و اگر هم بعضا مشکلی هم پیش‌آمده از خود خداوند متعال و همچنین اهل‌بیت (ع) خواسته‌ام که مشکل را حل کنند و محتاج بندگان او نباشم، در ضمن با حاج عبدالله و دامادش قهر نبوده‌ام که الآن بخواهم با آن‌ها آشتی‌کنم بلکه اختلاف‌نظر وجود دارد و این هم یک امر طبیعی است.(البته نباید فعالیت های حوزه هشت سال دفاع مقدس حاج عبدالله را با چهره امروز او در حوزه سیاست گره زد، هر چند ملاک حال فعلی افراد است)

لذا در پایان تأکید می‌کنم من نه دنبال این هستم که سال دیگر کاندیدای انتخابات شورای شهر شوم که فیلتر آقای حاجی دلیگانی بنده را برای انتخابات رد یا تائید کند، نه اینکه دنبال گرفتن مجوز برای راه‌اندازی بنگاه اقتصادی مثلاً معاینه فنی یا شرکت یا استخدامی در دانشگاه یا سازمانی هستم و نه اینکه دنبال این هستم از رانت آقای حاجی دلیگانی و یا از منابع خیریه حماسه‌سازان به نفع منافع شخصی خودم استفاده کنم، لذا انتظار می‌رود که دوستان در بیان مطالب خود بیشتر دقت نمایند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+