اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/9/17    کد خبر: 15722648   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

چکیده اخبار ایران و جهان در روز 14 آذرماه 99

چکیده اخبار ایران و جهان در روز 14 آذرماه 99

  مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 14 آذرماه 1399 از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت ۱4 آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛


  1. رئیس سازمان غذا و دارو: توزیع داروهای خاص در داروخانه‌های مدیران وزارت بهداشت ممنوع است.
  2. سازمان شانگهای ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد.
  3. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:دولت در تعیین دستمزد کارگران دخالت نکند.
  4. غلظت آلایندگی هوای پایتخت با شاخص۱۰۲ برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در شرایط ناسالم قرار دارد.
  5. حذف سفارش‌ها در ۵ دقیقه پایانی پیش گشایش بورس ممنوع شد.
  6. رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد که دولت این کشور، واکسن کرونا را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.
  7. رییس جمعیت هلال احمر مسجد سلیمان: تصادف زنجیره ای صبح امروز (جمعه)در جاده مسجد سلیمان – لالی حدود ۳۰ مصدوم برجا گذاشت.
  8. دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی که قرار بود در روز یکشنبه برگزار شود که به دلیل حضور پرسپولیس در فینال آسیا در روز ۲۹ آذر، این دیدار لغو شد.
  9. شرکت آی بی ام اخیراً اعلام کرد از یک حمله فیشینگ هماهنگ جهانی علیه شرکت‌ها و سازمان‌های مربوط به زنجیره توزیع سرد واکسن‌های کووید١٩ با خبر شده است.
  10. توییتر در حال وضع قوانین سخت‌گیرانه‌ای درباره حذف توییت و حساب‌هایی است که به «نژاد و قومیت» دیگران توهین محسوب می‌شود، به‌نظر می‌رسد این‌ قانون برای برخورد بیشتر با توییت‌های ضد رژیم‌صهیونیستی است.
  11. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که ترور دانشمند ایرانی "سختی‌هایی" را در مسیر احیای توافق هسته‌ای با ایران ایجاد می‌کند.
  12. پاکستان ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد.
  13. وزير علوم: در صورت شناسایی مدرک جعلی، تمامی امتیازات و اعتبار آن لغو می‌شود./تمامی استفاده‌های مادی و معنوی که از طریق آن مدرک غیر معتبر شکل گرفته شده است پس گرفته می‌شود.
  14. مدرنا، آزمایش واکسن کرونا روی کودکان را آغاز کرد./ ایسنا
  15. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: ایرانی‌‌ها حق دارند فکر کنند که در برجام به ‌آنها خیانت شده است.
  16. رئیس دفتر رئیس‌جمهور: از انتخاب «بایدن» ذوق‌زده نیستیم.
  17. روسیه: مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و طالبان هرچه زودتر آغاز شود.
  18. وزیر امور خارجه آلمان: بازگشت به توافق هسته‌ای کنونی کافی نیست و ما خواستار توافقی گسترده‌تر با ایران هستیم.
  19. پیکر بی جان فرزاد موسایی، کوهنورد اصفهانی پس از ۱۲روز مفقودی در دماوند یافت شد.
  20. وزارت دفاع: مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده یکشنبه ۱۶ آذر با حضور خانواده شهدا و مسئولان عالی رتبه وزارت دفاع در ستاد این سازمان برگزار می‌شود.
  21. واکسن کرونای تولیدی شرکت مدرنا که اخیر اعلام شد ۹۴ درصد کارایی دارد، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن انسان پادتن‌های قوی تولید کند که دست‌کم برای سه ماه دوام می‌آورند.
  22. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران: بنا بر اعلام مدیریت باغ وحش پارک ارم، ماده ببر این باغ وحش صبح امروز جمعه ۱۴ آذرماه تلف شد.
  23. اردوغان: امیدوارم فرانسه از شر ماکرون خلاص شود.
  24. ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه این کشور اعلام کردند توانسته‌اند بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات، کمک مالی دریافت کنند.
  25. ظریف در پاسخ به اظهارات همتای آلمانی: اعضای اروپایی برجام باید قبل از صحبت کردن درباره تعهدات ایران، دست از نقض برجام و رفتارهای شرورانه خود در منطقه خلیج فارس بردارند.
  26. امارات بعد از توافق سازش با رژیم صهیونیستی و بدعهدی واشنگتن نسبت به تعهداتش برای تامین سلاح‌های پیشرفته تهدید کرده‌ که خریدهای تسلیحاتی خود را از کشورهای رقیب آمریکا انجام خواهند داد.
  27. زنگ ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان شاهین شهر و میمه به صدا درآمد.
  28. نوزاد آبدانانی که شب گذشته بعد از اعلام فوت در بیمارستان ایلام و زنده شدن در غسالخانه شهرستان آبدانان خبرساز شده بود، در بیمارستان اهواز فوت کرد.
  29. حجت الاسلام علیرضا فرهنگ به عنوان مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان با حضور جمعی از مسؤولان استان اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+