اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/10/22    کد خبر: 15722832   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 14  دقیقه

چکیده اخبار ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا مطالعه نمائید

چکیده اخبار ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا مطالعه نمائید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «چکیده اخبار» در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است؛


  1. وزیر خارجه آمریکا: تهدید به اخراج بازرسان آژانس ورای نقض برجام است و ایران نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.
  2. تیم جستجوی هواپیمای مسافربری اندونزی، موفق به بیرون کشیدن بقایای اجساد مسافران، تکه‌های لباس و همچنین قطعات هواپیما از داخل دریا شده است.
  3. در دو حادثه تیراندازی در لس‌آنجلس و شیکاگو، بیش از ۱۴ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و دست‌کم ۶ نفر جان خود را از دست دادند.
  4. سی ان ان: مایک پنس صلاحیت خود برای استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی در مورد برکناری ترامپ را رد نکرده و خواهان حفظ این گزینه در صورت بی ثبات‌تر شدن ترامپ شده است.
  5. مقامات اندونزی اعلام کردند سیگنالهایی کشف شده که می تواند مربوط به جعبه سیاه هواپیمایی باشد که روز گذشته پس از بلند شدن از باند فرودگاهی در جاکارتا به دریا سقوط کرد.
  6. علیرغم اینکه قیمت مصوب شکر برای مصرف کننده در آبان ماه امسال ۸ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد، اما قیمت این کالای مصرفی در بازار اخیرا ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
  7. نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که اگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مدارک غیرواقعی یا جعلی ارائه کند، ثبت‌نام آن داوطلب کأن لم یکن تلقی می‌شود.
  8. مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی: شیطنت غربی‌ها در حوزه دارویی ثابت شده است./آنها حتی داروهایی در افغانستان و پاکستان امتحان می‌کردند و بعد از مدتی می‌گفتند ضرر دارد و استفاده نشود.
  9. مارتا راداتز، خبرنگار ارشد ABC آمریکا: من جنگهای زیادی را در جهان پوشش داده‌ام اما وقتی به بدترین آنها فکر می‌کنم، احساس می‌کنم وضع آمریکا در حمله به کنگره خیلی بدتر بود؛ چراکه آمریکا به دموکراسی حمله کرد.
  10. واکنش روحانی به حواشی اخیر بورس: بورس سازوکارهای ویژه خود را دارد/از مداخلات غیر کارشناسی در بورس باید پرهیز شود.
  11. مینو محرز: تا کنون داوطلبین بعد از تزریق واکسن ایرانی هیچ عارضه ای نداشته‌اند.
  12. وزارت خارجه میانمار اعلام کرد نمایندگان این کشور در ایران و هند در تلاش هستند ۱۱ ملوان میانماری نفتکش توقیف شده کره جنوبی، فوراً آزاد شوند.
  13. تعداد زنان بیکار در پاییز حدود ۷۰۰ هزار و ۱۵۳ نفر اعلام شده و نرخ بیکاری در بین آنها به ۱۵.۹ درصد رسیده است./ ایسنا
  14. ۱۷۵ دیپلمات آمریکایی با امضای نامه‌ای از دولت خواستند زمینه‌های برکناری ترامپ را بررسی کند
  15. وزیر نیرو: مصرف گاز خانگی کم نشود خاموشی خواهیم داشت.
  16. ناجا: در ۲۴ ساعت گذشته،57 هزار 233 خودرو جریمه طرح محدویت شبانه شدند.
  17. مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نتایج طرح تحفه (وام ویژه ناشران) تا دو هفته دیگر مشخص می شود
  18. میانگین شاخص آلودگی هوای تهران با عبور از ۱۵۰ واحد برای همه ی گروه های سنی ناسالم شد.
  19. سخنگوی گمرک از افزایش ۲۷ درصدی واردات تلفن همراه در ۹ ماه امسال خبر داد.
  20. دانشگاه آزاد از برگزاري آزمون EPT اين دانشگاه در تاریخ جمعه 3 بهمن خبرداد.
  21. نمایندگان مجلس، شورای نگهبان را مجاز کردند برای شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبان ۳ ماه پیش از صدور دستور انتخابات ریاست جمهوری، از داوطلبان برای ارائه برنامه دعوت کند.
  22. وکلاي مردم در خانه ملت مصوب کردند در صورتی که کاندیدای ریاست جمهوری برای ثبت‌نام مدارک غیرواقعی ارائه کند، ثبت‌نام داوطلب کأن لم یکن تلقی شود.
  23. عضو هیأت رئیسه مجلس طرح هدفمند کردن حمایت های معیشتی را اعلام وصول کرد.
  24. نمایندگان مجلس در بیانیه ای از تولید واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و موسسات علمی و دانش‌بنیان حمایت کردند.
  25. خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در بیانیه ای با قدردانی از رهبرانقلاب و مردم قدرشناس تاکید کردند: انتقام نهایی خون این شهید عزیز، تسلی دل‌های ما و همه‌ مستضعفان جهان و زمینه تعجیل در فرج حضرت ولی‌عصر (عج) خواهد بود.
  26. متهم پوری‌حسینی، رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی: هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم.
  27. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: سازمان انرژی اتمی در حال طراحی راکتوری مشابه با آب سنگین اراک است.
