اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/11/1    کد خبر: 15722849   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 19  دقیقه

جدیدترین خبرهای ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا بخوانید

جدیدترین خبرهای ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا بخوانید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری از گوشه و کنار ایران و جهان را در قالب «خبر کوتاه» در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است؛


  1. سازمان انرژی اتمی ایران با رد درخواست سه کشور اروپایی برای توقف فوری تولید اورانیوم فلزی، گفته است تولید این ماده طبق قانون مصوب مجلس است و «تولید بدون توقف» ادامه خواهد یافت.
  2. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، از اقدام دولت دونالد ترامپ در تروریستی اعلام کردن شبه‌نظامیان حوثی یمن انتقاد کرده است.
  3. دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، رهبران جنبش سبز که از ده سال پیش در حبس خانگی هستند، خبرها پیرامون رفع حصر احتمالی را تکذیب کردند و گفتند که اما مجوز استفاده آن‌ها از تلفن مستقیم صادر شده است.
  4. مدیرعامل شرکت توانیر روز شنبه ۲۷ دی ماه از جمع‌آوری بیش از ۴۵ هزار دستگاه استخراج رمزارز طی سه روز گذشته خبر داد.
  5. نرخ دلار روز شنبه ۲۷ دی‌ماه در بازارهای آزاد ایران به زیر ۲۳ هزار تومان رسید.
  6. رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران: واگذاری ۲ درصد از سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی با مخالفت مواجه و منتفی شد.
  7. شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر داد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده استیضاح ترامپ را به مجلس سنا ارسال خواهد کرد.
  8. سردار باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح: دشمنان نیت سوئی در دریا داشته باشند با قدرت موشکی منهدم می شوند.
  9. تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات قلبی بار دیگر در بیمارستانی در تهران بستری شد و هم اکنون تحت مراقبت است.
  10. واکنش نخست‌وزیر پاکستان به اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره حمایت از القاعده: این اقدامات در راستای جلب‌نظر اسرائیل است و هیچکس در دنیا این موضوع را باور نمی‌کند.
  11. سخنگوی هیات رییسه مجلس: موضوع غربالگری بانوان باردار نه در کمیسیونهای مجلس مطرح است و نه به طور جدی مطرح می شود بلکه نظری در یکی از فراکسیون ها مطرح شده و در این زمینه تصمیم گیری نشده است.
  12. سخنگوی صنعت برق کشور: طی روزهای گذشته هیچ گونه حمله سایبری به شبکه برق کشورمان صورت نگرفته و علاوه بر آن ما آ‌مادگی لازم برای مقابله با حملات سایبری را داریم.
  13. شیائومی در پاسخ به تحریم آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد با ارتش چین همکاری نمی کند و تاکنون در مناطقی که فعالیت کرده، مطیع قوانین محلی بوده است.
  14. زمان دیدارهای معوقه پرسپولیس: پنجشنبه ۲۱ بهمن: پرسپولیس-مس رفسنجان ساعت ۱۷ ورزشگاه آزادی/جمعه اول اسفند: گل گهرسیرجان- پرسپولیس ساعت ۱۵: ۴۰
  15. مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا: باتوجه به موفقیت‌آمیز بودن تزریق، مجوز تزریق به گروه بعدی صادر شد.
  16. دکتر لاری: وضعیت در تمامی نقاط کشور ناپایدار، حساس و شکننده و در استان‌های شمالی نگران کننده است.
  17. رئیس انجمن صنفی گاوداران: اختلاف کاذب ۴۰ درصدی گوشت از دامداری تا مغازه/ نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۱۰۰ هزار تومان است.
  18. معاون دفتر رئیس جمهوری از لغو راهپیمایی روز شهادت حضرت فاطمه (س) به خاطر شیوع ‎کرونا از سوی آیت‌الله وحید خراسانی خبر داد.
  19. ژاپن ورود تمامی مسافران خارجى را ممنوع كرد.
