اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/9/18    کد خبر: 15722666   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

لر ستیزی این بار در شام ویران

لر ستیزی این بار در شام ویران

  زمانی ناغانی روزنامه‌نگار طی یادداشتی با عنوان «لر ستیزی این بار در شام ویران» توهین بهاره رهنما سلبریتی به دختران لر را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، زینب زمانی ناغانی نویسنده و روزنامه‌نگار طی یادداشتی با عنوان «لر ستیزی این بار در شام ویران» آورده است؛ گستاخی و پای از گلیم خود درازتر کردن یک بازیگر درجه سه که این سال‌ها بیشتر در پی حاشیه‌ها بوده و با متن جامعه فاصله گرفته، چندان عمل دور از ذهنی نیست.


اصلاً اهمیتی هم ندارد که یک خانم میان‌سال که نه تاریخ خوانده و نه بویی از ادب و انصاف برده، مغرضانه بخواهد به زنان و دختران لر این‌گونه اهانت کند.

اصلاً از کسی که تاریخ اولین ازدواجش را هم فراموش کرده چطور می‌توان انتظار داشت که بانو یوتاب هخامنشی؛ اولین سردار زن ایرانی: این شیر زن لر که در برابر سپاهیان اسکندر ایستاد و سر خم نکرد را بشناسد.

امثال این خانم و برنامه‌سازان مجموعه‌های دم‌دستی و مبتذلی همچون شام ایرانی (بخوانید: شام ویرانی) را چه به دانستن ارزش والای زنان و دختران لر که بسیاری از آن‌ها نام‌های بی تکرار این آب‌وخاک‌اند.

شاهان و فرمانروایان بسیاری در این سرزمین بوده‌اند که آرزویشان ازدواج با دختران لر بوده به سبب سطح شعور و ادب و خرد و اصالت و زیبایی صورت و سیرت که آخرینشان شاهان قاجار و پهلوی بوده‌اند.

دختر لر نماد یک دختر اصیل ایرانی است و پشتوانه تاریخی‌اش چند برابر نیکول کیدمن آمریکایی - استرالیایی و کشورهای بی شناسنامه اوست.

خانم محترم! شما و امثال شما اگر به‌جای سیر و سیاحت در حاشیه‌ها، چند برگ از تاریخ کشورتان را می‌خواندید، این‌طور بی‌هوا در وهن دختران اصیل ایران‌زمین، مهمل سرایی نمی‌کردید.

البته شکی نیست که شما و امثال شما هیچ‌گاه جایگاهی در دل تاریخ نخواهید داشت اما زنان و دختران ایل من همچون هزاره‌های قبل در دل تاریخ جاودانه خواهند ماند.

بنده به‌عنوان نویسنده کتاب زنان مشهور بختیاری می‌توانم بگویم فقط یک شخصیت بی‌اصالت می‌تواند به یک قوم با اصالت توهین کند، پیشنهاد می‌کنم خانم بهاره رهنما سلبریتی گرامی کتاب زنان مشهور بختیاری را بخوانند، البته اگر به زنان لر توهین نشود که ایشان کتاب زنان مشهور بختیاری را دست بگیرند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+