  28. سی ان ان: عوامل حمله به کنگره در حال اخراج و از دست دادن مشاغل‌شان هستند.
  29. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: سازمان انرژی اتمی بر اساس زمان‎بندی در حال طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است.
  30. عراقچی خطاب به دیپلمات کره: از سیاسی کردن موضوع توقیف نفتکش و تبلیغات بی حاصل بپرهیزید.
  31. فعالیت ادارات اصفهان در شهرهای اصفهان، بخش مرکزی کوهپایه، نجف آباد، شاهین شهر، مبارکه، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان و برخوار فردا با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.
  32. انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان 24 دی ماه 1399 برگزار می شود/نورالله جویا نامزد اصلی حوزه مدیران مسؤل خبری شد
  33. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دو ماه پس از توافق آتش‌بس میان ارمنستان و آذربایجان که به جنگ ۶ هفته‌ای میان آنها بر سر منطقه ناگورنو-قره‌باغ پایان داد، میزبان رهبران این دو کشور خواهد بود.
  34. شهرداری تهران روز یکشنبه ۲۱ دی از تشدید وضعیت آلودگی هوای تهران خبر داد و اعلام کرد که شاخص کیفیت هوا به حدود ۱۷۵ رسید.
  35. ۷۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن کرونای شرکت فایزر روز یکشنبه ۲۱ دی تحویل مقامات اسرائیلی شد.
  36. وزیر بهداشت: با ردیابی ویروس جدید، دیشب یک خانواده ایرانی در مسافرتی که به #اروپا رفته بودند و برگشتند علامت پیدا کردند، تست‌ها را مجدد گرفتیم. دیشب خبر دادند که این 4 مورد هم در آزمایش ما از نوع ویروس انگلیسی است.
  37. «امیرمحمود حریرچی» جامعه‌شناس و استاد دانشگاه: حداقل یک میلیون مجرد قطعی در کشور داریم، اما به اعتقاد من باید آمار زنان و مردانی را هم که طلاق گرفته و دیگر ازدواج نکرده‌اند، به آمار مجردان قطعی اضافه کنیم. با در نظر گرفتن آنها، بیش از 5 میلیون نفر در کشور ما از داشتن خانواده و همسر محرومند. از حدود 8.5 میلیون پسر و 8.5 میلیون دختر دهه شصتی، 2.1 میلیون پسر و 2.1 میلیون دختر هنوز مجردند؛ مجردهایی که در بازه‌های سنی 30 تا 39 سال قرار می‌گیرند.
  38. کاهش قیمت سکه و طلا/ سکه به کانال 10 میلیون تومانی نزدیک شد
  39. حساب کاربری نظام پزشکی در توئیتر نوشت: در طی 10 ماه گذشته از شیوع کرونا 200 پزشک جانباخته‌اند و 3000 پزشک مهاجرت کرده‌اند!
  40. نام دروازه‌بان تیم فوتسال مس سونگون در میان 10 دروازه‌بان برتر سال 2020 این رشته به چشم می‌خورد.
  41. گروه اطلاع‌رسانی امنیتی وابسته به دولت عراق امروز، یکشنبه از کشته شدن یک نیروی پلیس و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر در اعتراضات استان ذی‌قار در جنوب این کشور خبر داد.
  42. اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در جلسه بزرگداشت دهه فجر شهرستان با اشاره به جایگاه و اهمیت انقلاب اسلامی در عرصه‌های نظریه پردازی سیاسی و معادلات جهانی و منطقه‌ای و ماهیت معنوی و مردم سالاری آن خواستار اهتمام اعضای ستاد به بزرگداشت و تکریم این مناسبت شدند و بر رعایت شئونات و اثرگذاری این مناسبت تاکید نمودند.
  43. اسفندیار تاجمیری فرماندار شاهین شهر و میمه نسبت به فضا سازی های رسانه ای جریان عدالت خواهی شاهین شهر واکنش نشان داد و گفت: مستند به رای شماره ۱۳۳۳ به تاریخ ۹۹/۱۰/۱۶ شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری، قانونی بودن مصوبه بند ۴ صورتجلسه شماره ۱۲۸ شورای اسلامی شاهین شهر به تاریخ ۹۸/۰۵/۰۸ و متعاقباً قانونی بودن تایید این مصوبه در برکناری حمید عشقی شهردار اسبق شاهین شهر توسط اعضای کمیته تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان ابلاغ گردید و بنده نیز از اتهام وارده توسط یکی از مراجع نظارتی مبنی بر تایید غیرقانونی مصوبه برکناری شهردار تبرئه و حکم برائت دریافت کردم.
  44. سه تن از مقامهای آگاه در دولت ایالات متحده از قصد این کشور برای گنجاندن نام «جنبش انصارالله یمن» در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی خبر دادند.
  45. در جلسه هیأت دولت که بعدازظهر امروز به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری را که پیش تر در جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و با هدف تقویت فرایند نظارتی کارگروه و تطابق هرچه بیشتر با قوانین مرتبط کشور اصلاح و مصوب شده بود، تصویب شد.
  46. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای ۹۳ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر و مرگ 4 نفر دیگر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.
  47. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۱۷۱ نفر رسیده است.
  48. محسن هاشمی در نامه ای سرگشاده به خواهرش فائزه هاشمی نوشت: هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه ای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیت الله هاشمی رفسنجانی والبته اعضای خانواده و را فراهم کرد و بهانه ای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+