  20. سی ان ان: آلکس آزار وزیر بهداشت آمریکا در پی یورش طرفداران ترامپ به کنگره استعفا کرد
  21. نشریه پولیتیکو: پیش بینی می شود، ترامپ سه شنبه و چهارشنبه پیش از مراسم تحلیف بایدن دستوراتی برای عفو نزدیکان خود صادر کند
  22. پایگاه اینترنتی واشنگتن پست: پلیس کنگره 3 روز پیش از یورش به کنگره، درباره احتمال حمله خشونت بار طرفداران ترامپ هشدار داده بود
  23. وزیر امور خارجه، این هفته با حضور در صحن علنی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد
  24. کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی این هفته با حضور 9 وزیر و همچنین تعدادی از مسئولان سازمان ها و نهادها تشکیل می شود
  25. شمار زیادی از شهروندان بحرینی در اعتراض به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تعیین کاردار سفارت این رژیم در بحرین، در منامه تظاهرات کردند
  26. 79 پزشک بعد از دریافت واکسن آمریکایی فایزر در بیمارستانی در ویلینیوس پایتخت لیتوانی به کرونا مبتلا شدند
  27. چین نخستین مرگ ناشی از کرونا در ۸ ماه گذشته را در استان هبی گزارش کرد
  28. ورود خودرویی مسافران به قشم‌وکیش ممنوع شد
  29. مدیرعامل توانیر: بیش از ۴۵ هزار دستگاه استخراج رمزارز که به صورت غیرمجاز برق دزدی (معادل ۱۰۰ مگاوات) انجام می‌دادند، جمع آوری شد
  30. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران: بوستان‌های پایتخت با وجود خاموشی، باز هستند
  31. همزمان با آغاز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن ماه، ناشران تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند اطلاعات کتاب های خود را بروز کنند
  32. وزارت امور خارجه سوئیس به اتباع خود درباره سفر به آمریکا در زمان مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده هشدار داد
  33. عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن: تصمیم آمریکا علیه جنبش انصار الله ناشی از شکست است
  34. فرودگاه شهر فرانکفورت آلمان، پس از احتمال وجود بمب یا یک شخص مسلح در آن بسته شد
  35. جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته شش دلار و ۳۲ سنت معادل ۱۴.۷ درصد نسبت به نوامبر افزایش داشت.
  36. ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها: در روزهای گذشته، بدلیل رشد مصرف گاز، محدودیتی در تامین گاز نیروگاه‌ها پیش آمد، اما اکنون نیروگاههایی که از مدار خارج شده بودند دوباره وارد مدار شدند.
  37. رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند حدود ۲۶۰۰۰ هزار نفر از نیروی‌های گارد ملی از ترس آشوب و درگیری برای مراسم تحلیف بایدن به واشنگتن سرازیر شده‌اند.
  38. رییس پلیس راه مازندران از ترافیک نیمه سنگین و سنگین در ورودی برخی جاده‌های استان خبر داد
  39. برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که تعداد کل جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا از مرز دو میلیون نفر عبور کرده است.
  40. علی رغم تلاشهای نمایندگان کارفرمایی برای تعیین مزد منطقه‌ای؛ اما این مسئله از سوی وزیر کار برای سال ۱۴۰۰ مردود اعلام شد.
  41. سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد وزیر خارجه ایران به مسکو سفر می‌کند.
  42. کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی از لغو برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی در فروردین ۱۴۰۰ به علت اپیدمی کرونا خبر داد.
  43. رئیس پلیس فدرال آمریکا: ۲۰۰ نفر را در ارتباط با حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا شناسایی کرده‌ایم. هرکجا باشید ماموران اف‌بی‌آی به سراغتان می‌آیند.
  44. آتش سوزی گسترده در جنگلهای کشور جمهوری آذربایجان هم مرز با آستارای جمهوری اسلامی ایران که از شامگاه روز یکشنبه (۲۱ دی ماه) آغاز شده، پس از فروکش کردن کوتاه مدت مجدد شعله ور شده است.
  45. وزارت بهداشت: غربالگری بیماری‌‌های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده است.
  46. فرماندهی گارد ملی آمریکا به اعضای مستقر در واشنگتن مجوز استفاده از سلاح مرگبار در برابر حمله مجدد احتمالی به کنگره را اعطا کرد.
  47. ساعت فعالیت ادارات خوزستان به ۵ ساعت در روز کاهش یافت.
  48. اتحادیه اروپا فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
  49. رییس پلیس راه مازندران از ترافیک نیمه سنگین و سنگین در ورودی برخی جاده‌های استان خبر داد
  50. رئیس ستاد مدیرت سوخت نیروگاه ها: در روزهای گذشته، به علت رشد مصرف گاز، محدودیتی در تامین گاز نیروگاه ها پیش آمد، اما اکنون نیروگاههایی که از مدار خارج شده بودند دوباره وارد مدار شدند
  51. آغاز به کار سامانه پرداخت تسهیلات وام قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از روز جمعه
  52. رئیس بنیاد مستضعفان: تا سه ماه دیگر احداث ساختمان پلاسکو به پایان می‌رسد و کسبه از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ می‌توانند در ساختمان مستقر شوند
  53. سخنگوی ستاد انتخابات: نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های شهر، میاندوره مجلس و میاندوره خبرگان رهبری اینترنتی است
  54. انفجار خودروی بمب گذاری شده و درگیری میان طالبان و نظامیان افغان در استان غزنی افغانستان 12 کشته و 7 زخمی برجای گذاشت
  55. شهرداری تهران: میادین میوه و تره بار روز یک‌شنبه ۲۸ دی‌ماه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳، باز و آماده خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان است
  56. مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری فعلی این کشور مسئول هرگونه مشکل احتمالی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب خواهد بود./ ایلنا
  57. برخی رسانه ها از کاهش 40 درصدی قیمت مسکن، رهن و اجاره بهاء در ایران خبر دادند.
