اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/8/7    کد خبر: 15722464   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

بهترین روش درمان معده‌های ناراحت چیست؟

بهترین روش درمان معده‌های ناراحت چیست؟

  بهترین درمان برای معده درد رعایت عادات غذایی مناسب است، ولی از داروهایی مثل فاموتیدین و آلومینیوم ام جی می‌توان نیز استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، این بار برای یافتن جواب پرسشی در خصوص درمان معده‌های ناراحت به سراغ دکتر سیدمهران موحد محمدی متخصص کودکان و فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی رفتیم.


*بهترین درمان برای درد معده‌ به‌صورت مقطعی چیست؟

بهترین درمان رعایت عادات غذایی مناسب است، ولی از داروهایی مثل فاموتیدین و آلومینیوم ام جی می‌توان به‌طور موقت و چندروزه استفاده کرد. البته در صورت تداوم درد حتماً بایستی معاینه شوند.

*آقای دکتر عوامل سوزش معده چه چیزهایی هستند؟

رژیم غذایی بسیار مؤثر است ازجمله مواد غذایی ترش و تند و مواد اسیدی و مواد کافئین‌دار، سیگار و قلیان هم مؤثر است. همچنین استرس هم می‌تواند تشدیدکننده باشد.

*آندوسکوپی چیست؟ و علت انجام آن چیست؟

آندوسکوپی روش تشخیصی و درمانی در بیماری‌های دستگاه گوارش است؛ که خود به دو نوع فوقانی یا همان گاستروسکوپی و تحتانی یا همان کولونوسکوپی تقسیم می‌شود.

*یبوست در کودکان چه علائمی دارد؟

دل دردی که با دفع خوب می‌شود از شایع‌ترین علامت‌ها است. درد موقع دفع و خونریزی و بی‌اشتهایی و حتی بی‌اختیاری مدفوع از سایر علائم هستند.

*مهم‌ترین علل خونریزی گوارش تحتانی در کودکان و افراد مسن چیست؟

از دلائل خونریزی گوارش تحتاتی در کودکان می‌توان از یبوست و پولیپ و بیماری‌های آلرژیک و التهابی دستگاه گوارش نام برد. در افراد مسن پولیپ‌ها و بیماری‌های التهابی روده و مخصوصاً سرطان‌های دستگاه گوارش از مهم‌ترین دلایل هستند.

*بیمار با پولیپ روده به جز خون در مدفوع با چه علائم دیگری روبه‌رو است؟

علائم پولیپ روده؛ درد شکم و خونریزی تحتانی دستگاه گوارش و دفع خلط و بلغم و خروج توده از مقعد می‌تواند باشد.

*دیسفالژی یا اختلال در بلع چیست و چه علائمی دارد؟

اگر فردی موقع غذا خوردن نیازمند مصرف زیاد آب جهت رد شدن غذا باشد یا احساس گیرکردن مواد غذایی را داشته باشد دیسفالژی مطرح می‌شود.

*علل ایجاد بوی بد دهان (هالیتوزیس) چیست؟

در مورد بوی بد دهان بعد از رد علل دهانی و دندانی مثل مشکلات لثه و دندان و بعد از رد مواردی چون سینوزیت بایستی به فکر علل گوارشی بود که ازجمله رفلاکس و میکروب معده و یبوست است.

*کودکانی که دچار درهم روی روده می‌شوند چه علائم و نشانه‌هایی دارند؟

در هم روی روده در کودکان خود را با دل‌درد حمله‌ای کولیکی با فواصل بدون درد و دفع خون و معاینه غیر طبیعی شکم نشان می‌دهد که معمولاً به دنبال عفونت دستگاه تنفسی یا گوارشی است.

*چه عواملی باعث زرد شدن چشم‌ها در کودکان و افراد مسن می‌شود؟

زرد شدن چشم‌ها ناشی از مشکلات کبدی یا هپاتیت است و علل مختلفی دارد. یکسری علل در کودکان و بزرگ‌سالان مشترک است که ازجمله آن علل ویروسی و اتوایمیون و ویلسون می‌باشد. در کودکان سن پایین‌تر علل متابولیک و ژنتیک هم مؤثر است. در افراد مسن بایستی به فکر سرطان‌ها ازجمله سرطان لوزالمعده باشیم.

*بیماری سلیاک در کودکان چیست و چه عواملی دارد؟

بیماری سلیاک یک بیماری ژنتیکی و اتوایمیون است که به خاطر آسیب سلول‌های روده این افراد تا آخر عمر نباید گلوتن گندم استفاده کنند. در صورت استفاده خیلی از ارگان‌های بدن می‌توانند درگیر شوند. از کمبود رشد و یبوست در کودکان تا سرطان‌های روده در بالغین

*شایع‌ترین علل سنگ کیسه صفرا در کودکان چیست؟

سنگ کیسه صفرا در کودکان علل مختلفی دارد که از آن جمله بیماری‌های خونی ازجمله تالاسمی و اسفروسیتوز و بیماری‌های کبدی ازجمله سیستیک فیبروزیس و ویلسون است. هرچند نهایتاً در یکسری از افراد هیچ دلیلی شناخته‌شده‌ای ندارند و به‌اصطلاح ایدیوپاتیک هستند.

*آقای دکتر علت رفلاکس معده کودکان زیر یک سال چیست؟

علت رفلاکس زیر یک سال از علت رفلاکس بالغین متفاوت است. زیر یک سال علت رفلاکس بیشتر آلرژی به مواد غذایی است و درمان با تأخیر آن می‌تواند باعث کاهش رشد و عفونت‌های ریه و در موارد تنگی مری شود. (خبرنگار-پزشک برتر)

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+