اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/9/14    کد خبر: 15722570   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر به یادداشت، جویا خبرنگار واکنش نشان داد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر به یادداشت، جویا خبرنگار واکنش نشان داد

  رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر به یادداشت، جویا خبرنگار واکنش نشان داد

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، دکتر علی پارسا ظهر امروز 14 آبان ماه 1399 با ارسال جوابیه‌ای برای این رسانه به یادداشت نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای با عنوان «خبرنگار مردم یا میرزا بنویس دولت، نماینده مجلس یا عضو شورای شهر» به شرح زیر واکنش نشان داد.


بسمه‌تعالی

جناب آقای نورالله جویا

خبرنگار جوان، دوست عزیز و گرامی

سلام‌علیکم

متن یادداشت خبری شما را از حواشی جلسه ستاد کرونای شهرستان شاهین‌شهر و میمه خواندم. ابتدا کمی متأسفم شدم که چرا جوان خوش‌فکر و با تجربه همچون شما از اصحاب رسانه شهرستان دچار سوءتفاهم شده و حتی گاهی غیرمنصفانه تحلیل نموده و با تصور دلسوزی برای معیشت مردم، آسیب به جان و سلامتی همان مردم می‌زند و به‌جای همراهی و هماهنگی با مسئولین دلسوز و تشویق و ترغیب مردم به تبعیت و تمکین از مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فقط اعتراض آن‌ها را به اعمال محدودیت‌ها را درست و بجا می‌داند.

*دوست عزیز

اولاً؛ همان‌گونه که مطلعید هر روز شاهد ابتلا جمع کثیری از هم‌وطنان و همشهریان عزیز به بیماری کرونا و غم بار تر اینکه هر روز شاهد مرگ بیش از ۴۰۰ نفر از آنان هستیم که دل همه را بدرد می‌آورد.

ثانیاً؛ همان‌گونه که مطلعید این بیماری نه درمان قطعی دارد و نه واکسن، و تنها راه مهار بیماری قطع زنجیره انتقال ویروس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تغییر سبک زندگی است.

ثالثاً؛ بازم همان‌گونه که مطلعید پس از اعمال محدودیت‌های شدید در فروردین‌ماه و کاهش قابل‌توجه ابتلا و مرگ و میر در کشور، با رفع محدودیت‌ها پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت تدوین و از عموم مردم و اصناف و ادارات و... خواسته شد، بیماری کرونا را جدی بگیرند و به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند ولی متأسفانه طی ماه‌های اردیبهشت تا شهریور شاهد روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور بودیم و علی‌رغم هشدارهای مکرر وزارت بهداشت مبنی بر اوج‌گیری بیماری در شهریور و پاییز باز هم توجه لازم به اصلاح سبک زندگی و پروتکل‌های بهداشتی نشد و این موضوع همراه با تغییر و جهش ژنتیکی و افزایش قدرت بیماری‌زایی ویروس، همان شد که الآن شاهد آن هستیم.

در این شرایط بحرانی که جان هم‌وطنان عزيزمان در خطر است و بسیاری از مردم آن‌چنان که باید به مسئولیت اجتماعی خود و اصول پیشگیری و مهار این بیماری توجهی ندارند آیا راهی جز تعطیلی و اعمال محدودیت‌های شدید باقی می‌ماند.

 آیا این محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها نتیجه‌ای غیر از حفظ جان خود آنان و دیگر هم‌وطنان خواهد داشت و آیا راهی غیر از این برای مهار و کنترل این ویروس وحشی که همه دنیا را درگیر کرده و تقریبا در تمام دنیا اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌های در سطوح مختلف انجام می‌شود وجود دارد. البته همان‌گونه که مطلعید این محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها موقتی بوده و پس از رفع شرایط بحرانی تمام خواهد شد.

رابعاً؛ در این شرایط سخت تحریمی و تنگناهای اقتصادی کشور، دولت باید تمام تلاش و توجه لازم را برای جبران خسارت‌های وارد شده به کسب و کار و معیشت مردم آسیب‌دیده از این مقررات بنماید و بلاشک این توجه و حمایت دولت در این شرایط نباید به معنی رفع محدودیت‌ها تلقی گردد و فریاد زدن بازگشایی‌ها در این شرایط بحرانی یعنی به خطر انداختن جان افراد بیشتر از هم‌وطنانمان.

اگر جنابعالی و دیگر دوستان اصحاب رسانه می‌خواهند برای این گروه آسیب‌دیده از محدودیت‌های کرونایی کاری انجام دهید و عملاً و منطقی به فکر آنان باشید باید علاوه بر دعوت و تشویق آنان به رعایت مصوبات ستاد کرونا و ضمن پیگیری تسهیلات مقرر دولتی تلاش کنید با ترغیب و تشویق و جذب و مشارکت خیرین و موجرین برای کمک و مساعدت با آنان همراهی نمایید، انشالله با عزم همگانی و با لطف الهی به‌زودی شاهد مهار و کنترل این بیماری در کشورمان باشیم، به امید آن روز..!

(یادآور می شود؛ به زودی نورالله جویا خبرنگار طی جوابیه ای به این مطلب پاسخ خواهد داد)

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+