  58. با اتمام نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه پورتو، با کسب ۸۰ درصد آرا با قاطعیت به عنوان بهترین لژیونر هفته آسیا انتخاب شد.
  59. دومین مرحله از کمک های ویژه اقشار کم درآمد در دوران کرونا با مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است.
  60. یک مقام مسئول بانک مرکزی: با اجرایی شدن قانون جدید چک و پس از الزامی شدن ثبت چک در سامانه صیاد، دارندگان چک برگشتی رفع سوء اثر نشده نمی‌توانند در سامانه صیاد، چک جدید ثبت کنند
  61. حسین صادق زاده پوده وکیل پایه یک دادگستری و عضو خانه مطبوعات استان اصفهان طی نامه به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به رونوشت؛ دفتر امام جمعه و سازمان بازرسی خواستار اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات و انحلال هیات مدیره آن با تکیه بر مستندات وشواهد قانونی شد.
  62.  اختصاص ۵۰۰۰ متر زمین جهت احداث ستاد فرماندهی انتظامی برخوار/ قرارگرفتن هزینه تملک زمین اختصاص یافته در بودجه ۱۴۰۰
  63. ‌رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای اظهار کرد: زورخانه های برخوار ساماندهی و استاندارد سازی می شود
  64. آیین تکریم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا محمدیان و معارفه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا جمیاری امام جمعه جدید شهر وزوان با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، خانواده معظم شهدا و معتمدین شهر وزوان بخش میمه در محل دفتر امام جمعه صورت گرفت.
  65. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: در سال جاری حدود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه های این استان با هدف توسعه پوشش گیاهی جنگلکاری شده است.
  66. در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تابلو سردار شهید احمد خسروی در ورودی روستای جهادآباد از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه نصب گردید.
  67. سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شاهین شهر خبرداد؛ توقیف ۶۷ دستگاه ماینر قاچاق در شاهین شهر
  68. آمار کرونا جهان ۲۸ دی؛ ۱۳۰۲۴ فوتی و ۶۵۴ هزار ابتلای جدید
  69. رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: ساماندهی مسیر میدان آزادی به سمت میدان شورا تا چهارباغ عباسی و از آنجا به پروژه میدان تا میدان که حدفاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان امام علی (ع) است، یک مسیر شگفت‌انگیز با محوریت پیاده را در شهر شکل خواهد داد.
  70. مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: پویش نذر خون روز یک‌شنبه به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود و افراد می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر به مرکز جامع انتقال خون اصفهان در میدان خواجو مراجعه و خون اهدا کنند.
  71. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ 7 نفر دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.
  72. پیکر ۵۵ شهید ایرانی دوران دفاع مقدس و ۷۶ کشته شده عراقی در مرز شلمچه تبادل شدند.
  73. سخنگوی قوه قضائیه گفت: سند تحول قضایی اولین سند راهبردی است که ذیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شده است و این سند مورد تایید رهبر انقلاب قرار گرفت.
  74. فایننشال تایمز نوشت: اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از آسیب پذیری اروپا در برابر تحریم های ایالات متحده و سایر خطرات مالی، قرار است برتری ارزی دلار آمریکا را به چالش بکشد. در این سند، بر مشکلات اتحادیه اروپا برای اعلام استقلال در برابر تحریم های اعمال شده توسط ترامپ تاکید شده و این مشکلات را دلیلی برای ضروری بودن "محافظت" از اتحادیه اروپا در برابر "اثرات اِعمال غیرقانونی و فرامنطقه ای" تحریم ها دانسته است.
  75. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا نوشت: اگر مراسم عزاداری فاطمیه در چند روز آینده منطبق بر شیوه ‌نامه‌های بهداشتی نباشد، در افزایش بیماری موثر است و از ورود مسافران غیربومی به استانهای شمالی باید جلوگیری شود.
  76. سعید اکرم خانی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر گفت: با تلاش و همت شهردار، نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر ومیمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، پانصد میلیارد ریال اوراق مشارکت به شهرداری شاهین شهر اختصاص یافت.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+